WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Veganuary: Η διατροφική τάση του Ιανουαρίου που αξίζει να ακολουθήσετε


Τζουλιάννα Καρνέζη

8 Ιανουαρίου 2023

Veganuary: Η διατροφική τάση του Ιανουαρίου που αξίζει να ακολουθήσετε
pexels
Μερικοί άνθρωποι ακολουθούν το Dry January, ενώ άλλοι δοκιμάζουν το Whole 30. Αλλά αν θέλετε να ενισχύσετε την υγεία σας και να ωφελήσετε τον κόσμο γύρω σας, σκεφτείτε το Veganuary.

Ο Ιανουάριος είναι η ιδανική εποχή για να δοκιμάσετε κάτι νέο. Μάλιστα, η μη κερδοσκοπική οργάνωση με την ονομασία “Veganuary” πιστεύει ότι είναι μια καλή στιγμή για να δοκιμάσετε τη vegan διατροφή.

Το Veganuary (ένας συνδυασμός “vegan” και “January”) είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και κάθε χρόνο προ(σ)καλεί τους ανθρώπους να γίνουν vegan για ένα μήνα, για όλο τον Ιανουάριο, σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν την υγεία τους, να προστατεύσουν το περιβάλλον και να σταματήσουν την εκτροφή ζώων για κατανάλωση. Το 2022 συμμετείχαν περισσότερα από 620.000 άτομα.

Το veganuary είναι ένας τρόπος για να αρχίσετε να δίνετε προσοχή στον τύπο των τροφών που τρώτε και πώς η διατροφή σας επηρεάζει το περιβάλλον. Αν είστε έτοιμοι για το Veganuary, ορίστε τι πρέπει να γνωρίζετε:

Οφέλη για την υγεία του Veganuary

Ο vegan τρόπος ζωής ωφελεί την ευημερία των ζώων και το περιβάλλον και μπορεί να σας εξοικονομήσει χρήματα. Αλλά επηρεάζει επίσης την υγεία σας μειώνοντας τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών που είναι απειλητικές για τη ζωή. Η vegan διατροφή έστω και για ένα μήνα, παρέχει σημαντικά οφέλη για την υγεία, όπως είναι τα παρακάτω.

Καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία

Η κατανάλωση τροφών φυτικής προέλευσης μπορεί να ωφελήσει την υγεία της καρδιάς σας και αυτά τα οφέλη αυξάνονται όταν αφαιρείτε τα ζωικά προϊόντα. Έρευνες διαπιστώνουν ότι οι άνθρωποι που ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή έχουν 24% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακές παθήσεις σε σχέση με τους ανθρώπους που τρώνε κρέας.

Μειωμένος κίνδυνος για διαβήτη τύπου 2

Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που τρώνε κυρίως φυτική διατροφή έχουν 23% χαμηλότερο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 σε σχέση με εκείνους που τρώνε κρέας.

Βελτίωση της πέψης

Μια vegan διατροφή περιλαμβάνει πολλές φυτικές ίνες, οι οποίες σας βοηθούν να διατηρήσετε την υγεία του εντέρου. Τα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες περιλαμβάνουν φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια.

Όσο περισσότερα ολόκληρα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες καταναλώνετε, τόσο περισσότερο βοηθάτε το έντερο σας και βελτιώνετε την πέψη σας. Τα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες λειτουργούν ως πρεβιοτικά και ενθαρρύνουν την ανάπτυξη των καλών βακτηρίων στο έντερό σας. Οι φυτικές ίνες βοηθούν επίσης στην πέψη και μειώνουν τη δυσκοιλιότητα.

Jenny.Gr
pexels

Όταν τελειώσει το Veganuary…

Το veganuary είναι μια πρόκληση ενός μήνα, αλλά αν αισθάνεστε καλά και απολαμβάνετε την αλλαγή, σκεφτείτε να συνεχίσετε με έναν vegan τρόπο ζωής. Ίσως δεν θέλετε γίνετε εντελώς vegan. Αλλά τι γίνεται με δύο ή τρεις ημέρες την εβδομάδα; Τι γίνεται με δύο ή τρία γεύματα την εβδομάδα; Ακόμη και η πραγματοποίηση μικρών διατροφικών αλλαγών μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο μακροπρόθεσμα.