Η Claudia Schiffer αποκαλύπτει πώς ήταν η ζωή των supermodels στα '90s

Στεφανία Παπαδημητρίου
Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021

Πίσω στο 1987, η Claudia Schiffer χόρευε σε ένα κλαμπ του Düsseldorf, μαζί με τους φίλους της. Ήταν 17 ετών, δεν την ένοιαζε τίποτα και απλώς απολάμβανε τη στιγμή. Από το πουθενά, ένας scouter την πλησίασε και τη ρώτησε πώς θα της φαινόταν, αν γινόταν μοντέλο.

Fast forward μερικούς μήνες μετά. Με το book της στο χέρι, πήγαινε στο Παρίσι, έτοιμη να μπει στα βαθιά του λαμπερού κόσμου της μόδας – και τα κατάφερε. Το 1989, φωτογραφήθηκε για το πρώτο της εξώφυλλο, στο γαλλικό ELLE.

«Ήταν απίστευτη περίοδος», δηλώνει τώρα στην NY Post. «Ήταν το κράμα της μόδας, της μουσικής, της τέχνης και της διασκέδασης που έκανε εκείνη την εποχή τόσο δυναμική, συναρπαστική. Το ανέφικτο, έγινε εφικτό».

Η Schiffer έγινε ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα των ‘90s. Η διεθνής φήμη, μάλιστα, ήρθε χάρη στις σέξι, παιχνιδιάρικες διαφημίσεις για την Guess, με φωτογράφο τη φίλη της Ellen von Unwerth. «Μας θυμάμαι να πετάμε σε κάθε μεγάλη πόλη των ΗΠΑ, για να υπογράψουμε αυτόγραφα στα εμπορικά κέντρα», εξηγεί. «Επέστρεψα στο διαμέρισμά μου στη Νέα Υόρκη, κοντά στο Central Park, και ένα πρωί, νυσταγμένη με ανάκατα από τον ύπνο μαλλιά, ήμουν στο ασανσέρ και κάποιος με ρώτησε “Είσαι το κορίτσι από την Guess;”. Τότε κατάλαβα ότι η ζωή μου άλλαξε για πάντα».

Τριάντα χρόνια μετά, το θρυλικό μοντέλο μοιράζεται την ιστορία πίσω από τις διασημότερες φωτογραφίες του.

1989: Guess Jeans

πηγή: Ellen von Unwerth

«Γνώρισα την Ellen στο Παρίσι, στα 17 μου. Και οι δύο ήμασταν στην αρχή μας και χαζολογούσαμε, δίπλα στο Centre Pompidou, ενώ εγώ φορούσα τα δικά μου ρούχα. Λίγο αργότερα, η ομάδα της Guess είδε τις φωτογραφίες που βγάλαμε εκείνη την ημέρα και μας ήθελε για την καμπάνια του 1989», αποκαλύπτει.

«Η Ellen με ενθάρρυνε να εκφραστώ όπως ήθελα, αντί να ποζάρω. Όλα ήταν τόσο αυθόρμητα, και ξαφνικά βρέθηκα να ισορροπώ ξυπόλυτη πάνω σε ένα ποδήλατο, στους δρόμους, με ένα μαύρο μαγιό λες και πήγαινα σε κάποια μακρινή παραλία. Αυτές είναι οι καλύτερες φωτογραφίσεις: Όταν μπορείς να είσαι ανόητος και άτακτος, γιατί υπάρχει εμπιστοσύνη».

1990: Chanel

πηγή: KarlLagerfeld

«Ο σχεδιαστής της Chanel, Karl Lagerfeld, ήρθε στη ζωή μου όταν ήμουν μόλις 19. Είχε δει το πρώτο μου εξώφυλλο στη βρετανική Vogue και ζήτησε να με δει. Μπήκα στο στούντιό του, στην οδό Cambon στο Παρίσι, γεμάτη άγχος αλλά λίγες ώρες μετά, κάναμε fitting για τη νέα του συλλογή. Μιλούσαμε γερμανικά και κανείς δε μας καταλάβαινε, κάτι που μας άρεσε. Υπήρξε μία άμεση αίσθηση συνεργασίας, και μου άρεσε το αιχμηρό του χιούμορ».

Μία ημέρα μετά, φωτογραφήθηκε από τον ίδιο για την πρώτη της καμπάνια με τη Chanel.

«Ο Lagerfeld λάτρευε τη δουλειά του. Συχνά έλεγε ότι έβλεπε τις κολεξιόν στον ύπνο του και ξυπνούσε για να σχεδιάσει, στη μέση της νύστας. Ως φωτογράφος, ήταν δημιουργικός και εξαιρετικός στα πορτραίτα μόδας. Ήταν απίστευτα γενναιόδωρος όταν σε έβγαζε φωτογραφίες, μοιραζόταν τις γνώσεις του και ο ενθουσιασμός του σε γέμιζε πάθος. Το αξιοθαύμαστο ήταν πως πάντα έπαιρνε στα σοβαρά τη γνώμη μου.

Με δίδαξε τόσα για τη μόδα, τον πολιτισμό, τη φωτογραφία, με συμβούλευε να παραμένω αληθινή και να εμπιστεύομαι το ένστικτό μου – αυτά τα σοφά του λόγια θα με συντροφεύουν πάντα… Ό,τι ήταν ο Warhol για την τέχνη, ήταν εκείνος για τη μόδα», εξηγεί.

1994: Versace

πηγή: michelcomte.org

Μετά το show, ο Michel Comte τη φωτογράφισε ανάμεσα στις Kirsty Hume, Nadja ­Auermann, Nadège du Bospertus, Carla Bruni, Christy Turlington, Shalom Harlow, Naomi Campbell, Linda Evangelista και Brandi Quinones.

«Αμέσως μετά την επίδειξη, τρέξαμε για φωτογράφιση στην ιταλική Vogue στο παλάτι του Versace και αμέσως μετά σε ένα πάρτι, με τα ίδια φορέματα», θυμάται.

«Οι ομαδικές λήψεις είναι περίπλοκες και το θέμα είναι να τους κατευθύνεις όλους ώστε να συνεργαστούν καλά. Ο Michel Comte το έκανε να φαίνεται αυθόρμητο, αλλά κάναμε πολλές δοκιμές για ώρες, πριν πετύχουμε την τέλεια λήψη. Βγάλαμε αυτήν τη φωτογραφία αμέσως μετά την επίδειξη του Versace, αμέσως μετά την πασαρέλα, υπήρχε τόση αδρεναλίνη, αυτή η ευφορία έμεινε μαζί μας καθ’ όλη τη διάρκεια», πρόσθεσε.

«Το να εργαστώ με τον Gianni, την Donatella κι όλη την οικογένεια Versace ήταν ονειρικό. Με καλωσόρισαν και ο Gianni είχε τόσο μεγάλη καρδιά, τόση ζεστασιά. Μετέτρεπε την πασαρέλα σε live show με χορογραφίες, τέλεια εφέ φωτισμού και θεατρικό στήσιμο. Θυμάμαι να περπατάω σε μία από τις επιδείξεις του, υπό τους ήχους του Prince, για να δω τον ίδιο τον Prince να κάθεται στην πρώτη σειρά… η ατμόσφαιρα ήταν ηλεκτρισμένη».

Δείτε ακόμη: Οι πιο εμβληματικές εμφανίσεις των supermodels των 90's