CELEBRITIES MEN’S POINT

Tι πρέπει να κάνετε ανάμεσα στα sets για να χτίσετε σωστά τους μύες


JTeam

10 Δεκεμβρίου 2021

Tι πρέπει να κάνετε ανάμεσα στα sets για να χτίσετε σωστά τους μύες
Ο χρόνος ανάμεσα στα sets είναι πιο σημαντικός από ότι ίσως νομίζετε.

Ποια είναι η ρουτίνα σας ανάμεσα στα sets;

Περιπλανιέστε άσκοπα στο γυμναστήριο; Χαζεύετε τη ροή σας στο Instagram;

Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Strength and Conditioning Research, φαίνεται ότι το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε μεταξύ των set είναι να καθίσετε– ή ακόμα και να ξαπλώσετε. Στη μελέτη, τα άτομα που κάθονταν ή ξάπλωσαν μεταξύ των set ολοκλήρωσαν περισσότερη δουλειά στο υπόλοιπο της συνεδρίας από τα άτομα που στέκονταν όρθιοι ή περπατούσαν ανάμεσα στα sets.

«Αν ξεκουράζεστε πιο παθητικά ανάμεσα στις προσπάθειες, ο καρδιακός σας ρυθμός και οι παλμοί της αναπνοής πέφτουν πιο γρήγορα και χαμηλότερα από ό,τι αν σηκώνεστε και συνεχίζετε να περπατάτε», λέει η Kristen Ouellette, ερευνήτρια και επίκουρη καθηγήτρια επιστήμης της άσκησης και των αθλητικών σπουδών στο Springfield College.

Αυτό το εύρημα έρχεται να ενισχύσει την άποψη ενός αυξανόμενου αριθμού προπονητών που υποστηρίζουν ότι, στη σύγχρονη τάση για διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης, οι άνθρωποι δεν ξεκουράζονται επαρκώς μεταξύ των περιόδων άσκησης.

«Οι περίοδοι ανάπαυσης είναι ένα από τα πιο παραμελημένα σημεία της προπόνησης», είπε πρόσφατα στο Women’s Health η Sabrena Jo, του American Council on Exercise. «Πολλοί άνθρωποι καταλήγουν να αισθάνονται πολύ κουρασμένοι από το δεύτερο σετ τους, όμως αυτή η κούραση θα μπορούσε να αποφευχθεί παρατείνοντας το διάλειμμα τους».

Πόσο χρόνο λοιπόν πρέπει να ξεκουράζεστε μεταξύ των sets αν θέλετε να δείτε καλύτερα αποτελέσματα; Ο διάσημος προπονητής από το Σύδνεϋ, Sebastian Oreb, συνιστά περιόδους ανάπαυσης 4-5 λεπτών για ασκήσεις που αφορούν ολόκληρο το σώμα, όπως squats και deadlifts, και περιόδους ανάπαυσης 2 λεπτών για κινήσεις στο πάνω μέρος του κορμού..

Ετσι την επόμενη φορά που θα νιώσετε την ανάγκη να ξεκουραστείτε λίγο παραπάνω κατά την διάρκεια της προπόνησης σας, μην διστάσετε, να το κάνετε. Θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα και επιδόσεις.