CELEBRITIES MEN’S POINT

Γιατί οι προπονητές του TikTok επιμένουν να σταματήσεις να γυμνάζεις αυτό τον μυ


JTeam

20 Ιουνίου 2022

Γιατί οι προπονητές του TikTok επιμένουν να σταματήσεις να γυμνάζεις αυτό τον μυ
Γιατί οι προπονητές του TikTok επιμένουν να σταματήσεις να γυμνάζεις αυτό τον μυ

Κάνετε scroll στο TikTok προσπαθώντας να εμπνευστείτε για την επόμενη προπόνησή σας. Ίσως δείτε μια νέα παραλλαγή squat ή ένα νέο συμπλήρωμα για ενέργεια πριν την προπόνηση. Τότε πέφτετε σε έναν επαγγελματία γυμναστικής που σας λέει να ακυρώσετε μια κίνηση που κάνετε εδώ και χρόνια. Η προπόνηση στο front delt δεν είναι απαραίτητη, λένε.

Ψάχνοντας τον όρο στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης θα ανακαλύψετε μια σειρά από βίντεο τα οποία είτε καταργούν την προπόνηση που εστιάζει σε αυτή την μυική ομάδα, είτε υποστηρίζουν να σταματήσετε την μεμονωμένη εκγύμναση των front delts, δηλαδή των εμπρόσθιων δελτοειδών. Όμως τα βίντεο διάρκειας 15 δευτερολέπτων δεν αρκούν για να γίνει κατανοητή η θέση τους και οι θεατές πολλές σε πολλές περιπτώσεις αισθάνονται μπερδεμένοι γύρω από το θέμα.

Οι προπονητές που υποστηρίζουν τη μεγάλη αποχή από την μεμονωμένη άσκηση εμπρόσθιου δελτοειδούς δεν έχουν άδικο. Ο διευθυντής γυμναστικής Men’s Health Ebenezer Samuel C.S.C.S. συμφωνεί με το μήνυμα που στέλνουν αυτοί οι εκπαιδευτές, αλλά ελπίζει ότι μπορούν να επικοινωνήσουν καλύτερα με το κοινό τους. Σύμφωνα με τον Samuel, δεν υπάρχει κακή άσκηση, αλλά «υπάρχουν ασκήσεις που είναι αντιπαραγωγικές για ορισμένους σωματότυπους και για ορισμένους στόχους».

Τι είναι τα front delts;

Οι δελτοειδής μύες αποτελούνται από τρία μέρη: τον πρόσθιο (μπροστινό) δελτοειδή, τον πλάγιο (μέσο) δελτοειδή και τον οπίσθιο (πίσω) δελτοειδή. Ο πρόσθιος δελτοειδής σχηματίζει την μπροστινή κεφαλή του ώμου και περιστρέφει την άρθρωση του ώμου τραβώντας το χέρι προς τα μέσα. Ο σημαντικότερος ρόλος τους είναι η συνδρομή τους στην εκτέλεση της πλήρους απαγωγής του άνω βραχίονα.

Για τον Samuel και τον ειδικό αθλητικών επιδόσεων και πρόληψης τραυματισμών, Dr. John Rusin, η απομόνωση των εμπρόσθιων δελτοειδών είναι μια απαρχαιωμένη πρακτική στην καλύτερη περίπτωση και μια επικίνδυνη για σοβαρό τραυματισμό απόφαση στη χειρότερη.

Τόσο ο Rusin όσο και ο Samuel συμφωνούν ότι οι ώμοι είναι συχνά μια υπερπροπονημένη μυϊκή ομάδα. Eίτε γυμνάζετε τους ώμους, είτε το στήθος και την πλάτη σας, οι ώμοι σας χρησιμοποιούνται για τη σταθεροποίηση των χεριών σας για αυτές τις κινήσεις και καταπονούνται. Οι δελτοειδείς εμπλέκονται σχεδόν σε κάθε άσκηση του άνω μέρους του σώματος, αλλά και σε πολλές ασκήσεις για όλο το σώμα.

Είναι λοιπόν καλύτερο να προπονείτε τη μυϊκή ομάδα -ειδικά τους μπροστινούς δελτοειδείς- στρατηγικά για να περιορίσετε τον κίνδυνο τραυματισμού.

Πώς να γυμνάσετε την περιοχή

Δεν χρειάζεται να παραλείψετε τελείως την εκγύμναση του front delt. Αντίθετα, βάλτε την σε χαμηλότερη προτεραιότητα στην προπόνηση των ώμων σας

Στην συνέχεια πρέπει να σκεφτείτε ποιος είναι ο στόχος σας. Αν απλά πηγαίνετε στο γυμναστήριο και ψάχνετε για ένα πλήρες πρόγραμμα, ίσως να τη παραλείψετε. Αν είστε bodybuilder και θέλετε να χτίσετε τρισδιάστατους ώμους μπορείτε να συμπεριλάβετε κάποια άσκηση που εστιάζει στους μπροστινούς δελτοειδείς στο πρόγραμμά σας.

Ακόμα και τότε όμως, οι ειδικοί συνιστούν να είστε προσεκτικοί με την υπερβολική προπόνηση των front delts. Αντίθετα, θα πρέπει να δώσετε προτεραιότητα στους πλάγιους και οπίσθιους δελτοειδείς. Μπορείτε να κάνετε προτάσεις δελτοειδών με αλτήρες ίσως μία φορά την εβδομάδα για να τους ενισχύσετε.