Ο Giorgio Armani, στα 84 του χρόνια, παραμένει ο πιο σύγχρονος σχεδιαστής μόδας που έχει γνωρίσει η βιομηχανία. Με το Forbes να εκτιμά την περιουσία του στα 7,6 δισεκατομμύρια και με μία παγκόσμια αυτοκρατορία, το όνομά του είναι συνώνυμο με το στιλ, την κομψότητα, την Ιταλία και την πολυτέλεια. Μετρώντας ήδη πάνω από 40 χρόνια καριέρας, ο Armani δεν έχει κανένα σκοπό να σταματήσει. Όπως είχε πει σε μία συνέντευξή του στο GQ, «Όσο είμαι εδώ, εγώ είμαι το αφεντικό».
Όμως, ο Giorgio Armani, είναι πολλά περισσότερα από τα παραπάνω. Με φυσική φινέτσα και ευγένεια, τον πρωτογνώρισα πριν από 15 χρόνια μέσω της Μίκι Μπρούνι, της γυναίκας που ουσιαστικά, έφερε το brand Armani στην Ελλάδα, με την οποία είναι φίλος πάνω 40 χρόνια.
Πάτμος 2018
Και φυσικά μόνο τυχαία δεν είναι η φιλία τους, αφού η Mίκι είναι μία εξαιρετικά δυναμική επιχειρηματίας που προτιμά όμως την ήσυχη ζωή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Με αντίστοιχη φινέτσα και στυλ το κατάστημά της Emporio Armani, στη γωνία Σόλωνος 4 και Μηλιώνη 5, είναι σημείο αναφοράς της Αθήνας.
Ο Armani, ερωτεύτηκε την Ελλάδα – αφού από τότε μέχρι σήμερα σχεδόν κάθε καλοκαίρι την επισκέπτεται- και μαζί με αυτήν και τους ανθρώπους της. Ταπεινός, ευγενικός, καλόκαρδος, εξαιρετικός οικοδεσπότης, ο Giorgio Armani δεν είναι τυχαία ένας ζωντανός μύθος. Η αύρα του και η παρουσία του μαγνητίζει οποιονδήποτε τον συναντά. Έχει έναν μοναδικό τρόπο- για μένα είναι χάρισμα- να επικοινωνεί με τους ανθρώπους και μετά από λίγο σχεδόν ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε μία διεθνή προσωπικότητα αλλά δίπλα σε έναν καλό φίλο και ακροατή.
Pantelleria, 2003
Δεν θα ξεχάσω ποτέ τις μέρες που με φιλοξένησε στο σπίτι - την Pantelleria – στηv Ιταλία και έζησα από κοντά την απλότητα. Μία απλότητα, ενός ανθρώπου, που αγαπά το καλοκαίρι, τις γεύσεις του, το γαλάζιο της θάλασσας, τα λουλούδια που φυτεύει μόνος του στον κήπο. Όσοι τον γνωρίζουν από κοντά, μπορούν να καταλάβουν πώς ένας άνθρωπος όπως αυτός, που τελικά δεν είχε κατασταλάξει για το τί πραγματικά ήθελε να κάνει στη ζωή του έως τα 40 του χρόνια, κατάφερε να δημιουργήσει μία αυτοκρατορία.
Πάτμος 2018
Από πολύ νωρίς στη ζωή του, ο Armani ανέπτυξε ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανθρώπινη ανατομία, κάτι που τον οδήγησε στο να σπουδάσει ιατρική στο University of Piacenza. Δύο χρόνια αργότερα, χρειάστηκε να διακόψει τις σπουδές του για να εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις. Τότε ήταν που πήρε μία πρώτη γεύση από τον κόσμο της μόδας. "Υπηρετούσα στο στρατό και είχα 20 μέρες άδεια διακοπών στο Μιλάνο," έχει αναφέρει στο περιοδικό Time. Μέσω ενός φίλου, ξεκίνησε να εργάζεται ως διακοσμητής βιτρίνας σε μία αλυσίδα καταστημάτων, ενώ πολύ γρήγορα πήρε τη θέση του Fashion Buyer στα ανδρικά ρούχα. Το ταλέντο του δεν άργησε να αναδειχθεί και λίγο αργότερα μεταπήδησε στο δημιουργικό κομμάτι του σχεδίου, για τον οίκο Nino Cerutti.
Το 1974, ο τότε σύντροφός του, Sergio Galeotti, διακρίνοντας το ταλέντο του, τον προέτρεψε να ανοίξει τη δική του εταιρεία. Ο Armani, που προερχόταν από μία εξαιρετικά φτωχή οικογένεια, πούλησε το αμάξι του, χρησιμοποιώντας τα χρήματα για να ανοίξει το γραφείο του.
Λίγο αφού ξεκίνησε την εταιρεία του και θέτοντας σε τροχιά την πρωτοτυπία και αυθεντικότητα που τον χαρακτηρίζει μέχρι και σήμερα, τόλμησε να κάνει αυτό που δεν είχε τολμήσει κανείς ως τότε. Πήρε το σοβαρό και στυφό ανδρικό κοστούμι της εποχής και το κατέστρεψε. Έβγαλε τις βάτες, «χαλάρωσε» το παντελόνι και του έδωσε νέο χαρακτήρα χρησιμοποιώντας χρωματικές παλέτες που αποτελούνταν από γκρι, πράσινο και καφέ. Ο κόσμος της μόδας βίωσε την απόλυτη επανάσταση και ο Armani την απόλυτη επιτυχία.
Την ίδια χρονιά, λάνσαρε την πρώτη του ανδρική κολεξιόν, με τη γυναικεία να ακολουθεί την αμέσως επόμενη χρονιά. Η πρώτη του επαφή με την ποπ κουλτούρα ήταν το 1980, όταν έντυσε τον Richard Gere για την ταινία American Gigolo. Μία από τις πρώτες και βασικές πηγές έμπνευσής του ήταν η Βρετανική μόδα. «Θυμάμαι να βλέπω μερικά κίτρινα πλεκτά σε μία μικρή μπουτίκ και όλοι πίστευαν πως ήμουν τρελός. Τα κίτρινα πλεκτά φοριούνταν από τον Δούκα του Windsor, δεν προορίζονταν για τον μέσο άντρα. Η ιδέα τέτοιου είδους ρούχου ήταν τόσο ελιτιστική… Πολύ, πολύ αγγλική».
Η επιρροή του στη βιομηχανία της μόδας είναι το λιγότερο αξιοσημείωτη. Ήταν ο πρώτος που απαγόρευσε να ανεβαίνουν στην πασαρέλα του μοντέλα με δείκτη μάζας κάτω του 18, ενώ πρωτοπόρησε παρουσιάζοντας την κολεξιόν του στο internet το 2007 -πολύ πριν τα social media- μέσω του MSN. Φυσικά, η αυτοκρατορία του δεν περιορίστηκε μόνο σε ρούχα, αξεσουάρ και προϊόντα ομορφιάς, αλλά και σε εκδόσεις βιβλίων, παραγωγή επίπλων, αλλά κινητών τηλεφώνων Giorgio Armani.
Το ανδρόγυνο στοιχείο στις δημιουργίες του Armani, σε συνδυασμό με το διακριτικό σεξαπίλ που τις χαρακτηρίζει, συνεχίζει να αποτελεί μέχρι και σήμερα την ιδανική στιλιστική επιλογή για γενιές εργαζόμενων γυναικών, ενώ οι couture δημιουργίες του μπορούν να χαρακτηριστούν μόνο ως αγνή κομψότητα. Παρ’ ότι πολλοί τον συγκρίνουν με τον Yves Saint Laurent και τη Coco Chanel, ο Armani παραμένει εξαιρετικά ταπεινός. Η δεξιότητά του στο να δημιουργεί με βάση την απλότητα, δημιουργεί μία αντιφατικότητα σε σχέση με το ταλέντο, την έμπνευση και τη φιλοδοξία του. «Είμαι πολύ σκληρός με τον εαυτό μου κι ακόμα περισσότερο με τους γύρω μου», γράφει στην αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε το 2015.
Τα τελευταία 40 χρόνια, ο όμιλος Armani είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους στην Ελλάδα, αν όχι ο πιο επιτυχημένος. Και όσο για όλες εμάς, ο κρυφός μας πόθος είναι να έχουμε στην ντουλάπα μας ένα μοναδικό ανδρόγυνο κοστούμι Armani, από αυτά που μόνο ο οίκος Armani μπορεί να δημιουργήσει.