REAL LIFE TRUE STORIES

Πώς οι Influencers αλλάζουν το παιχνίδι και προβάλλουν την «αλήθεια» του τοκετού


Εύα Κονδύλη

24 Ιουνίου 2021

Πώς οι Influencers αλλάζουν το παιχνίδι και προβάλλουν την «αλήθεια» του τοκετού
Όπως είναι σε όλους πλέον γνωστό, τα κοινωνικά δίκτυα -και ειδικά το Instagram, το οποίο δημιούργησε εξαρχής τον όρο «Influencer»- ασκούν εξαιρετικά μεγάλη επιρροή στον κόσμο. Από μόδα, προσωπικές απόψεις, ταξίδια, πολιτικά θέματα και διοργάνωση συγκεντρώσεων, η «φωνή» των κοινωνικών δικτύων έχει ανοίξει την πόρτα για ένα άλλο θέμα συζήτησης: Τον τοκετό.

Όπως είναι σε όλους πλέον γνωστό, τα κοινωνικά δίκτυα -και ειδικά το Instagram, το οποίο δημιούργησε εξαρχής τον όρο «Influencer»- ασκούν εξαιρετικά μεγάλη επιρροή στον κόσμο. Από μόδα, προσωπικές απόψεις, ταξίδια, πολιτικά θέματα και διοργάνωση συγκεντρώσεων, η «φωνή» των κοινωνικών δικτύων έχει ανοίξει την πόρτα για ένα άλλο θέμα συζήτησης: Τον τοκετό.

Στο Instagram, οι Influencers μόδας και ομορφιάς συνηθίζουν να μοιράζονται προσεκτικά λεπτομέρειες της ζωής τους με τους εκατομμύρια ακόλουθούς τους, και πλέον των εμπειριών τους με την εγκυμοσύνη, τον τοκετό και την αποκατάσταση μετά την γέννα.

Όμως, αυτή τη φορά δεν τα κάνουν όλα να μοιάζουν όμορφα και «τέλεια». Αντιθέτως, μοιράζονται και προβάλλουν όλες τις δυσκολίες που έρχονται με τον τοκετό και όλες τις «άβολες» και οδυνηρές στιγμές που ζει μια γυναίκα, σε μία κατά τα άλλα όμορφη στιγμή της ζωή της. Γιατί αυτή είναι η φύση και η πραγματικότητα. Χωρίς καμία ωραιοποίηση.

Λίγες ώρες μετά τη γέννηση του δεύτερου παιδιού της, η fashion blogger DeDe Raad δημοσίευσε μια σειρά ιστοριών στο Instagram από το μπάνιο του δωματίου του στο νοσοκομείο της, δίνοντας συμβουλές για την ανακούφιση του πόνου. «Αυτό είναι για τις γυναίκες που γίνονται πρώτη φορά μαμάδες και δεν έχουν ιδέα τι να περιμένουν» γράφει στη λεζάντα.

Ενώ η Caitlin Covington, μια fashion Influencer με 1,3 εκατομμύρια ακόλουθους, δημοσίευσε επίσης πρόσφατα μια ιστορία Instagram σχετικά με τον τρόπο χρήσης μιας αντλίας στήθους και απάντησε μετά σε διάφορες ερωτήσεις νέων μαμάδων.

Ιστορικά, οι γυναίκες αναμενόταν να φέρουν μόνο το βάρος του τοκετού και να υπομείνουν την οδυνηρή ανάρρωση όσο το δυνατόν γρηγορότερα και σιωπηλά. Τώρα, όλα αυτά αλλάζουν και οι influencers είναι μια ίσως απροσδόκητη προσθήκη στην πρωτοπορία στον αγώνα για να εξοικειωθούν οι άνθρωποι με το τι σημαίνει πραγματικά να φέρνεις στη ζωή έναν άνθρωπο - μια διαδικασία με τα καλά, τα κακά και τα αιματηρά της.

Ένα από τα πιο σημαντικά αποτελέσματα των Influencer που μοιράζονται τις εμπειρίες τους είναι ότι μπορεί να βοηθήσει στην άρση της ντροπής από τον τοκετό. 

Η Krista Horton, μια lifestyle Influencer με 1,3 εκατομμύρια οπαδούς, είπε ότι μοιράζεται ελεύθερα στα κοινωνικά της μέσα επειδή δεν πιστεύει ότι κάτι που σχετίζεται με τον τοκετό πρέπει να είναι μυστικό. 

«Γιατί πρέπει να είναι κάτι για το οποίο δεν μπορούμε να μιλήσουμε; Γιατί πρέπει να είναι μυστικό; Νομίζω ότι όσο περισσότερο είναι ανοιχτός ο καθένας για αυτά τα πράγματα, τόσο περισσότερο θα γίνει ο κανόνας», είπε η Horton. 

Bιντεοσκόπησε την παράδοση του τρίτου παιδιού της, συμπεριλαμβανομένων όσων έτρωγε πριν, το χρονοδιάγραμμα των συστολών της και τον πόνο που αντιμετώπισε τις πρώτες ώρες μετά τη γέννηση. Οι ακόλουθοί της μοιράστηκαν μαζί της πόσο πολύτιμη ήταν η προβολή των εμπειριών της και μερικές φορές πρόσφεραν ιστορίες και συμβουλές από τη ζωή τους.

Η διαφάνεια σχετικά με τον τοκετό και τις σωματικές αλλαγές μετά τον τοκετό ωθεί πίσω στη γενετική ιδέα της «υπερβολικής έκθεσης», μια αλλαγή συνείδησης που συμβαίνει όλο και περισσότερο την τελευταία δεκαετία.

Αν και έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες, ο δημόσιος θηλασμός είναι κάτι που δυστυχώς αντιμετωπίζεται ως ταμπού στην κοινωνία μας, με προσβολές και συχνά επιθέσεις ενάντια στις γυναίκες που το τολμούν.

Στις αρχές του 2020, το ABC αντιμετώπισε αντίδραση μετά την απόρριψη μιας τηλεοπτικής διαφήμισης από την εταιρία με προϊόντα φροντίδας Frida. Η διαφήμιση περιελάμβανε μια νέα μητέρα που άλλαζε τη σερβιέτα της, καθάριζε την κολπική της και έκανε μορφασμούς πόνου καθώς χρησιμοποίησε το μπάνιο.

Έχουμε πολύ δρόμο ακόμη μέχρι η αληθινή και συχνά σκληρή πλευρά του τοκετού γίνει αποδεκτή από το σύνολο της κοινωνίας. Ο σκοπός αυτού του νέου κινήματος «γεννιέται» από τις Influencers, δεν είναι να μάθουμε «πώς κατάφεραν να χάσουν τα κιλά λίγες βδομάδες μετά τον τοκετό», ή να συγκρίνουν και δημιουργήσουν άγχος στις υπόλοιπες νέες μαμάδες για τις δικές τους εμπειρίες.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Frida Mom (@fridamom)

Σκοπός είναι η ενημέρωση και μάθηση των ανθρώπων γύρω από την διαδικασία του τοκετού, η εξάλειψη της ντροπής και των στερεοτύπων που συνοδεύουν μια μαμά και η προβολή μιας «ατέλειας» και πιο ακατέργαστης εικόνας της γέννησης ενός παιδιού.

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Instagram

Δείτε ακόμη: Γυναίκες με καρκίνο του μαστού «μεταμορφώνονται» σε θεές με στόχο την αυτο-αγάπη 

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits

jenny.gr