Να, τι θα συμβεί στο σώμα σου με έναν 20λεπτο υπνάκο

The Jennettes
Παρασκευή, 19 Νοεμβρίου 2021

Πόσες φορές σου έχει τύχει να σε πάρει ο ύπνος στον καναπέ μέσα στη μέρα χωρίς καν να το καταλάβεις; Συνήθως είναι κατά την επιστροφή σου από το γραφείο στο σπίτι, την ώρα που μόλις έχεις ξεκινήσει να διαβάζεις τα παιδιά σου για το σχολείο ή εκείνα τα λίγα λεπτά που ξεκλέβεις για τον εαυτό σου, προσφέροντάς του την πολυπόθητη χαλάρωση.

Ένας γρήγορος υπνάκος μπορεί να είναι εξαιρετικά πολύτιμος για τον οργανισμό σου, δίνοντάς σου την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεσαι. Δεν θέλεις πολύ χρόνο για να λάβεις τα οφέλη του. Οι επιστήμονες καταλήγουν πως 20 λεπτά αρκούν αφού όπως τονίζουν, εάν προσπαθήσεις να κοιμηθείς παραπάνω κατά τη διάρκεια της ημέρας, τότε το μόνο που θα καταφέρεις, είναι να νιώθεις περισσότερη εξάντληση.

Αυτό για την ακρίβεια, ονομάζεται sleep inertia και έχει ως συνέπεια να αδρανοποιεί για περισσότερη ώρα τον εγκέφαλό σου μετά τον ύπνο. Ουσιαστικά, συμβαίνει γιατί αν για παράδειγμα, επιχειρήσεις να κοιμηθείς πάνω από 30 λεπτά, τότε βυθίζεσαι σε έναν βαθύ ύπνο που αντί να σε ξεκουράσει, σε δυσκολεύει να ξυπνήσεις εύκολα. 

Μάλιστα αν κοιμηθείς περισσότερο, το βράδυ θα σε πάρει πιο δύσκολα ο ύπνος, ανατρέποντας το καθιερωμένο πρόγραμμα που ακολουθείς. Για όλους αυτούς τους λόγους, οι ειδικοί καταλήγουν ότι πρέπει αυστηρά να ξεκλέβουμε μέσα στη μέρα μόνο 10- 20 λεπτά μέσα στη μέρα για να κοιμόμαστε.

Τα οφέλη του maximum 20λεπτου ύπνου

Οι περισσότερες ημέρες σου είναι γεμάτες, το ξέρουμε. Εάν βρίσκεις ωστόσο 20 λεπτά μέσα στη μέρα για να ξεκουράζεις τα μάτια και το σώμα σου, πρέπει να ξέρεις ότι μετά δεν θα αισθάνεσαι νυσταγμένος αλλά αντιθέτως, θα είσαι μες στην ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας. Ο βραδινός σου ύπνος δεν απορρυθμίζεται και όλα στον οργανισμό σου λειτουργούν πολύ πιο ομαλά. 

Μελέτη του 1998, που δημοσιεύτηκε στο Psychiatry and Clinical Neurosciences, διαπίστωσε ότι ένας 20λεπτος μεσημεριανός ύπνος συμβάλλει στην καταπολέμηση της νύστας που μας κατακλύζει πολλές φορές μέσα στην ημέρα. Ο 20λεπτος ύπνος είναι επίσης πολύ ωφέλιμος για τους οδηγούς.

Σύμφωνα με το National Highway Traffic Safety Administration, τα άτομα που βρίσκονται στο τιμόνι και νιώθουν ότι αρχίζουν να νυστάζουν, θα έπρεπε να πίνουν έναν ή δύο καφέδες και να σταματούν απαραίτητα για έναν 20λεπτο ύπνο, πριν συνεχίζουν την οδήγηση. Φυσικά, αυτό αποτελεί μια πρόχειρη λύση και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά τις ευεργετικές ιδιότητες του βραδινού ύπνου. 

Δείτε ακόμη: