REAL LIFE TRUE STORIES

Όταν η Ολίβια Χάσεϊ μίλησε για το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Τζεφιρέλι - Τα χάπια αδυνατίσματος και ο εξευτελισμός


JTeam

12 Φεβρουαρίου 2024

Όταν η Ολίβια Χάσεϊ μίλησε για το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Τζεφιρέλι - Τα χάπια αδυνατίσματος και ο εξευτελισμός
Ήταν 15 ετών, την ανάγκασαν να γυρίσει σκηνή ολόγυμνη και της έδιναν χάπια για να κάνει εμετό

Πίσω στο 1968, η Ολίβια Χάσεϊ πρωταγωνίστησε στην ταινία Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Φράνκo Τζεφιρέλι. Ήταν ο πρώτος μεγάλος ρόλος της καριέρας της και, για τις ανάγκες του, μετακόμισε με τον συμπρωταγωνιστή της, Λέοναρντ Γουάιτινγκ, στη βίλα του σκηνοθέτη στη Ρώμη. Εκείνη, τον λάτρευε. «Όταν μπαίνει στο δωμάτιο και μιλά, κανείς δεν λέει τίποτα άλλο», θα δήλωνε τότε, ενώ μερικές φορές τον αποκαλούσε «daddy» -όχι επειδή ήταν σπουδαία πατρική φιγούρα, βέβαια.

Ο Τζεφιρέλι είχε εμμονή με το σώμα της. Πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, την έστειλε σε γιατρό που της έγραψε ειδικά «χάπια δίαιτας» τα οποία προκαλούσαν εμετό -μέχρι να βρεθεί μπροστά στην κάμερα, είχε φτάσει 45 κιλά και δεν της επέτρεπαν να παχύνει. Όταν εκμυστηρεύτηκε στον σκηνοθέτη ότι ένιωθε άβολα με το στήθος της, εκείνος της έδωσε το ψευδώνυμο Boobs O’Mina. Έτσι τη φώναζε από τα μεγάφωνα, όταν τη χρειαζόταν στο σετ και, αντί να το αντιμετωπίσει σαν προσβολή, το δικαιολόγησε. Πίστευε ότι την ταπείνωνε για να ρίξει τις άμυνες της και να αγκαλιάσει την εικόνα της.

Η πιο αμφιλεγόμενη σκηνή της ταινίας γυρίστηκε στο τέλος της παραγωγής. Ο Τζεφιρέλι μετέφερε τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα στο κρεβάτι, τους έδειξε να κάνουν σεξ καλυμμένοι μόνο με ένα σεντόνι και η Ολίβια Χάσεϊ ήταν ολόγυμνη, πράγμα που δεν περίμενε. Δεν της το είχαν πει καν, μέχρι λίγο πριν το γύρισμα, όταν εμφανίστηκε makeup artist που θα την ετοίμαζε «απ’ την κορφή ως τα νύχια». Φυσικά και πανικοβλήθηκε, οπότε έτρεξε στον Τζεφιρέλι. Αντί να αλλάξουν τη σκηνή, αυτός είπε σε ένα 15χρονο κορίτσι να μην ανησυχεί, καθώς το κοινό θα έβλεπε μόνο «μία σπιθαμή, λίγη πλάτη, εάν ώμο». Την περισσότερη ώρα, ήταν ξαλπωμένη και κρατούσε το σεντόνι πάνω από το στήθος της. Εκείνος, όμως, είχε τοποθετήσει τη ρόμπα της αρκετά μακριά της, ώστε να φαίνονται οι γυμνές θηλές της κάθε φορά που έκαναν διάλειμμα και σηκωνόταν για να ντυθεί.

Στο τέλος, η συγκεκριμένη σκηνή ήταν που έπαιξε κομβικό ρόλο στην επιτυχία της ταινίας. Ο Τζεφιρέλι είχε πάρει το έργο του Σαίξπηρ και το μετέτρεψε σε όνειρο εφηβικής επανάστασης που ταίριαζε ιδανικά στο πνεύμα της εποχής. Έδειξε δύο νέους που θα έκαναν τα πάντα για να περάσει το δικό τους, ακόμη κι όταν όλα ήταν εναντίον τους -ήταν όμορφο, θλιβερό, σέξι και «πουλούσε». Για την προώθηση του Ρωμαίος και Ιουλιέτα, η Paramount έβγαλε προς τα έξω το πόσο νέοι και πόσο γυμνοί ήταν οι πρωταγωνιστές. Μέχρι και στο πόστερ, τη βλέπουμε να ξαπλώνει πάνω στο γυμνό του στήθος. «Βλέπεις τη σάρκα της, που μοιάζει με βερύκοκο», θα έλεγε ο Τζεφιρέλι. «Στο κρεβάτι, βλέπεις τη γραμμή της σπονδυλικής του στήλης, πράγμα ολόσωστο». Όταν οι έφηβοι ηθοποιοί ρωτήθηκαν σχετικά, επέμεναν ότι «δεν υπάρχει τίποτα πρόστυχο».

Ο Φράνκo Τζεφιρέλι έγινε πλούσιος και παγκοσμίως γνωστός. Η Χάσεϊ και ο Γουάιτινγκ έβγαλαν λιγότερα από 3.000 δολάρια ο καθένας.

Τον Δεκέμβρη του '22, οι δύο πρωταγωνιστές έκαναν μήνυση στην Paramount, ζητώντας αποζημίωση έως 500 εκατομμύρια δολάρια. Δεν δικαιώθηκαν - εξήγησαν, όμως, πώς ο Τζεφιρέλι τους ανάγκασε να δείξουν τα γυμνά σώματα τους στην κάμερα.

Μέχρι να γίνει γνωστή η είδηση της παραπάνω αγωγής, σχεδόν κανείς δεν περίμενε να είχε πειραχτεί με κάτι η Χάσεϊ. Στο βιβλίο της, αναφέρεται ελάχιστα στην επίμαχη σκηνή -γράφει μονάχα ότι ήταν νευρική που θα έπαιζε γυμνή, αλλά εμπιστευόταν τον σκηνοθέτη. «Μέχρι να τελειώσουμε, είχα ξεχάσει την ντροπή, την κάμερα, μέχρι και τη ρόμπα μου», σημειώνει. Και σε συνέντευξή της στο Vulture, τον Σεπτέμβρη του ’23, δήλωσε ότι τον αγαπούσε με όλη της την ψυχή. «Ήταν ιδιοφυΐα και ήταν τιμή μου που συνεργαστήκαμε. Αλλά αυτό δεν είχε καμία σχέση μαζί του», είπε.

Μίλησε, βέβαια, για το πώς εκείνος την πίεζε να γδυθεί. «Θέλουμε να αρέσει στους νέους σε 50 χρόνια από τώρα, όταν εμείς θα έχουμε γεράσει ή θα έχουμε πεθάνει. Και τι θέλουν οι νέοι; Θέλουν πάθος. Θέλουν νιάτα. Γυμνά σώματα», της έλεγε.

Η ίδια, δεν είχε ξαναβρεθεί ποτέ γυμνή με αγόρι, και ήταν τρομοκρατημένη. «Όταν παίζεις έναν ρόλο, όμως, πρέπει να προσποιείσαι πως όλα είναι καλά», εξήγησε. Θυμάται πόσο ντρεπόταν, πως όταν τελείωσαν κλειδώθηκε στο καμαρίνι της και αναρωτιόταν τι θα έλεγε η χριστιανή μητέρα της.

«Δεν ξέρω τι ένιωθα, αλλά άρχισα να κλαίω. Έκλαιγα, όλο έκλαιγα. Έκλαψα για ένα καλό δεκαπεντάλεπτο».

Μέχρι τώρα, κατηγορεί τον εαυτό της για την ντροπή που αισθανόταν.

«Αν είχα σώμα μοντέλου, ίσως όλα να ήταν ευκολότερα. Αλλά μου άρεσε να τρώω. Είχα κοιλίτσα, ήμουν στρογγυλή. Ήμουν μία συνηθισμένη έφηβη, με μεγάλο νούμερο σουτιέν. Οπότε, έπειτα από αυτό (την ταινία) ένιωθα διαρκώς ότι έπρεπε να είμαι όλο και πιο αδύνατη. Έπρεπε να αδυνατίζω».

Δύο από τις παλιότερες φίλες της, μίλησαν στο Vulture κι εξήγησαν πως η Ολίβια γύρισε αλλαγμένη από το σπίτι του Τζεφιρέλι, στη Ρώμη. «Πριν, γελούσαμε συνέχεια. Δεν φοβόταν τίποτα. Είχε πυγμή», είπαν. «Η ταινία την κατέστρεψε». Αργότερα, εκμυστηρεύτηκαν ότι είχε εξαιρετικά χαμηλή αυτοπεποίθηση και, μαζί με την τότε κολλητή της, έκανε εμετό στις τουαλέτες.

«Δεν είχε πατρική φιγούρα στη ζωή της και πάντα ανοιγόταν σε όποιον της το πρόσφερε αυτό. Λάτρευε τον Τζεφιρέλι, κι εκείνος την ξεζούμιζε για να πάρει αυτό που ήθελε».