Eliska Junkova: Η γυναίκα που έμεινε στην ιστορία ως η «βασίλισσα του τιμονιού» και τιμά η Google με το σημερινό doodle

The Jennettes
Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2020

To σημερινό doodle της Google είναι αφιερωμένο στη γυναίκα που έμεινε στην ιστορία ως η «βασίλισσα του τιμονιού», καθώς πρωταγωνίστησε δίπλα στους μεγαλύτερους οδηγούς αγώνων της Ευρώπης κατά τη δεκαετία του 1920. Μάλιστα, το 1927 υπήρξε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε Grand Prix. 

Η Eliška Junková-Khásová ήρθε στον κόσμο σαν σήμερα, στις 16 Νοεμβρίου του 1900 στην αυστροουγγρική πόλη Όλομουτς, που σήμερα αποτελεί μέρος της Τσεχικής Δημοκρατίας. Από την εφηβική της κιόλας ηλικία, η προσοχή της στράφηκε στα αγωνιστικά αυτοκίνητα μαζί με τον μετέπειτα σύζυγό της, Vincenc «Čeněk» Junek, ο οποίος ήταν αρκετά μεγαλύτερος της. Με το πάθος της για τα αυτοκίνητα να μεγαλώνει, έκανε μαθήματα οδήγησης στην Πράγα και έγινε μία από τις πρώτες γυναίκες στην Τσεχοσλοβακία που έλαβε δίπλωμα οδήγησης.

Αρχικά, η Junková-Khásová κάθισε δίπλα στον σύζυγό της ως συνοδηγός και μηχανικός, αλλά στη συνέχεια, ανέλαβε η ίδια το τιμόνι. Μάλιστα, η φήμη της εδραιώθηκε, τρέχοντας με την Bugatti στους πιο δύσκολους αγώνες της Ευρώπης. Στη συνέχεια, ανέπτυξε και μια στενή προσωπική φιλία με τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, Ettore Bugatti. Αποσύρθηκε από τους αγώνες το 1928, μετά τον θάνατο του συζύγου της, στις 15 Ιουλίου, κατά τη διάρκεια του Γερμανικού Grand Prix στην πίστα του Νίρμπουργκριγκ, στον οποίο συμμετείχε και η ίδια ως δεύτερη οδηγός.

Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, παντρεύτηκε τον συγγραφέα Λάντισλαβ Κας και έζησε μαζί του στην Πράγα. Από το 1948 μέχρι το 1964, της απαγορεύτηκε η έξοδος από τη χώρα από τότε που εγκαθιδρύθηκε στην Τσεχοσλοβακία το κομμουνιστικό καθεστώς επειδή ο μεγαλοαστικός τρόπος που ζούσε, ήταν αντίθετος με το ιδεώδες του νέου ανθρώπου που ήθελε να διαμορφώσει και να προωθήσει το καθεστώς.

Η ίδια έφυγε από τη ζωή στις 5 Ιανουαρίου 1994 ενώ η δράση της απαθανατίστηκε από τον συμπατριώτη της συνθέτη Jaroslav Ježek με την κλασική τζαζ σύνθεση «Bugatti Step», καθώς και με την αυτοβιογραφία της «Η μνήμη μου είναι Bugatti». Η μνήμη της παραμένει ζωντανή μέχρι σήμερα καθώς το όνομά της κέρδισε δικαιωματικά μια σημαντική θέση στην ιστορία δίπλα στους κορυφαίους οδηγούς αγώνων της Ευρώπης. 

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: wikipedia.org