Ποια είναι τα αρνητικά όταν δουλεύεις σε open-office

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

Ποια είναι τα αρνητικά όταν δουλεύεις σε open-office

Σας ενοχλεί ο διπλανός σας στο γραφείο; Δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε στη δουλειά; Μήπως δουλεύετε σε open-office; Αν ναι τότε έχετε δίκιο να εκνευρίζεστε.

Το open-office σχεδιάστηκε αρχικά από μια ομάδα από το Αμβούργο, τη δεκαετία του 50 για να διευκολύνει την επικοινωνία και την παραγωγικότητα. Και έτσι γεννήθηκε αυτό που σήμερα γνωρίζουμε ως «ανοιχτού τύπου γραφείου». Από τότε έχουν γίνει μελέτες οι οποίες αξιολόγησαν όσους εργαζόντουσαν σε open-office. Οι αξιολογήσεις αφορούσαν το πόσο ικανοποιημένοι ένιωθαν, το επίπεδο του στρες, την απόδοση τους και τις διαπροσωπικές σχέσεις. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εργαζόμενοι ένιωθαν δυσαρεστημένοι, αγχωμένοι και αντί να έρθουν πιο κοντά με τους συναδέλφους τους, απομακρυνόντουσαν όλο και περισσότερο. Αλλά το πιο βασικό από όλα είναι πως η παραγωγικότητα μειώθηκε.

Πρόσφατη μελέτη από το OxfordEconomics έδειξε ότι οι αρνητικές συνέπειες του open-office είναι πολύ πιο σοβαρές από όσο συνειδητοποιούν τα ανώτερα στελέχη των επιχειρήσεων. Και αυτό γιατί οι επιστήμονες διαπίστωσαν πως οι εργαζόμενοι υποφέρουν και δεν μπορούν να συγκεντρωθούν.

Ας δούμε παρακάτω αναλυτικά τις επιπτώσεις του να δουλεύουμε σε open-office

Τα πιο βασικά προβλήματα είναι η έλλειψη ιδιωτικότητας και ο θόρυβος. Ακούμε τους συναδέλφους μας να πληκτρολογούν με μανία. Τα τηλέφωνα χτυπάνε συνέχεια. Ομιλίες ακούγονται από παντού και άνθρωποι μπαινοβγαίνουν. Θέλετε και άλλα; Υπάρχουν πολλές μελέτες που έχουν δείξει πως τα επίπεδα στρες μειώνονται σε ήσυχους χώρους, ενώ ο θόρυβος έχει συνδεθεί με τη χαμηλή γνωστική απόδοση και τη μειωμένη ικανότητα των εργαζομένων να σκεφτούν και να επαναφέρουν μια πληροφορία. Μια πρόσφατη μελέτη στη Δανία έδειξε ότι όσοι δουλεύανε σε ανοιχτά γραφεία πήραν περισσότερες αναρρωτικές άδειες, σε σύγκριση με εκείνους που δουλεύανε σε γραφεία με ένα ή δυο άτομα.

Διαβάστε εδώ: Πώς θα αυξήσετε την παραγωγικότητά σας στη δουλειά

Οι υπάλληλοι είναι δημιουργικοί όταν έχουν δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή και θα πρέπει να έχουν ιδιωτικότητα και στον εργασιακό χώρο. Από την άλλη μεριά αυτό που ενδιαφέρει τους εργοδότες είναι να ελέγχουν τα πάντα, ακόμα και αν αυτό σκοτώνει τη δημιουργικότητα των εργαζομένων. Όταν οι άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε χώρους όπου να μπορούν να συγκεντρωθούν, τότε η παραγωγικότητα τους μειώνεται στο μισό. Ίσως λοιπόν πρέπει να αναρωτηθούμε  μήπως ο λόγος που όλο και περισσότεροι άνθρωποι δεν είναι ευτυχισμένοι με τη δουλειά τους, είναι ο χώρος εργασίας και όχι η δουλειά.

Δείτε στη gallery: Πώς να κάνετε τον πιο chic κότσο για το αυριανό meeting

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ GALLERY
6 photos

 

More for you

 
 

Don't Miss