Σας έκανε follow ο διευθυντής σας; Οι νόμοι των social που πρέπει να ξέρετε
JTeam
14 Ιανουαρίου 2022
Περνάμε πολύ χρόνο με τους συναδέλφους μας. Πολλές φορές, τους βλέπουμε περισσότερο από την οικογένειά μας. Είναι κοντινοί μας άνθρωποι λόγω της συνήθειας, όμως γνωρίζουμε καλά ότι υπάρχουν όρια που καλό είναι να τηρούμε. Ένα απλό παράδειγμα, είναι τα social media: Είμαστε φίλοι, ανταλλάσσουμε likes – ποτέ, όμως, μηνύματα. Και είμαστε ευχαριστημένοι.
Τι γίνεται, όμως, όταν μας κάνει follow ο διευθυντής μας; Αλλάζει κάτι; Πρέπει να προσέχουμε περισσότερο; Παρακάτω, θα δούμε τι πρέπει να ξέρουμε, για να μη δώσουμε περισσότερα δικαιώματα απ’όσα θα θέλαμε. Γιατί, κακά τα ψέματα, καλοί οι «Στενοί Φίλοι» στα stories, αλλά δεν είναι δυνατό να τα ανεβάζουμε όλα για λίγους.
Ο «Μεγάλος Αδελφός» είναι πάντα εκεί
Στα social media, παρουσιάζουμε το κομμάτι της ζωής μας που θέλουμε να βγει προς τα έξω – όλα είναι ρόδινα, περνάμε υπέροχα, είμαστε ευτυχισμένοι. Καλό είναι να θυμόμαστε ότι τώρα πια, ο διευθυντής μας γνωρίζει την online περσόνα μας και βγάζει τα δικά του συμπεράσματα, με βάση τα οποία μας κρίνει στη δουλειά, δυστυχώς.
Προσοχή στο τι βγαίνει προς τα έξω
Το Instagram είναι ένα μέρος στο οποίο νιώθουμε ελεύθερη να εκτεθούμε. Θέλουμε, όμως, να δει ο διευθυντής μας φωτογραφίες μας με τον σύντροφο ή τους φίλους μας; Ή εκείνη τη φωτογραφία από την παιδική μας ηλικία; Καλό είναι, όταν θέλουμε να αναρτήσουμε κάτι τέτοιο, να το κάνουμε hide από συγκεκριμένα άτομα (εκείνα που γνωρίζουμε μόνο σε επαγγελματικό επίπεδο, για παράδειγμα), τα οποία δε χρειάζεται να έχουν πρόσβαση σε κάθε τομέα της ζωής μας.
Αυτό που δύσκολα θα αποφύγουμε, ωστόσο, είναι το να λαμβάνουμε επαγγελματικά μηνύματα στο inbox των social media.Το DM είναι το νέο email, τώρα πια.
Αν δουν κάτι μία φορά, δεν μπορούμε να το πάρουμε πίσω
Από τη στιγμή που θα δει ένα story, μία φωτογραφία – οτιδήποτε δίνει πληροφορίες που καλό θα ήταν να μη γνωρίζει για την προσωπική μας ζωή – ο διευθυντής μας δε θα το ξεχάσει. Δεν είναι λίγοι οι τοξικοί προϊστάμενοι που χρησιμοποιούν τα social για να ελέγχουν τους υπαλλήλους τους ή τους κατακρίνουν για ζητήματα που δεν έχουν καμία σχέση με τη δουλειά. Για να μη γίνει αυτό στην περίπτωσή μας, λοιπόν, ή θα περιοριστούμε, αν πρόκειται για post, ή και πάλι, θα κρύψουμε τα stories.