ΣΤΙΛ

Palu: Η Μαρία Γεωργοπούλου μας μιλά για το fashion brand που συνδυάζει nostalgia και sports culture


Μάρθα Κουμπάνη

5 Αυγούστου 2022

Palu: Η Μαρία Γεωργοπούλου μας μιλά για το fashion brand που συνδυάζει nostalgia και sports culture
Palu: To ελληνικό brand που συνδυάζει τη nostalgia και την κουλτούρα των sports

Το καλοκαίρι είναι η εποχή που ερχόμαστε πιο κοντά στις ρίζες μας. Οι περισσότεροι από εμάς επιστρέφουμε για διακοπές στον τόπο καταγωγής μας, το νησί ή το χωριό, ή απλά σε έναν τόπο με τον οποίο δεθήκαμε ένα από τα προηγούμενα καλοκαίρια της ζωής μας.

Οι εικόνες στα μάτια μας -αλλά και το Instagram feed μας- ανανεώνονται με καθετί παλιό (τι γλυκιά αντίφαση), ρετρό και ελαφρώς φθαρμένο από το χρόνο, που μυρίζει Ελλάδα: Λευκά σπίτια με γαλάζια παράθυρα και βουκαμβίλιες, πολύχρωμα τραπεζομάντηλα με σερβιρισμένα κομμάτια καρπούζι, εικόνες από την αυλή του σπιτιού, τενεκέδες λαδιού που φιλοξενούν γιγάντιους βασιλικούς, ψαρόβαρκες αραγμένες σε έναν μικρό μόλο απέναντι απ'το θερινό σινεμά, παιδιά που τρέχουν στην πλατεία.

Η νοσταλγία ήταν εδώ, πολύ πριν γίνει παγκόσμιο fashion trend. Αν υπάρχει όμως ένα ελληνικό brand που ενσωματώνει όλα τα παραπάνω στην αισθητική και τη φιλοσοφία του, αυτό είναι σίγουρα το Palu.

To Palu ιδρύθηκε το 2021 και εδρεύει στην Αθήνα. Η ιδέα ξεκίνησε ως ένα πάντρεμα της μόδας και της αθλητικής κουλτούρας, ένα retro fashion brand που μοιάζει με ταξίδι σε περασμένες δεκαετίες. «Είναι ρομαντικό και urban. Είναι νοσταλγικό και φουτουριστικό», όπως διαβάζουμε στην αρχική σελίδα του.

Μια ατελείωτη Κυριακή θα έλεγα εγώ, εμπνεόμενη από ένα από τα πιο cute jumpsuits από πετσετέ ύφασμα σε λαδί, με λευκό, preppy γιακά και το όνομα αυτού Kyriaki.

Η γυναίκα πίσω από το Palu, η Μαρία Γεωργοπούλου είναι σήμερα 26 χρονών. Μεγάλωσε στην Αθήνα σε ένα σπίτι με τη γιαγιά της, στο οποίο όπως λέει: «υπήρχε πολύ ράψιμο, σχέδιο, τρέλα, θεατρικότητα, χρώμα και φυσικά πολλά υλικά όπως π.χ καρφίτσες, κλωστές και υφάσματα». Ταυτόχρονα, λάτρευε το βόλλευ, το οποίο όχι μόνο επηρέασε τον χαρακτήρα και την αισθητική της, αλλά και της χάρισε μια ευκαιρία να μετακομίσει στην Αγγλία όπου σπούδασε και εργάστηκε μέχρι τα 24 της χρόνια. Στη συνέχεια, επέστρεψε και δημιούργησε κάτι πολύ ξεχωριστό.

Η Μαρία Γεωργοπούλου μου είπε τα πάντα για το Palu και τα ρούχα που δημιουργεί.

Τι σημαίνει Palu και ποια είναι η φιλοσοφία του;

To Palu γεννιέται στην προσπάθεια μου να κατανοήσω ποιες είναι οι προσωπικές μου εμπειρίες μέσα από όλο αυτό το ταξίδι, το οποίο συνδυάζει αθλητισμό και μόδα ταυτόχρονα. Σ’ αυτό το ταξίδι δεν είμαι μόνη μου, εντάσσω άμεσα το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον, καθώς για εμένα έχει παίξει καθοριστικό ρόλο. Ακόμα τον ρομαντισμό, γιατί πιστεύω ότι λείπει σε μεγάλο βαθμό από την ζωή μας με τις ταχύτητες και τους ρυθμούς της καθημερινότητας και φυσικά την άνεση, την οποία χρειαζόμαστε για να ανταπεξέλθουμε σ’ αυτούς τους ρυθμούς.

Ποια είναι η γυναίκα Palu, στην οποία απευθύνεσαι;

Αυτό που μπορώ να πω είναι πώς θα ήθελα να νιώσει η γυναίκα, η οποία έχει επιλέξει τα ρούχα μου για να περάσει μια μέρα απ΄ την καθημερινότητα της. Συναισθήματα όπως ζωντάνια, σταθερότητα, ενθουσιασμό, να βγει προς τα έξω, να νιώσει καλά με το σώμα της. Κάτι το οποίο θέλω να τονίσω στα ρούχα μου είναι ότι οι γυναίκες μπορούν να είναι σέξι, χωρίς να είναι προκλητικές.

Aπό που αντλείς έμπνευση για τις δημιουργίες σου;

Η έμπνευση προέρχεται από βαθιά και ουσιαστική αναζήτηση. Σαν δημιουργός του Palu, για τις πρώτες δύο συλλογές αναζήτησα πληροφορίες, αναμνήσεις και στοιχεία προηγούμενων δεκαετιών που συνδέονται άμεσα με το πώς μεγάλωσε η γιαγιά μου και πώς βίωσε εκείνη τη μόδα στη δεκαετία του '60 και του '70. Και ύστερα προσπάθησα να εντάξω αυτές τις πληροφορίες στο σήμερα και την ανάγκη των ανθρώπων για άσκηση και καθημερινή ενασχόληση με πολλές δραστηριότητες.

Το Palu συνδυάζει την μόδα με τα sports. Τι ρόλο έχει ο αθλητισμός στη ζωή σου και πώς έχει διαμορφώσει την αισθητική σου;

Έχω μιλήσει ήδη για τον αθλητισμό στις προηγούμενες ερωτήσεις αλλά σε αυτήν την συγκεκριμένη θέλω να πω το εξής. Από την προσωπική μου εμπειρία σαν καλλιτέχνης έχω μάθει να ταξιδεύω στις σκέψεις μου να δημιουργώ κόσμους. Να περνάω ατελείωτες ώρες μόνη μου με τις σημειώσεις μου, τις ιδέες μου και να ζω στο συννεφάκι μου. Αυτό που έχει καταφέρει να μου δώσει ο αθλητισμός είναι ότι όλο αυτό το συναίσθημα οφείλω να το κατευνάσω, να το αποκωδικοποιήσω και να το μετατρέψω σε αγώνα.

Τι υλικά χρησιμοποιείς; Πόσο σε απασχολεί η βιωσιμότητα στην μόδα;

Το υλικό που έχω χρησιμοποιήσει πολύ έντονα είναι η 100% οργανική βαμβακερή πετσέτα. Φυσικά και οφείλω να ενδιαφερθώ για την βιωσιμότητα και όσο μπορώ να την εφαρμόσω στην εταιρεία μου. Βέβαια αυτό δεν καθορίζεται μόνο από τα υλικά που χρησιμοποιεί μία εταιρεία για να φτιάξει τα ρούχα της, αλλά και που τα παράγει, τι ποσότητα παράγει, το packaging. Ακόμα και πώς τα αποστέλλει.To Palu να χρησιμοποιεί πρώτες ύλες από Ελληνικά καταστήματα. Pάβουμε στην Ελλάδα σε μία μικρή βιοτεχνία, προσπαθούμε να στέλνουμε πακέτα μία φορά την εβδομάδα ώστε να αποφύγουμε πολλές μετακινήσεις και φυσικά το packaging μας είναι 100% οργανικό.

Πρόσφατα μιλήσαμε με αφορμή ένα άρθρο μου για το terry cloth. Μπορεί ένα ρούχο από πετσετέ ύφασμα να δείχνει κομψό;

Πολύ ωραία ερώτηση. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να προσδιορίσουμε τι πάει να πει κομψότητα. Για παράδειγμα, για να μπορείς να σχεδιάσεις ένα έργο με μινιμαλιστική χροιά κατά την άποψή μου πρέπει να είσαι γνώστης του μαξιμαλισμού. Αντίστοιχα για να μπορείς να δώσεις μία κομψή μορφή σε ένα κομμάτι ύφασμα, πρέπει να έχεις περάσει ατέλειωτες ώρες, απορρίπτοντας ιδέες και προσθέτοντας πληροφορίες σε ένα ρούχο ώστε μετά να κατανοήσεις ποιες είναι χρήσιμες και ποιες όχι. Ένα ρούχο μπορεί να είναι κομψό ανεξαρτήτως υφάσματος αρκεί να έχουν κατανεμηθεί οι πληροφορίες σωστά.

Ακολουθείς τα trends; Ποια σε ενθουσιάζουν το 2022;

Ενημερώνομαι για τα trends, όμως πλεον δεν τα ακολουθώ πάντα. Αυτό που μου αρέσει να βλέπω είναι τα ολοκληρωμένα looks όπως π.χ. ένα συγκεκριμένο print πάνω και κάτω ή ένα χρώμα head-to-tow. Αυτό εάν χρησιμοποιηθεί έξυπνα σε ένα look μπορεί να δώσει πολύ σωστή ένταση και ταυτόχρονα να δείχνει effortless.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για έναν νέο σχεδιαστή σήμερα να κάνει ένα δυναμικό ξεκίνημα, ιδρύωντας τη δική του επιχείρηση και brand;

Κάθε αρχή και δύσκολη σε οποιονδήποτε τομέα είτε αυτό είναι ότι ξεκινάω την δικιά μου επιχείρηση, είτε αυτό είναι ότι μετακομίζω σε μία άλλη χώρα για να σπουδάσω, είτε αυτό είναι ότι αλλάζω επαγγελματικό προσανατολισμό. Σίγουρα η ευθύνη που φέρει η απόφαση να ξεκινήσει κάποιος τη δική του εταιρεία, είναι αρκετά μεγάλη καθώς εμπεριέχει και το οικονομικό ρίσκο. Σ’ αυτή τη φάση θέλω να είμαι αισιόδοξη και να πω ότι όλα χρειάζονται υπομονή, επιμονή, γερό στομάχι και το σημαντικότερο πολλή αγάπη γι’ αυτό που κάνεις.

Μπορούν τα social media να αναδείξουν νέα ταλέντα όπως εσύ;

Σίγουρα ένα μεγάλο θετικό που έχουν τα social media είναι ακριβώς αυτό, να αναδεικνύουν ταλέντα, προσπάθειες νέων παιδιών και σίγουρα επιχειρήσεων αρκεί να είσαι συστηματικός,πειθαρχημένος και να ξέρεις ακριβώς για ποιον λόγο εσύ χρησιμοποιείς τα social media.

Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σου; Θα δούμε χειμερινή συλλογή Palu;

Έχω αρκετούς στόχους και όνειρα σε αυτή τη φάση, όμως προσπαθώ να τα απαριθμήσω και να μπορέσω να αφοσιωθώ στο παρόν. Fingers crossed. Η χειμερινή συλλογή δεν αργεί και ανυπομονώ να τη μοιραστώ μαζί σας.