ΣΤΙΛ FASHION NEWS

O Louis Vuitton διευρύνει τη στρατηγική του και συνεργάζεται με stars του Tik Tok και του Bollywood


JTeam

14 Ιουνίου 2022

O Louis Vuitton διευρύνει τη στρατηγική του και συνεργάζεται με stars του Tik Tok και του Bollywood
O Louis Vuitton διευρύνει την στρατηγική του και συνεργάζεται με stars του Tik Tok και του Bollywood

Η επιτυχία του γαλλικού κολοσσού των δερμάτινων ειδών Louis Vuitton οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις συνεργασίες με διεθνείς stars και celebrities όχι μόνο ως ambassadors του οίκου και πρωταγωνιστές σε εντυπωσιακές καμπάνιες αλλά και για τις λαμπερές εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί. Τώρα, ο οίκος φαίνεται πως αλλάζει γραμμή πλεύσης και διευρύνει τη στρατηγική του για να συμπεριλάβει αστέρια του TikTok και ηθοποιούς του Bollywood.

Μέχρι σήμερα η στρατηγική του Louis Vuitton ήταν εστιασμένη στους celebrities με αποτέλεσμα να αυξήσει τη συζήτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γύρω από τις εμφανίσεις με την υπογραφή του στο red carpet, σύμφωνα με το Brandwatch.

Τα κλειδιά της μέχρι τώρα επιτυχίας του περιλαμβάνουν μεγάλα budgets, σημαντικές επενδυτικές κινήσεις - στοιχήματα σε ανερχόμενα αστέρια και φυσικά τις σχέσεις του creative director Nicolas Ghesquière με τους πιο ταλάντάχους και καταξιωμένους στιλίστες και stars του Hollywood. Για παράδειγμα ο σχεδιαστής των γυναικείων ενδυμάτωνκαι η ηθοποιός Jennifer Connelly έχουν αναπτύξει μια στενή φιλία όλα αυτά τα χρόνια. Την έχει ντύσει για δεκάδες κόκκινα χαλιά και άλλες εμφανίσεις με εκθαμβωτικές δημιουργίες, αν και μερικές φορές αμφιλεγόμενα, custom made σχέδια.

Αλλά η καλύτερη τους στιγμή ήταν στο φετινό Φεστιβάλ Καννών, όταν εκείνη φόρεσε το ανάγλυφο-μεταλλικό φόρεμά του στην πρεμιέρα του «Top Gun: Maverick». Η Connelly, με τα μαλλιά της τραβηγμένα πίσω, έμοιαζε με βασίλισσα με το ασημένιο μπούστο που έμοιαζε με πανοπλία, μια αξέχαστη στιγμή που θα συνδεθεί για πάντα με μια ταινία που θα μπορούσε να αποδειχθεί η μεγαλύτερη επιτυχία της ποτέ.

Στο πρώτο του Σαββατοκύριακο, το sequel του «Top Gun», με πρωταγωνιστή τον Tom Cruise, απέσπασε περίπου 151 εκατομμύρια δολάρια στο box office της Βόρειας Αμερικής, βγάζοντας στον αέρα τις προβλέψεις.

Τώρα, το label αποφασίζει να ντύνει ένα ευρύτερο φάσμα διασημοτήτων, από αστέρια του TikTok έως ηθοποιούς του Bollywood.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η λίστα με τους συνεργάτες του και πρεσβευτές του Louis Vuitton περιλαμβάνει τα ονόματα πολλών μεγάλων stars και celebrities. Aπό την άφιξη του Ghesquière το 2013, ο Vuitton συμβάλλει σημαντικά στην επιτυχία του brand με συνεργασίες με λαμπερά πρόσωπα όπως Emma Stone, η πρωταγωνίστρια του "La La Land", η Léa Seydoux και η Alicia Vikander, η οποία κέρδισε Όσκαρ το 2016 για την ερμηνεία της στο "The Danish Girl".

Φαίνεται όμως ότι η λάμψη αυτών των προσώπων δεν είναι αρκετή, ή τουλάχιστον αυτή είναι η άποψη των χρηστών στα κοινωνικά δίκτυα, καθώς Louis Vuitton να συγκεντρώνει λιγότερες αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε σχέση με τους δύο μεγαλύτερους ανταγωνιστές του, Dior και Chanel. Από το 2013, το brand έχει κερδίσει 86.500 αναφορές στα Βραβεία Όσκαρ, σε σύγκριση με 168.000 για τον Chanel και 241.000 για τον Dior, σύμφωνα με την εταιρεία παρακολούθησης Brandwatch, κυρίως επειδή τα αστέρια του Chanel και του Dior τείνουν να είναι υποψήφιοι για —αλλά και να κερδίζουν— περισσότερα Όσκαρ.

Από την μία ο Vuitton έχει καταφέρει να αυξήσει τις συζητήσεις γύρω από τις εμφανίσεις του στο κόκκινο χαλί τα τελευταία τέσσερα χρόνια με αποκορύφωμα τα Όσκαρ του 2016 όταν η Βικάντερ παρέλαβε το βραβείο Β' Γυναικείου Ρόλου σε σχέδιο Ghesquière. Αλλά ακόμη και χωρίς μια star ντυμένη με Louis Vuitton επί σκηνής, οι συζητήσεις γύρω από το όνομα του αυξάνονται σταθερά (με μια μικρή πτώση το 2022), την στιγμή που τα αντίστοιχα στοιχεία των Chanel και Dior είναι υψηλότερα, αλλά η ανάπτυξη δεν είναι το ίδιο σταθερή.

Ωστόσο, καθώς η επιρροή της αμερικανικής κινηματογραφικής βιομηχανίας φθίνει, με όλο και λιγότερους ανθρώπους να πηγαίνουν σινεμά και να παρακολουθούν τις τελετές απονομή των βραβείων του Χόλιγουντ, ο Vuitton φαίνεται να αλλάζει τη στρατηγική του.

Η μάρκα ντύνει τώρα μια ευρύτερη γκάμα διασημοτήτων, από την star του TikTok Charli D'Amelio έως την Julia Roberts. Τον Απρίλιο, ανακοίνωσε την συνεργασία του με την 18χρονη σταρ του «Stranger Things», Μίλι Μπόμπι Μπράουν. Στις Κάννες η super star του Bollywood, Deepika Padukone -που έγινε η πρώτη Ινδή πρέσβειρα του Louis Vuitton νωρίτερα φέτος - βρίσκεται στις 7 από τις 10 κορυφαίες αναρτήσεις που αναφέρουν το label.

Θα αποδειχθεί όμως αποτελεσματική η νέα του προσέγγιση;

Ενώ πολλές εταιρίες αρνούνται ότι πληρώνουν τους celebrities για να φορούν τα προϊόντα τους, συχνά το κάνουν. Για τους μεγαλύτερους αστέρες, αυτό συνήθως σημαίνει ότι γίνονται brand ambassadors, κάτι που περιλαμβάνει διαφημιστικές καμπάνιες καθώς και συμβατικές δεσμεύσεις για να φορέσουν τα ρούχα του brand. Αυτό είναι πάνω από τις εντυπωσιακές συμφωνίες με στiλίστες, οι οποίοι χρεώνουν συχνά στα brands προμήθειες πολλών χιλιάδων δολαρίων την ημέρα για να εξασφαλίσουν ότι τα φορέματά τους θα βρεθούν στο κόκκινο χαλί.

Αλλά τα μεγάλα budgets δεν είναι το παν.

Η Louis Vuitton διαθέτει ένα ισχυρό σύστημα ανίχνευσης. Αυτό σημαίνει ότι είναι έτοιμη να επενδύσει γρήγορα σε νέα ταλέντα και σε αστέρια που πιστεύει ότι πρόκειται να ανέβουν. (Στο Met Gala του 2022, η μάρκα έντυσε 11 άτομα. Στα Όσκαρ του 2022, έντυσε 8.)

Τέλος είναι σημαντικό αυτές οι σχέσεις-συνεργασίες να έχουν μια διάρκεια. Κορυφαίοι οίκοι όπως ο Louis Vuitton συνεργάζονται με τα μεγαλύτερα αστέρια τους για πέντε ή 10 χρόνια, μερικές φορές και περισσότερο, ενώ οι διαφημίσεις αρωμάτων μπορεί να διαρκέσουν για δεκαετίες, ανεξάρτητα από το κατά πόσο τα ονόματα αυτά βρίσκονται στην επικαιρότητα.

Ο εμβληματικός γαλλικός οίκος ποντάρει τόσο στο παλιό όσο και το νέο, για την στρατητική του. Αναμένεται να δούμε αν θα τον δικαιώσει.