ΣΤΙΛ FASHION NEWS

Οι άνδρες δεν φοβούνται (πια) το bling: Η εκτόξευση της αγοράς ανδρικών κοσμημάτων


JTeam

25 Μαΐου 2023

Οι άνδρες δεν φοβούνται (πια) το bling: Η εκτόξευση της αγοράς ανδρικών κοσμημάτων
homer
Ένα σκουλαρίκι στο αυτί και ένα καλό ρολόι δεν αρκούν πλέον

Όταν η Julia Lang παρουσίασε την unisex συλλογή κοσμημάτων της τον Νοέμβριο του 2020, η Νεοϋορκέζα βετεράνος του marketing ήθελε ξεκάθαρα να κάνει αίσθηση. Αντί να βάλει γυναίκες μοντέλα να φορέσουν τα σκουλαρίκια σε σχήμα καρδιάς και τα μαργαριταρένια κολιέ στην καμπάνια, αποφάσισε να φωτογραφίσει τα κοσμήματα πάνω σε άντρες. Πράγμα που βελτίωσε κατά πολύ τη συνταγή της επιτυχίας.

Το brand της, που ονομάζεται Veert, απέκτησε μεγάλο κοινό, του οποίου το 90% είναι άντρες, μεταξύ των οποίων ο Brad Pitt, ο The Weeknd, ο Steph Curry και ο Αμερικανός τραγουδιστής Miguel -που ήταν και στην καμπάνια. Οι πωλήσεις τριπλασιάστηκαν τον προηγούμενο χρόνο και μπήκε στο Saks Fifth Avenue, το Ssense, το Kith και στο Selfridges.

Το Veert δεν είναι το μοναδικό brand κοσμημάτων που «πατάει πάνω» στο μη παραδοσιακό κοινό των ανδρών, το οποίο τους τελευταίους μήνες «κάνει χαμό». Ένας μεγάλος αριθμός από brands και καταστήματα αναφέρουν αύξηση των πωλήσεων από άντρες που ψωνίζουν δαχτυλίδια, βραχιόλια και κολιέ. Οι παγκόσμιες πωλήσεις στην κατηγορία αυξήθηκαν κατά 9% τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με το Euromonitor, σε αντίθεση με τις γυναίκες, όπου παρατηρήθηκε αύξηση της τάξεως του 4%, ακόμα και αν αυτές κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά κοσμημάτων.

Στην Αμερική και στην Ευρώπη οι συλλογές ανδρικών κοσμημάτων διπλασιάστηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023, σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021, με τα μαργαριταρένια κολιέ και τα βραχιόλια με χάντρες να «δείχνουν τον δρόμο». Τα κομμάτια που είναι πιο δημοφιλή ανάμεσα στους άνδρες είναι διαφορετικά από αυτά των γυναικών. Για παράδειγμα ο χρυσός κυριαρχεί στις γυναικείες συλλογές, ενώ στις ανδρικές το ασήμι και ο λευκόχρυσος είναι πιο δημοφιλή. Τα βραχιόλια με τις χάντρες και τα δαχτυλίδια-σφραγίδες είναι δύο επίσης πολύ αγαπητά κομμάτια, όπως και οι καρφίτσες που κερδίζουν έδαφος.

Κατά πάσα πιθανότητα η αύξηση της ζήτησης για ανδρικά κοσμήματα οφείλεται στο γενικό ενδιαφέρον προς την ανδρική μόδα και φυσικά στο «θόλωμα» των ορίων μεταξύ άνδρα και γυναίκας. Υπάρχει μια πιο fluid προσέγγιση της αρρενωπότητας αρκετές σεζόν τώρα και πλέον κατευθύνθηκε και προς το κόσμημα. Μεγάλο ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι αυτοί που υιοθέτησαν πρώτοι το trend ήταν celebrities και παγκοσμίως αναγνωρισμένα πρόσωπα, όπως ηθοποιοί και αθλητές. Ο Timothée Chalamet και ο Lil Nas X, ο Αμερικανός ράπερ Kid Cudi, ο Κινέζος ηθοποιός Xiao Zhan, ο NBA star Ja Morant, ακόμα και ο Lionel Messi ήταν από τους πρώτους που φόρεσαν κοσμήματα δημόσια.

Και ναι, από ότι φαίνεται αυτό δεν είναι ένα trend που θα τελειώσει γρήγορα. Οι άνδρες έχουν ξεκινήσει να ξοδεύουν πολλά χρήματα για το ντύσιμο και πλέον για τα αξεσουάρ και τα κοσμήματα. Η εποχή του «ένα ακριβό ρολόι, δεν αρκεί» έχει έρθει!

Πηγή: BoF

Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.