ΣΤΙΛ FASHION NEWS

Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής: Ο φοίνικας, το πρόπλασμα και η αρχαία Ρώμη


Σοφία Χριστίνα Ραδίτσα

25 Ιουνίου 2024

Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής: Ο φοίνικας, το πρόπλασμα και η αρχαία Ρώμη
Instagram/schiaparelli
Στην Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής, μέχρι στιγμής, τα shows ήταν σαν καρδιογράφημα

Η Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής ξεκίνησε εχθές στο Παρίσι και αναμένεται να ολοκληρωθεί την Πέμπτη 27 Ιουνίου. Μεγάλοι οίκοι μόδας μας δείχνουν το όραμά τους μέσα από εξαιρετικά δύσκολες και απαιτητικές τεχνικές, που μεταμορφώνονται σε ονειρεμένα ρούχα και αξεσουάρ. Την Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής για το φθινόπωρο/χειμώνα 2024/2025 άνοιξε ο οίκος μόδας Schiaparelli με την εξαίσια συλλογή του creative director, Ντάνιελ Ρόσμπερι, με τίτλο Phoenix.

Ο Ντάνιελ Ρόσμπερι ήθελε αυτή η συλλογή να αγγίξει τις ψυχές των καλεσμένων -και όχι μόνο- να τους δημιουργήσει βαθιά συναισθήματα και να μετακινηθεί λιγάκι προς τη dark side. Η ιδανικότερη τοποθεσία για να καταφέρει να κάνει αυτό ακριβώς που θέλει είναι ένα υπόγειο, αλλά όχι ένα οποιοδήποτε υπόγειο, το υπόγειο του Hôtel Salomon de Rothschild, όπου στα σαλόνια του συνηθίζεται να λαμβάνουν χώρα πολλές επιδείξεις μόδας. Η συγκεκριμένη τοποθεσία βοήθησε και στη δημιουργία του ατμοσφαιρικού φωτισμού, που ήθελε τόσο πολύ ο creative director.

«Πάντα ήθελα να κάνω ένα show με τον φωτισμό του Ντεγκά και έτσι αυτό ήταν μια ευκαιρία» είπε ο σχεδιαστής αναφερόμενος στους ιμπρεσιονιστικούς πίνακες του διάσημου ζωγράφου. «Ήθελα πάρα πολύ να είναι μια κινηματογραφική εμπειρία, όπου το Petit Palais μοιάζει με εκκλησία και αυτό ως ένα σουρεαλιστικό υπερ-αισθησιακό μπαλέτο».

Η συλλογή, μια από τις καλύτερες που έχουμε δει από τον Ρόσμπερι, ήταν το ακριβώς αντίθετο από την προηγούμενη, που είδαμε εξαρτήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών και ηλεκτρονικά ανταλλακτικά. Ο σχεδιαστής «βούτηξε» βαθιά στο αρχείο της Έλσας Σκιαπαρέλι, πήρε τα κομμάτια που του κίνησαν το ενδιαφέρον και ταίριαζαν με το θέμα του και δημιούργησε μια σύγχρονη, αρκετά φορέσιμη και αισθητικά άρτια συλλογή. Θα μπορούσες να πεις πως τα looks παράπεμπαν σε συναισθήματα ή το κάθε look σου έβγαζε και ένα διαφορετικό συναίσθημα. Όπως και να έχει για συλλογές σαν και αυτή θεωρείται ο Ντάνιελ Ρόσμπερι ένας από τους μεγαλύτερους couturier αυτή τη στιγμή στη μόδα.

Στη συνέχεια της Εβδομάδας Υψηλής Ραπτικής ο τολμηρός αμερικάνικος οίκος μόδας Thom Browne μας πήγε στα αρχικά στάδια της δημιουργίας ενός ρούχου, μας ταξίδεψε στο απλό πρόπλασμα, όπου μέσα από αυτό γεννιέται το τελικό κομμάτι.

Ο σχεδιαστής με τον πιο κυριολεκτικό τρόπο και όπως πάντα με μαξιμαλιστική διάθεση, απέτισε φόρο τιμής στο πρόπλασμα της μπεζ μουσελίνας. Με κομμάτια που είχαν πάρα πολλές αθλητικές αναφορές, ουδέτερα χρώματα και σουρεαλιστικό υπόβαθρο, ο οίκος Thom Browne έκανε κάτι διαφορετικό, αλλά με γνώριμες τεχνικές και όγκους.

«Νόμιζα πως το concept ήταν τόσο αγνό, και ήθελα πάρα πολύ να παραμείνω πιστός σε αυτό» είπε ο σχεδιαστής κατά τη διάρκεια ενός preview στο WWD.

Μετά τη σκυτάλη πήρε ο οίκος Dior με την Μαρία Γκράτσια Κιούρι να εμπνέεται από τους επερχόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες και τα αθλητικά ρούχα. Ναι, δεν είναι η πρώτη φορά που η creative director του οίκου έχει αντλήσει έμπνευση από τον χώρο του αθλητισμού, μιας και αυτή η «εμμονή» είναι εμφανής από το 2016, αλλά είναι η πρώτη φορά που τη μεταφέρει στη συλλογή Υψηλής Ραπτικής.

«Αυτή η ιδέα της σχέσης μεταξύ του σώματος, των ρούχων και της απόδοσης είναι κομμάτι της δουλειάς μου, όπως συμβαίνει και με τον χορό» αναφέρει η σχεδιάστρια.

Η συλλογή είχε ξεκάθαρες επιρροές από την αρχαία Ρώμη και τα μωσαϊκά, όπως επίσης και από τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι πριν ακριβώς έναν αιώνα. Ουδέτερα χρώματα με πολλά ντραπαρίσματα, ζώνες και πτυχώσεις. Σίγουρα φορέσιμα, αλλά χωρίς ψυχή

Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.