Οι "μουσικές καρέκλες" των creative directors το 2024 - Αποχωρήσεις, προσλήψεις & κενές θέσεις
Σοφία Χριστίνα Ραδίτσα
18 Δεκεμβρίου 2024
Το παιχνίδι με τις μουσικές καρέκλες παίζεται χρόνια τον χώρο της Μόδας, μόνο που τις τελευταίες χρονιές είναι λες και κάποιος έχει αλλάξει τη μουσική από παιδική και χαρωπή σε techno. Οι προσλήψεις, οι απολύσεις, οι αποχωρήσεις και οι προαγωγές στους περισσότερους οίκους μόδας τρέχουν σε τρελούς ρυθμούς. Τι έγινε όμως τη χρονιά που μας αφήνει στο glam τοπίο της Μόδας; Ποιοι έφυγαν; Ποιοι ήρθαν; Ποιοι έμειναν στο “περίμενε”; Ας ξεκινήσουμε!
Τα τελευταία νέα ήταν στις 12 Δεκεμβρίου με την αποχώρηση της Λουίζ Τρότερ από το brand Carven και την προσθήκη της στο δυναμικό του οίκου Bottega Veneta, ως creative director. Μέσα στην επόμενη ώρα από την ανακοίνωση, ο Μάθιου Μπλάζι, που ήταν μέχρι πρότινος ο επικεφαλής της Bottega Veneta, “στέφθηκε” creative director της Chanel. Της θέσης που μπορεί να ταυτιστεί με τον iron throne από το Game of Thrones.
Την προηγούμενη ημέρα είχαμε την αποχώρηση του ταλαντούχου Τζον Γκαλιάνο από τον οίκο Maison Margiela, μετά από 10 χρόνια συνεργασίας. Ακούγεται ότι ο master μπορεί να επιστρέψει στον οίκο Dior, ο οποίος των απέλυσε το 2011 μετά από αντισημιτικά σχόλια και κατανάλωση ναρκωτικών. Δύσκολο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις.
Λίγες μέρες πριν ο Τζούλιαν Κλάουσνερ έγινε ο νέος creative director του οίκου Dries Van Noten μετά την αποχώρηση του ιδρυτή και σχεδιαστή Ντρις Βαν Νότεν. Μέσα στη χρονιά είχαμε και την πρόσληψη του Αλεσάντρο Μικέλε από τον οίκο Valentino στη θέση του Πιερπάολο Πιτσιόλι, ο οποίος ήταν εκεί για 25 χρόνια. Ο Μικέλε “επέβαλε” το μαξιμαλιστικό 70’s όραμά του στις συλλογές, το οποίο συνδυάζει την αισθητική του, αλλά και κομμάτι της ιστορίας του οίκου.
Κίνηση υπήρξε και στον ιταλικό οίκο Fendi, όπου ο Κιμ Τζόουνς άφησε τον ρόλο του ως creative director για να επικεντρωθεί στην ανδρική συλλογή του Dior. Βέβαια αν ισχύουν οι φήμες ότι ο Γκαλιάνο θα πάει στον Dior, ίσως η θέση του δεν είναι και τόσο σίγουρη. Από την μεριά της Fendi υπάρχουν ψίθυροι για πρόσληψη του υπερταλαντούχου ΠιερΠάολο Πιστιόλι στη θέση του καπετάνιου.
Στη συνέχεια η μοναδική Σάρα Μπάρτον έγινε η νέα creative director του Givenchy, στη θέση του Μάθιου Γουίλιαμς, ο οποίος αποχώρησε στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς. Ο αγαπημένος μας Χάιντερ Άκερμαν ήταν επίσης ένας που “έκατσε σε καρέκλα” και μάλιστα στη θέση του creative director του Tom Ford. H Celine ήταν επίσης ένας οίκος που άλλαξε τιμονιέρη, με τον Χέντι Σλιμάν να αφήνει τη θέση για τον -σχεδόν- άγνωστο Μάικλ Ράιντερ της Polo Ralph Lauren. Η Missoni επίλεξε τον βετεράνο Αλμπέρτο Καλίρι για creative director στη θέση του Φίλιππο Γκρατσιόλι και ο Πίτερ Ντο αποχώρησε από τον οίκο Helmut Lang.
Όλες οι παραπάνω μετακινήσεις έγιναν μέσα στο 2024, αφήνοντας βέβαια θέσεις κενές όπως αυτή στον οίκο Helmut Lang, στον Maison Margiela και στη Fendi. Οι φήμες πολλές για τη νέα χρονιά και η προσμονή για την “καινούργια μέρα” της Μόδας μεγάλη. Αν και τα δικά μας μεγάλα ερωτήματα για το 2025 είναι: α. Πού θα πάει ο Πιερπάολο Πιτσιόλι β. Ποιος θα είναι ο creative director του Maison Margiela γ. Θα αποχωρήσει η Μαρία Γκράτσια Κιούρι από τον Dior; Ας περιμένουμε!
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.