UPDATE

Ένα taxi που σου φτιάχνει τη διάθεση


JTeam

20 Δεκεμβρίου 2022

Ένα taxi που σου φτιάχνει τη διάθεση
«Καλά, η ταξάρα υπέροχη»

Το ταξί που έχεις καλέσει, με το πάτημα ενός κουμπιού, μόλις έφτασε. Ανοίγεις την πόρτα του επιβάτη και μπαίνεις να καθίσεις, με μια προφανή οικειότητα, γιατί στην τελική… σε ταξί μπήκες και όχι σε διαστημόπλοιο. Όπως είσαι απορροφημένος από το άγχος να προλάβεις να φτάσεις στον τελικό σου προορισμό ξαφνικά συνειδητοποιείς ότι ο περιβάλλον χώρος δεν είναι όπως θα έπρεπε να είναι. Ή έστω όπως θα τον περίμενες. Ένα μικρό ψυγείο με ξύλινη επένδυση βρίσκεται μπροστά σου γεμάτο μπουκάλια νερό, που σε περιμένουν να σβήσουν τη δίψα σου. Τα φώτα παίζουν στον ρυθμό της μουσικής και τα λέιζερ δημιουργούν ένα φωτεινό εφέ στον ουρανό του οχήματος και στο πάτωμα. Ανοιγοκλείνεις τα μάτια θεωρώντας ότι κάτι δεν πάει καλά. Με το μυαλό σου. Ή έστω απλώς με τα μάτια σου. Η εικόνα παραμένει ίδια. Ξαφνικά ρωτάς την οδηγό. «Μα καλά, πού μπήκα;» και η Τζο σου απαντά με ένα πλατύ χαμόγελο «αν δεν σας αρέσει, αν σας ενοχλούν τα φώτα, μπορώ να τα σβήσω». Σαστίζεις και απαντάς εμφανώς σοκαρισμένος «όχι, δεν με ενοχλεί, ωραίο είναι, απλώς… δεν το περίμενα». Πρόκειται για μία από τις πιο συνηθισμένες αντιδράσεις που εισπράττει η Τζο Θεοδωροπούλου, οδηγός της Uber Taxi που έχει αποφασίσει να προσφέρει με τις διαδρομές της μια μοναδική εμπειρία. Έχει ντύσει το ταξί με διάφορα gadget όπως είναι κρυφός φωτισμός, διακοσμητικά και διάφορα αντικείμενα που θυμίζουν νυχτερινή διασκέδαση. Το μόνο που λείπει ενδεχομένως είναι μια μπάρα και ένας σερβιτόρος. Υπάρχει βέβαια και ένας χωροταξικός περιορισμός, καθώς όλα αυτά συμβαίνουν μέσα σε ένα, κατά τα λοιπά συμβατικό, ταξί που συνεργάζεται με την Uber. Μιλήσαμε με την Τζο η οποία μας εξήγησε ότι και στο παρελθόν είχε «δουλέψει ταξί» και αναζητούσε τρόπους να το κάνει ξεχωριστό, ώστε να προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία στον επιβάτη. «Τότε το μόνο που πρόσφερα ήταν το ψυγείο με τα νερά, την καθαριότητα του οχήματος, την ευγένεια και το χαμόγελό μου». Καθόλου αμελητέο θα προσθέταμε εμείς, ωστόσο η νέα της προσπάθεια είναι σίγουρα κάτι μοναδικό.

Jenny.Gr

-Πώς προέκυψε η ιδέα για το fun taxi;

Προέρχομαι από μια οικογένεια που ασχολήθηκε επί πολλά χρόνια με την εστίαση. Γνωρίζω από πρώτο χέρι τον κλάδο της διασκέδασης και αντιλαμβάνομαι ότι πρέπει να προσφέρουμε ένα ιδιαίτερο περιβάλλον στον πελάτη. Ο κλάδος των ταξί έχει κακό όνομα, ο οδηγός ταξί είναι συνυφασμένος με αρνητικές έννοιες και ήταν πολύ σημαντικό για μένα να αποκαταστήσω τη φήμη του. Σαφώς, όπως σε κάθε δουλειά υπάρχουν καλοί και κακοί επαγγελματίες, απλώς εμείς ερχόμαστε σε άμεση επαφή με το κοινό και είναι πιο εύκολο να κατονομάσεις έναν επαγγελματία, που βρίσκεται συνέχεια στο δρόμο παρά κάποιον που είναι πίσω από ένα γραφείο ή μια κλειστή πόρτα. Για μένα ήταν πάντα αυτονόητο ότι οι υπηρεσίες που παρέχω πρέπει να είναι οι καλύτερες δυνατές. Θέλω να είμαι ευγενική, θέλω να είναι καθαρό το ταξί μου, θέλω να περνά ευχάριστα ο επιβάτης. Και ήθελα να λύσω την παρεξήγηση που υπάρχει γύρω από τον λεγόμενο «ταρίφα». Το 2012 μετανάστευσα στην Αυστραλία ύστερα από μια πρόταση για δουλειά και εργάστηκα σε ένα από τα πιο ωραία τουριστικά μέρη του κόσμου. Εκεί είδα λιμουζίνες τις οποίες νοίκιαζαν οι τουρίστες για τις μετακινήσεις τους κυρίως, για διασκέδαση. Εγώ μπορεί να μην έχω λιμουζίνα, να μην μπορώ να μεταφέρω δέκα άτομα ταυτόχρονα, αλλά ήθελα με τον τρόπο μου να προσφέρω μια αντίστοιχα ευχάριστη εμπειρία στον επιβάτη. Οι πόροι μου δεν επαρκούσαν. Ξεκίνησα να «δουλεύω ταξί» ώστε να μαζέψω χρήματα και να επενδύσω το όχημα με τον τρόπο που ήθελα. Δούλευα ατελείωτες ώρες χωρίς διάλειμμα. Γιατί είχα βάλει σκοπό να μαζέψω χρήματα και να φτιάξω αυτά που ήθελα. Είχα δουλέψει ταξί άλλη μία φορά μεταξύ 2005-2008 όπου προσπαθούσα να βρω έναν τρόπο για το πώς θα ξεχώριζε το ταξί. Τότε το μόνο που κατάφερα να κάνω ήταν το ψυγείο και κρύα νερά, τα οποία ήταν για την εποχή κάτι πρωτοπόρο.

-Θέλατε να προσφέρετε στους επιβάτες μία μοναδική εμπειρία. Πώς προέκυψε η ιδέα της ντίσκο;

Πέραν του επιβάτη, ο οποίος συνήθως περνά πιο ευχάριστα τη διαδρομή του μέσα στο δικό μου ταξί, νιώθω κι εγώ πιο ωραία όταν τα πρόσωπα είναι χαμογελαστά και κεφάτα. Μας φτιάχνω τη διάθεση. Στο ταξί κάνω συνεχώς αλλαγές, διαμορφώνω διαφορετικά τη διακόσμηση γιατί κι εγώ η ίδια βαριέμαι τις ίδιες παραστάσεις συνεχώς. Το μυαλό μου δεν κάθεται λεπτό. Μόλις τελειώσω τη διακόσμηση σκέφτομαι την επόμενη. Συνήθως ακολουθώ τις εποχές. Χριστούγεννα για παράδειγμα το ταξί είναι πιο χριστουγεννιάτικο, ή το Πάσχα για παράδειγμα πιο πασχαλινό. Μέσα στο ταξί έχω κάνει γενέθλια επιβάτη, ο οποίος έκοψε τούρτα μέσα στο όχημα. Του Αγίου Βαλεντίνου προσπαθώ να μετατρέπω το ταξί αναλόγως, ενώ έχω μεταφέρει ζευγάρια που γιορτάζουν μέσα στο ταξί, με καρδούλες παντού και γενικώς ένα κλίμα ρομαντικό.

-Πώς αντιδρούν οι επιβάτες στην εικόνα ενός στολισμένου και διακοσμημένου ταξί;

Η αλήθεια είναι ότι κάποιο αντιδρούν αμήχανα. Είναι κι αυτοί που μπαίνουν μέσα, δεν σχολιάζουν τίποτα απολύτως, προσποιούμενοι ότι δεν συμβαίνει τίποτα και βγαίνοντας μου λένε στα πεταχτά ένα «καλά, η ταξάρα υπέροχη». Είναι άλλοι που είναι πιο διαδραστικοί. Πάντα ρωτάω αν θέλουν τον φωτισμό, αν τους αρέσει ή αν τους ενοχλεί. Όταν υπάρχει ανταπόκριση ανάβω τα πάντα, όλα τα φώτα, τα led, ό,τι έχω μέσα και ανάβει, το ανάβω. Υπάρχουν βέβαια και εκείνοι που είναι λίγο πιο συγκρατημένοι ή ακόμα και αυτοί που ενοχλούνται. Έχει μπει επιβάτης στο ταξί και μου λέει «τι είναι αυτά; Κλείσε τα πάντα. Σε ταξί μπήκα όχι σε κλαμπ». Υπάρχουν και οι άλλοι που φτάνοντας στον προορισμό τους μου λένε «Δεν θέλουμε να κατέβουμε, δεν μας κάνεις καμιά βόλτα ακόμα;». Είναι πολύ ευχάριστο να μεταφέρεις κάποιον προς τη νυχτερινή του διασκέδαση και να έχεις καταφέρει να τον διασκεδάσεις πριν ακόμα φτάσει στο κλαμπ. Θυμάμαι μια μέρα είχα μπροστά μου ένα ταξί που επιβίβασε πελάτη. Σταματά 5 μετρά παρακάτω και η κυρία που επέβαινε κατέβηκε. Μπήκε στο δικό μου ταξί και η πρώτη κουβέντα ήταν «Από το ένα άκρο στο άλλο». Η εμπειρία της με τον προηγούμενο συνάδελφο δεν ήταν καλή και για αυτό κατέβηκε από το ταξί του.

-Αλλάζει η διάθεση των επιβατών όταν μπαίνουν στο ταξί;

Αδιαμφισβήτητα. Και είναι ένας καλός τρόπος να μου φτιάχνουν και εμένα τη διάθεση. Κάποια στιγμή εν μέσω συζητήσεων για τον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού είχε μπει μέσα μία κυρία, η οποία ήταν προβληματισμένη ως προς το εάν έπρεπε να εμβολιαστεί ή όχι και το γεγονός της προκαλούσε έντονο άγχος. Το περιβάλλον του ταξί αποπνέει μια ελαφρότητα. Έτσι ξεκινήσαμε μια χαλαρή συζήτηση για τον ιό. Όσο περνούσε η ώρα εκείνη χαλάρωνε και της βάζω στο τέλος και ένα τραγουδάκι και μου είπε «Σε ευχαριστώ πολύ, μου έφτιαξες τη διάθεσή». Δεν υπάρχει ωραιότερο συναίσθημα νομίζω, να ξέρεις ότι βελτιώνεις με κάποιο τρόπο την καθημερινότητα του επιβάτη σου.

-Είναι και για εσάς πιο ευχάριστη η διαδρομή ή έχετε συνηθίσει την διακόσμηση του οχήματος πλέον;

Φυσικά και είναι, όχι λόγω της διακόσμησης αλλά κυρίως λόγω των αντιδράσεων των επιβατών. Υπήρχε άνθρωπος που μπήκε μέσα, ζήτησε να δυναμώσω τη μουσική και μου είπε «είναι σαν κλαμπ εδώ, μεράκλωσα» και δεν ήθελε να βγει. Τη διακόσμηση δεν προλαβαίνω να την συνηθίσω γιατί φροντίζω να την αλλάζω ανά τακτά διαστήματα. Θα γίνουν και φθορές από τη χρήση, θέλω κι εγώ να αλλάζω παραστάσεις, οπότε γενικώς υπάρχουν συνεχώς προσθήκες και αλλαγές.

-Γιατί επιλέγετε τη συνεργασία με την πλατφόρμα UberTaxi; Ποια τα πλεονεκτήματα αυτής της συνεργασίας για εσάς;

Τον δρόμο δεν τον δουλεύω πλέον καθόλου, γιατί δεν ξέρω ποιον παίρνω, νιώθω πιο ασφαλής με την Uber. Υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας. Παράλληλα το να δουλεύεις με πλατφόρμα σου προσφέρει εκτός από ασφάλεια, εργασιακή ηρεμία αλλά και προνόμια όταν τη δουλεύεις συστηματικά. Οι αντιδράσεις άλλων οδηγών ταξί κατά της Uber με έχουν θυμώσει. Και αυτό γιατί αν υπήρχε χώρος στην αγορά για την είσοδο πλατφορμών, προφανώς και οι ίδιο οι ταξιτζήδες κάτι δεν έκαναν καλά. Επίσης αν είχαν τις αντοχές και την όρεξη για δουλειά, ας έμπαιναν κι εκείνοι στην πλατφόρμα. Η αγορά εξελίσσεται και αλλάζει. Και αυτό ορισμένοι δεν θέλουν να το καταλάβουν ή απλώς αρνούνται να το δεχθούν. Έχω συνεργαστεί στο παρελθόν και με άλλη πλατφόρμα, στην εγγραφή ήταν όλα καλά. Αλλά στην πορεία είχε προβλήματα. Είναι κοινός τόπος μεταξύ μας (σ.σ. των οδηγών ταξί) ότι της Uber είναι η πιο λειτουργική πλατφόρμα. Επίσης έχει πολύ καλό πελατολόγιο και είναι πιο προστατευτική η Uber απέναντι στους οδηγούς της, όχι μόνο απέναντι στους πελάτες.

-Τα επόμενα σχέδια για το ταξί;

Του χρόνου τα Χριστούγεννα θέλω να ντύσω απ’ έξω το ταξί σαν έλκηθρο, να βάλω στα τζάμια σχέδια από παιδιά που κοιτούν έξω από χιονισμένα παράθυρα και διάφορα τέτοια. Έχω έναν χρόνο μπροστά μου να σχεδιάσω κάθε λεπτομέρεια. Άμεσα θέλω να βάλω μέσα μουσικά όργανα. Μαράκες, ντέφια κτλ. ώστε όταν οι πελάτες διασκεδάζουν να μπορούν να συμμετέχουν στη μουσική αν θέλουν και να μπαίνουν ενεργά στο πάρτι. Την ιδέα μου την έδωσε ένας ενθουσιασμένος πελάτης. Όνειρό μου βέβαια είναι κάποια στιγμή να «δουλέψω» βαν αντί ταξί, όπου θα έχω περισσότερο χώρο να «παίξω» με τη διακόσμηση, ενώ τις διαδρομές θα τις απολαμβάνουν περισσότεροι επιβάτες ταυτόχρονα.