UPDATE

The Watcher: Η σεξιστική επίθεση της Καινούργιου στη Σκορδά, η ατακάρα της Ηλιάνας Παπαγεωργίου και ο θρίαμβος του Milky Way


Χριστίνα Κατσαντώνη

10 Νοεμβρίου 2023

The Watcher: Η σεξιστική επίθεση της Καινούργιου στη Σκορδά, η ατακάρα της Ηλιάνας Παπαγεωργίου και ο θρίαμβος του Milky Way
Η Χριστίνα Κατσαντώνη ανοίγει τηλεόραση, περιοδικά, sites, το τρίτο μάτι της και παρουσιάζει κάθε Παρασκευή τις ειδήσεις που ξεχώρισε μέσα στην εβδομάδα που πέρασε -πάντα με τον δικό της, μοναδικό τρόπο

* Η ροή της ζωής στην τηλεόραση εξελίσσεται κάπως έτσι: ο Light σχολιάζει τι είπε γι’ αυτόν ο Μικρούτσικος και ο Μικρούτσικος σχολιάζει τι είπε γι’ αυτόν ο Light στην εκπομπή της Καινούργιου. Μετά οι εκπομπές της Μελέτη και της Σκορδά σχολιάζουν τι σχολίασε ο Μικρούτσικος για ό,τι σχολίασε ο Light που σχολίασε τον Μικρούτσικο στην εκπομπή της Καινούργιου. Μετά η εκπομπή της Καινούργιου σχολιάζει τι σχολίασαν οι εκπομπές της Μελέτη και της Σκορδά για όσα σχολίασε ο Μικρούτσικος για όσα σχολίασε ο Light, σχολιάζοντας τα σχόλια του Μικρούτσικου για τα σχόλια του. Μετά η εκπομπή της Μελέτη σχολιάζει όσα σχολίασε η εκπομπή της Καινούργιου για τα σχόλια που είχε κάνει η εκπομπή της Μελέτη για όσα σχολίασε ο Μικρούτσικος για όσα σχολίασε ο Light, σχολιάζοντας τα σχόλια του Μικρούτσικου για τα σχόλια του. Και η ζωή συνεχίζεται -με αμείωτο ενδιαφέρον… Κι όλη αυτή η αλυσίδα έχει τελικά ως αποτέλεσμα μια πρωτοφανή -ακόμα και για τα χρονικά της ελληνικής τηλεόρασης- επίθεση της Κατερίνας Καινούριου στη Φαίη Σκορδά.

* Είναι γεγονός πως η τηλεόραση, ειδικά οι εκπομπές που μπορούν να ενταχθούν στον όρο «πρωινάδικο», πάσχουν από σοβαρό σύνδρομο αυτοαναφορικότητας. Κι από αυτήν ακριβώς την αυτοαναφορικότητα ξεκίνησε η επίθεση της Κατερίνας Καινούργιου, η οποία προέβη σε ένα μεγάλο σφάλμα που δεν έχει τηλεοπτικό προηγούμενο. Χρησιμοποίησε ως «όπλο» τα ποσοστά τηλεθέασης, που η ίδια απολαμβάνει, αλλά η Σκορδά όχι. Πέρα από το απολύτως αντιαισθητικό και άκομψο του φαινομένου ενός τηλεοπτικού προσώπου που επαίρεται για την τηλεθέασή του, υποτιμώντας και προσβάλλοντας τον «απέναντι» για τις χαμηλές επιδόσεις του, το σκηνικό είναι όλο λάθος. Διότι η επιτυχία ενός επαγγελματία της τηλεόρασης δεν ορίζεται αποκλειστικά, ούτε απαραίτητα από τα ποσοστά τηλεθέασης. Υψηλή τηλεθέαση έχουν κατά καιρούς κάνει ο Κατέλης κι ο Ταμπάκης, ο Τσάκας με τον Πρόδρομο και ο Τάκης Καραγκούνιας. Η τηλεθέαση δεν ταυτίζεται απαραίτητα με την καταξίωση κι αν γίνει ένα γκάλοπ για τις πιο επιτυχημένες παρουσιάστριες της τηλεόρασης, το αποτέλεσμα πιθανότατα δεν θα δικαιώσει τα νούμερα (θεαματικότητας).

* Και βέβαια στην εποχή, που οι γυναίκες ενώνονται διεθνώς με συνθήματα όπως «καμία μόνη», είναι τουλάχιστον θλιβερό να βλέπεις στον τηλεοπτικό αέρα μια ανεξέλεγκτη χρήση σεξιστικών στερεοτύπων και υπαινιγμών -που αμφισβητούν την ηθική, την καριέρα και την επαγγελματική ικανότητα- στο πλαίσιο μιας δημόσιας επίθεσης από γυναίκα σε γυναίκα.

* Αλλά ας πάμε σε κάτι πιο χαρούμενο. Στην εκπομπή της Κατερίνας Ζαρίφη, που έφερε ξανά το χιούμορ στη ζωή μας και μας κάνει να γελάμε αβίαστα με αστεία πηγαία, σημερινά, πνευματώδη και αναπάντεχα. Λέει για παράδειγμα η Ζαρίφη στη «θεία Λόλα»: «Ο Μέντε Φουέρτε είναι ράπερ, τράπερ». Κι η «θεία Λόλα» απαντά: «Μα τι έχετε πάθει στην Ελλάδα με τα τάπερ, δεν καταλαβαίνω, τι μανία είναι αυτή». (Μα πώς τα σκέφτονται οι αθεόφοβοι…)

* Μετά και την προβολή του δεύτερου επεισοδίου του, το Milky Way, η πρώτη τηλεοπτική σειρά του βραβευμένου στις Κάννες, Βασίλη Κεκάτου, επιβεβαίωσε ότι σε μια σεζόν πολλής και καλής -στην πλειοψηφία της- ελληνικής μυθοπλασίας είναι η σειρά, που φέρνει στην τηλεόραση κάτι πραγματικά καινούριο και διαφορετικό. Μια σειρά σύγχρονη και θαρραλέα, που φωτίζει με μια ρεαλιστική ματιά τη ζωή σε μια απομονωμένη επαρχιακή πόλη και μας καλεί σε ένα άλλοτε τρυφερό, άλλοτε σκληρό ταξίδι ενηλικίωσης, μακριά από στερεότυπα και δοκιμασμένες συνταγές επιτυχίας. (Κι είναι βέβαιο πως η επιτυχία του, ούτε καθορίζεται ούτε προσμετράται σε νούμερα τηλεθέασης).

* Το λειτούργημα της δημοσιογραφίας ασκείται με μαεστρία από τους ρεπόρτερ που συναντούν celebrities σε πρεμιέρες ή κοσμικά events και τους ρωτάνε οτιδήποτε άλλο εκτός από κάτι σχετικό με το θέμα της εκδήλωσης. Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα ενίοτε και απέναντι στους στοιχειώδεις καλούς τρόπους. Προσφάτως, για παράδειγμα, τέθηκε στην Ηλιάνα Παπαγεωργίου με κομψότητα το ερώτημα «είστε απεγνωσμένη να βγαίνετε στην τηλεόραση, όπως λένε κάποιοι;». Η απάντηση, πάντως, ήταν και κομψή και εύστοχη: «Αν ποτέ στη ζωή μου ήμουν απεγνωσμένη για κάτι, θα ήταν για γκόμενο».

* Το απόφθεγμα της εβδομάδας έρχεται από τον Κινέζο φιλόσοφο Κομφούκιο: «Εν οίδα ότι ουδέν οίδα». Παρακαλώ; Δεν θέλω αντιρρήσεις, του Κομφούκιου είναι, όπως είπε η Μαίρη του Fame Story, η οποία δεν απόρησε καν γιατί ένας Κινέζος φιλόσοφος να λέει τις σοφίες του στα αρχαία ελληνικά -εκτός αν τον έχει για Έλληνα, φίλο του Σωκράτη και του Πλάτωνα.

* Αυτά για σήμερα. Τα θερμά συγχαρητήρια μας στον Πάτρικ Ντέμπσεϊ, που -από το πουθενά- βγήκε ο πιο σέξι εν ζωή άντρας του People, αλλά justice for Pedro (Pascal)...