Το «dupe trend» σου μαθαίνει πώς θα εξοικονομείς χρήματα στο επόμενο ταξίδι σου
Ερασμία Αρβανιτά
10 Νοεμβρίου 2023
Οι τιμές έχουν αυξηθεί κατακόρυφα στα πάντα. Προφανώς και στα ταξίδια. Γι’αυτό και το 2024 ίσως αρχίσουμε να ακούμε περισσότερο τον όρο «dupe». Αυτή η ιδέα δεν είναι τίποτα άλλο παρά την αναζήτηση φθηνότερων αντιγραφών ακριβών προϊόντων. Έγινε γνωστή από την Gen Z και τους Millenials στα social, αλλά σιγά-σιγά αποκτά ευρεία απήχηση.
Στο κομμάτι των ταξιδιών, ο συγκεκριμένος όρος δεν αφορά μόνο τα αεροπορικά εισιτήρια, αλλά και την εξοικονόμηση χρημάτων από το φαγητό, τα ξενοδοχεία και τις τοπικές μεταφορές.
Σύμφωνα με στοιχεία της Expedia, οι ταξιδιώτες αξιοποίησαν περισσότερο αυτή τη στρατηγική το 2023. Οι αναζητήσεις πτήσεων υπερδιπλασιάστηκαν για διάφορους «dupe» προορισμούς διεθνώς. Για παράδειγμα, οι αναζητήσεις για την Ταϊπέι, ένα dupe για τη Σεούλ, αυξήθηκαν κατά 458% στις ΗΠΑ και κατά 2.786% παγκοσμίως. Άλλες αναζητήσεις, όπως προς την Πατάγια της Ταϊλάνδης, μια εναλλακτική λύση για την Μπανγκόκ, αυξήθηκαν κατά 163% στις ΗΠΑ και 249% παγκοσμίως.
Οι αναζητήσεις προς το Περθ της Αυστραλίας, το «dupe» του Σίδνεϊ, αυξήθηκαν κατά 33% στις ΗΠΑ και κατά 109% παγκοσμίως. Αναζητήσεις προς το Λίβερπουλ της Αγγλίας, μια εναλλακτική λύση για το Λονδίνο, αυξήθηκαν κατά 138% στις ΗΠΑ και κατά 97% παγκοσμίως.
«Αν θέλετε να εξοικονομήσετε χρήματα στο επόμενο ταξίδι σας, σκεφτείτε έναν εναλλακτικό προορισμό», δήλωσε η Χάιλει Μπέργκ, επικεφαλής οικονομολόγος της Hopper, μιας ταξιδιωτικής εφαρμογής. «Συχνά μπορείτε να εξοικονομήσετε χρήματα από τα αεροπορικά εισιτήρια και τις τιμές των ξενοδοχείων επιλέγοντας έναν προορισμό εκτός της πεπατημένης».
Πάντως, τα δεδομένα έδειξαν ότι προφανώς δεν αποδίδουν όλα τα «dupes» για τους ταξιδιώτες. Δηλαδή, μπορεί να χρειαστεί πρώτα μία δοκιμή εναλλακτικών λύσεων.