Έχουν περάσει, κάτι παραπάνω από, δώδεκα ώρες από την στιγμή που αντίκρισες live την Τίλντα Σουίντον: Την Βρετανίδα (κατά την ίδια Σκωτσέζα) κινηματογραφική σταρ, δούκισσα της underground όσο και της blockbuster κινηματογραφικής σκηνής. Χθες το βράδυ, στo πλαίσιο της περφόρμανς «Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι» στο -1 της Στέγης, όπου το πρόσωπο της (σε συνδυασμό με τα πουδραρισμένα μαλλιά της) έμοιαζε τόσο διάφανο όσο το προσωπείο μιας κούκλας βιτρίνας. Σήμερα πάλι, χάριν μιας συζήτησης, εντελώς αμακιγιάριστη, φορώντας μια χαλαρή ροζ φόρμα, έχοντας επιστρέψει περισσότερο στα ανθρώπινα. Μολονότι αυτό είναι αμφίσημο αν κανείς έχει την απίστευτη μεταμορφωτική δεξιότητα της Σουίντον.
Ζωντανή έκθεση
Κι όμως, η 63χρονη ηθοποιός, κάνει την πρώτη αθηναϊκή της εμφάνιση, ενεργοποιώντας λιγότερο τις υποκριτικές της δυνατότητες. Όπως και στη διάρκεια της περφόρμανς, έτσι και σήμερα, επιμένει να την αποκαλεί «live exhibition», ζωντανή έκθεση δηλαδή, καθώς διαδοχικά συνδέεται με τα μνημειώδη κοστούμια από τις ταινίες του Πιερ Πάολο Παζολίνι. Καθισμένη τώρα, πλάι σε δύο από αυτά (σωσμένα από «Το δεκαήμερο του Βοκάκιου» και το «Salo, 120 μέρες στα Σόδομα»), όλα με την υπογραφή του οσκαρικού ενδυματολόγου Ντανίλο Ντονάτι, δηλώνει περήφανα υπηρέτρια τους. «Τα κοστούμια είναι οι αστέρες, όχι εμείς. Εμείς κάνουμε μια πολύ πρακτική δουλειά, τα υπηρετούμε» σημειώνει με κάποια μετριοπάθεια – αν και, ομολογουμένως, το προηγούμενο βράδυ στο press preview του «Embodying Pasolini» συνομίλησε, επί ίσοις όροις, με αυτές τις θαυμάσιες δημιουργίες κοστουμιών, που ενίοτε φλέρταραν με το ύφος της εικαστικής εγκατάστασης. «Για μένα έχει σημασία πως καταφέρνεις να αναγνωρίσεις αυτά τα έργα, να αντλήσεις από τα κινηματογραφικά ίχνη τους και να βρεις τι επιβιώνει ακόμα από την πρότερη ζωή τους. Μοιάζει σαν να μας μιλούν, επομένως είναι φυσικό να δημιουργηθεί ένας διάλογος μαζί τους· θέλω να υπογραμμιστεί αυτή η σχέση. Τα κοστούμια αυτά είναι πάντα έτοιμα να χορέψουν» λέει η Σουίντον, δίνοντας την εντύπωση πως αναφέρεται σε ζωντανούς οργανισμούς.
Διαβάστε τη συνέχεια στο monopoli.gr