Τα social media δημιουργούν περισσότερη πίεση στους γονείς τα Χριστούγεννα. Και υπάρχει σοβαρός λόγος
JTeam
23 Δεκεμβρίου 2024
Πριν μερικά χρόνια, τα παιδιά έγραφαν γράμμα στον Άγιο Βασίλη και ζητούσαν όλο λαχτάρα και επιθυμία το δώρο τους για τα Χριστούγεννα. Περίμεναν με ανυπομονησία την Πρωτοχρονιά για να βρουν και να ανοίξουν κάτω από το δέντρο το επόμενο παιχνίδι τους. Σήμερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει λίγο. Για την ακρίβεια, τα social media έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά – και οι γονείς, περνούν τα Χριστούγεννα. Στο TikTok, influencers κάνουν haul με όλα όσα αγόρασαν τις γιορτές, κάνουν try on τα ρούχα που θα φορέσουν στο Ρεβεγιόν ή προτείνουν advent calendars που πρέπει οπωσδήποτε να αγοράσουμε. Κι αυτό, έχει σημαντικό αντίκτυπο: Επιδεινώνουν την ήδη αγχωτική για πολλούς (γονείς) περίοδο των Χριστουγέννων.
Η blogger, Σάρλοτ Χάρντινγκ, δήλωσε μιλώντας στο BBC ότι βρήκε το κόστος των χριστουγεννιάτικων δώρων φέτος «αρκετά αγχωτικό». «Καθώς τα αγόρια μεγαλώνουν, τα δώρα γίνονται πιο ακριβά». Για την ίδια, τα social media παίζουν μεγάλο ρόλο όταν τα παιδιά φτιάχνουν τις χριστουγεννιάτικες λίστες τους, κυρίως επειδή οι «όλο και νεότεροι» influencers διαφημίζουν συνέχεια νέα προϊόντα. «Αλλά τα παιδιά δεν γνωρίζουν το ποσό των χρημάτων που κοστίζουν αυτά τα πράγματα και οι γονείς αρχίζουν πραγματικά να αισθάνονται την πίεση που τους ασκείται».
@channymariep #Meme #Meme #fyp #foryou #foryoupage #fypシ #foryoupageofficiall #rockingaroundthechristmastree #christmasspirit #5678 #mentabreakdown #MemeCut ♬ original sound - Channymarie
Η Στεφανί Χάντγουελ, που βρίσκεται πίσω από το blog «Welsh Mummy Steph», τόνισε επίσης στο BBC πως έχει νιώσει την πίεση των κοινωνικών τάσεων στο παρελθόν. «Η τελευταία τάση που έχω δει είναι ένα αεροπλάνο στο οποίο πηγαίνεις να δεις τον Άγιο Βασίλη, και προφανώς είναι καταπληκτικό». Μία άλλη γυναίκα, η οποία βρίσκεται πίσω από τη σελίδα «Haul at 4» στο Instagram, έχει επίσης μειώσει το περιεχόμενο που δημιουργεί στα social, εξαιτίας του αυξανόμενου κόστους ζωής. «Μπορείς ακόμα να περάσεις καταπληκτικά Χριστούγεννα και να δημιουργήσεις πολλές αναμνήσεις με τρόπο φιλικό προς τον προϋπολογισμό σου», δήλωσε η ίδια. Ίσως, τελικά, η σύγκριση είναι αυτό που μας κλέβει τη χαρά αυτές τις τόσο σημαντικές μέρες.
Τα «Christmas Blues» στην εποχή των social media
Όλοι γνωρίζουμε ότι για ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων, τα Χριστούγεννα δεν είναι μόνο λάμψη. Σύμφωνα με στοιχεία της Αμερικανικής Ψυχολογικής Ένωσης, 89% του πληθυσμού δηλώνει ότι αισθάνεται άγχος την περίοδο των Χριστουγέννων λόγω οικονομικών ανησυχιών ή έλλειψης αγαπημένων προσώπων. Η Καθρίν Τζέισον Μποντ, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Άνγκλια Ράσκιν του Κέιμπριτζ, δήλωσε ότι τα Χριστούγεννα μπορεί να είναι μια περίπλοκη περίοδος για πολλούς, καθώς δημιουργούν μια πρόσθετη πίεση «να είμαστε ευτυχισμένοι».
«Αν δεν έχεις τη δυνατότητα να το κάνεις αυτό - όπως το να έχεις αυτό το τεράστιο χριστουγεννιάτικο γεύμα με την οικογένειά σου - τότε συχνά σε κάνει να αισθάνεσαι ανεπαρκής». Και φυσικά, οι οικονομικές πιέσεις μπορούν μερικές φορές να αλλάξουν την αντίληψη των ανθρώπων για την εορταστική περίοδο. Το «κλειδί», τελικά, είναι να επιστρέψουμε στην πραγματική σημασία των Χριστουγέννων: Κι αυτή, δεν είναι άλλη από τον χρόνο που μοιραζόμαστε με αγάπη, μαζί με τους ανθρώπους μας.