UPDATE

Χρυσές Σφαίρες: Τι σημαίνουν οι εκπλήξεις και οι ανατροπές που είδαμε, για τα επερχόμενα Oscars;


JTeam

8 Ιανουαρίου 2025

Demi Moore
Getty Images/ Matt Winkelmeyer
Οι Χρυσές Σφαίρες μπορούν να βάλουν ταινίες και ανθρώπους στο ραντάρ των ψηφοφόρων, γιατί είναι δεύτερη πιο λαμπερή βραδιά της χρονιάς στη βιομηχανία και ο μοναδικός πρόδρομος των Oscars

Η award season έχει επιστρέψει και επίσημα, με την 82η τελετή απονομής των Χρυσών Σφαιρών να σηματοδοτεί την έναρξη ενός διμήνου που θα μας απασχολήσει αρκετά, μέχρι την 97η απονομή των Oscars. Ευτυχώς, οι φετινές Χρυσές Σφαίρες έκαναν αυτό που θα μπορούσαν να κάνουν καλύτερα: Έφεραν τα πάνω-κάτω σε μια σημαντική κούρσα για τα επερχόμενα βραβεία. Είδαμε την Ντέμι Μουρ, μετά από πολλά χρόνια καριέρας, να κερδίζει το βραβείο καλύτερης ηθοποιού σε μιούζικαλ ή κωμωδία για το «The Substance» και αυτό δεν ήταν λίγο. Αν και βρισκόταν πολύ χαμηλά στις περισσότερες λίστες προβλέψεων για τα Oscars, η νίκη της (και η ομιλία της), αλλάζουν τα πράγματα.

Όλοι γνωρίζουμε πως οι ομάδες ψηφοφορίας για τις Χρυσές Σφαίρες και τα Oscars είναι πολύ διαφορετικές. Η πρώτη αποτελείται από 300 κρητικούς και δημοσιογράφους, πολλοί από τους οποίους έχουν έδρα σε διεθνές επίπεδο. Η δεύτερη αποτελείται από 9.905 επαγγελματίες, οι οποίοι εργάζονται στη βιομηχανία ως στελέχη, ηθοποιοί, κινηματογραφιστές και πολλά άλλα. Ωστόσο, οι Χρυσές Σφαίρες μπορούν να βάλουν ταινίες και ανθρώπους στο ραντάρ των ψηφοφόρων, γιατί α) είναι δεύτερη πιο λαμπερή βραδιά της χρονιάς στη βιομηχανία και β) είναι ο μοναδικός πρόδρομος των Oscars.

Στη βραδιά της Κυριακής, εκτός από την αξιέπαινη Ντέμι Μουρ, οι ταινίες «The Brutalist» και «Emilia Pérez» θριάμβευσαν, οι «Shōgun» και «Hacks» τα πήγαν εξίσου καλά, και η iconic Νίκι Γκλέιζερ υπενθύμισε στους θεατές πώς είναι να έχεις μια παρουσιάστρια που πραγματικά είναι αστεία. Το καλύτερο απ' όλα, όμως, είναι ότι υπήρξαν εκπλήξεις, όπως η νίκη της Φερνάντα Τόρες για το «I'm Still Here» έναντι της Τζολί ή της Κίντμαν.

Τι μας έδειξαν οι Χρυσές Σφαίρες 2025 για τα Oscars;

Η κούρσα για το βραβείο καλύτερης ηθοποιού, θα είναι δύσκολη

Εάν κάτι είναι βέβαιο για τα Oscars, είναι ότι καμία κούρσα δεν θα είναι πιο δύσκολη από εκείνη της καλύτερης ηθοποιού. Από τη μία, η Ντέμι Μουρ, η πρωταγωνίστρια της ταινίας «The Substance», εδραίωσε τη θέση της ως υποψήφια για Οscar, δίνοντας έναν ευχαριστήριο λόγο που μας συγκλόνισε, και μας υπενθύμισε ότι έρχεται πάντα εκείνη η στιγμή που οι κόποι σου ανταμείβονται. Ωστόσο, η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν εκείνη της Φερνάντα Τόρες, για την καλύτερη ηθοποιό σε δράμα, η οποία και θα προκαλέσει και αναστάτωση στη συνολική κούρσα για τα επερχόμενα βραβεία.

Ο Έιντριεν Μπρόντι έχει επιστρέψει

Πριν από 22 χρόνια, το 2003, ο Έιντριεν Μπρόντι κέρδισε το Oscar για τον ρόλο του στην ταινία «Ο πιανίστας». Έκτοτε, έχει προσπαθήσει πολύ να επιστρέψει στην κούρσα των βραβείων, κάτι που κατάφερε την Κυριακή. «Υπήρξε μια στιγμή πριν από λίγο καιρό που ένιωθα ότι αυτό μπορεί να μην μου δοθεί ποτέ ξανά, γι' αυτό σας ευχαριστώ», είπε στον ευχαριστήριο λόγο του, συγκινημένος μέχρι δακρύων. Και φυσικά, ο πρωταγωνιστής της ταινίας «The Brutalist», θεωρείται φαβορί για να παραλάβει Osar φέτος, αλλά αντιμετωπίζει επίσης σκληρό ανταγωνισμό από τον πρωταγωνιστή του «A Complete Unknown», Τιμοτέ Σαλαμέ.

Το «Emilia Pérez» θα είναι στην κορυφή

Το «Emilia Pérez», ένα μιούζικαλ που αφηγείται την ιστορία ενός βαρόνου ναρκωτικών που υποβάλλεται σε επέμβαση αλλαγής φύλου, ήταν ο μεγάλος νικητής της βραδιάς των Χρυσών Σφαιρών, αποσπώντας συνολικά τέσσερα βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του βραβείου για την Καλύτερη Ταινία στην κατηγορία κωμωδίας ή μιούζικαλ. Οι νίκες της ταινίας, ήταν καθοριστικές, αλλά θα εξακολουθήσει να έχει σκληρό ανταγωνισμό από το «The Brutalist». Μένει να δούμε ποιος θα είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής.

Ο θρίαμβος του «Shōgun» λέει πολλά για το μέλλον της τηλεόρασης

Η σειρά «Shogun», ένα ιαπωνικό φεουδαρχικό έπος βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζέιμς Κλαβέλ του 1975, συγκέντρωσε επίσης τέσσερα βραβεία, συμπεριλαμβανομένου αυτού της Καλύτερης Δραματικής Σειράς. Το ερώτημα που εγείρει η νίκη του «Shōgun» είναι εάν αποτελεί την τελευταία «ανάσα» της αναγέννησης της τηλεόρασης, που θα μας έδωσε σειρές όπως το «Breaking Bad» και το «The Americans».