Ο λόγος που πρέπει να σταματήσεις να στέλνεις emojis στην δουλειά (αν θες συνεχίσεις να να έχεις)
JTeam
27 Μαρτίου 2022
Λένε ότι μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις, αλλά μπορεί αυτή η εικόνα να γίνει ο λόγος να μη σε πάρουν στα σοβαρά στο χώρο εργασίας;
Σύμφωνα με μια νέα μελέτη από το Coller School of Management του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ μπορεί και ο ένοχος είναι το emoji!
Καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις μετατοπίζονται στο διαδίκτυο και αυξάνουν τις ευέλικτες επιλογές εργασίας τους, οι πλατφόρμες άμεσων μηνυμάτων για επαγγελματικούς σκοπούς έχουν επίσης αυξηθεί.
Η εποχή που ο μοναδικός τρόπος επικοινωνίας ήταν ένα τηλεφώνημα ή ένα μεγάλο email έχει παρέλθει και με την πρόσβαση στους συναδέλφους μας με το πάτημα ενός κουμπιού, η επικοινωνία έχει επίσης - αναμφισβήτητα - γίνει λιγότερο επίσημη, καθώς οι γραμμές θολώνουν μεταξύ των μηνυμάτων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την επαγγελματική αλληλογραφία.
Οι πλατφόρμες επιτρέπουν να απαντάτε σε μηνύματα μέσω emoji και έχουν ακόμη και ενσωματωμένες συντομεύσεις που μετατρέπουν ορισμένους συνδυασμούς χαρακτήρων στο αντίστοιχο εικονίδιο. Σύμφωνα λοιπόν με τη μελέτη, η χρήση εικόνων και emoji αντί λέξεων σας κάνει να δείχνετε λιγότερο ισχυροί και αξιόπισποι στην εργασία σας.
Σε ένα πείραμα που διεξήχθη για τη μελέτη, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο ανθρώπους, αυτόν που θα τους εκπροσωπούσε σε ένα ανταγωνιστικό παιχνίδι - αυτόν με την «μεγαλύτερη κοινωνική δύναμη».
Ο ένας από τους συμμετέχοντες χρησιμοποιούσε ένα προφίλ που βασιζόταν στις εικόνες για το βιογραφικό του, ενώ ο άλλος χρησιμοποίησε κείμενο για το προφίλ του στο Zoom.
Το πείραμα έδειξε το 62% των συμμετεχόντων επέλεξαν τον συμμετέχοντα με το λεκτικό προφίλ, επιτρέποντας στους ερευνητές να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι «οι υπάλληλοι που χρησιμοποιούσαν λέξεις είναι πιο πιθανό να επιλεγούν σε ισχυρές θέσεις, σε σύγκριση με εκείνους που δείχνουν αδυναμία χρησιμοποιώντας εικόνες».
Την επόμενη φορά λοιπόν που θα θελήσεις να ολόκληρώσεις με emoji smiley ή καρδούλα ένα επαγγελματικό μήνυμα -όπου κι αν το στέλνεις- σκέψου το διπλά.