UPDATE #NOW

#SupportIsEverything ή όχι; Η Αγγλία απαγορεύει την καμπάνια της Adidas, επειδή απεικονίζει γυναικεία στήθη


Στεφανία Παπαδημητρίου

13 Μαΐου 2022

#SupportIsEverything ή όχι; Η Αγγλία απαγορεύει την καμπάνια της Adidas, επειδή απεικονίζει γυναικεία στήθη
adidas / #supportiseverything
Το γυναικείο σώμα σεξουαλικοποιείται, ξανά, και η Αγγλία απαγορεύει μία καμπάνια για όλους τους λάθος λόγους

«Όλα τα στήθη, σε κάθε μέγεθος και σχήμα, αξίζουν στήριξη και άνεση ραμμένη πάνω τους. Αυτός είναι και ο λόγος που η νέα σειρά αθλητικών σουτιέν μας, περιλαμβάνει 43 διαφορετικά είδη, ώστε να κάθε άτομο να βρει το sports bra που του ταιριάζει», έγραφε η Adidas τον Φεβρουάριο στην καμπάνια #SupportIsEverything. Κι από πάνω, υπήρχε μία πανέμορφη φωτογραφία που δεν είχε τίποτα προκλητικό, τίποτα κακό – ήταν ένα κολάζ με 24 γυναικεία στήθη, με σβησμένες τις θηλές, φυσικά. Και όλοι μιλούσαμε για το πόσο αναγκαίο ήταν το μήνυμα που περνούσε.

Η Αγγλία φαίνεται πως δε συμφωνεί. Γιατί απαγόρευσε την παραπάνω διαφήμιση, έπειτα από 24 παράπονα στην αρμόδια υπηρεσία, τα οποία χαρακτήρισαν την ιδέα «βλαβερή», «προσβλητική», «σεξουαλική» και, φυσικά, είχαν το αθάνατο επιχείρημα «θα τη δουν και παιδιά».

Η Adidas UK υπερασπίστηκε τις εικόνες, υποστήριξε ότι δεν υπήρχε τίποτα σεξουαλικό πάνω τους και μοναδική πρόθεση είχαν «να υμνήσουν τα διαφορετικά σχήματα και μεγέθη και να αποτυπώσουν την ποικιλομορφία». Οι εικόνες δεν είχαν κοπεί για να αντικειμενοποιήσουν τις γυναίκες – τα πρόσωπα έλειπαν για να προστατευθεί η ανωνυμία τους, καθώς δεν ήταν επαγγελματίες μοντέλα αλλά εθελόντριες, οι οποίες πίστεψαν στον σκοπό της καμπάνιας.

Η εταιρεία πρόσθεσε ότι δεν διαφήμισε τα αθλητικά σουτιέν σε πινακίδες κοντά σε σχολεία ή χώρους θρησκευτικής λατρείας, ενώ σε καμία περίπτωση δεν περίμενε ότι θα τα έκανε να αισθανθούν άβολα.

Για μία ακόμη φορά, βλέπουμε το γυναικείο σώμα να παρουσιάζεται σαν κάτι εγγενώς σεξουαλικό, το γυναικείο στήθος να προκαλεί (ενώ το ανδρικό περνά απαρατήρητο) χωρίς να παραβιάζει κανέναν κανόνα (γιατί, προφανώς, δεν είμαστε έτοιμοι για το #freethenipple, αν και στο 2022). Και μία καμπάνια που είχε σκοπό να γιορτάσει την ποικιλομορφία και τη διαφορετικότητα, απαγορεύεται για όλους τους λάθος λόγους.

TAGS