UPDATE #NOW

Στο νέο TikTok trend μια απλή ερώτηση αποκαλύπτει μια μεγάλη ανασφάλεια:«Τι κραγιόν φοράτε; Δεν θα νιώσω ποτέ χαρούμενη»


Ελένη Τζάντασεκ

30 Ιουνίου 2022

Στο νέο TikTok trend μια απλή ερώτηση αποκαλύπτει μια μεγάλη ανασφάλεια:«Τι κραγιόν φοράτε; Δεν θα νιώσω ποτέ χαρούμενη»
TikTok
Στο νέο trend που κάνει το γύρο του TikTok, οι χρήστες μοιράζονται τις ανασφάλειές τους με πρόφαση μια φαινομενικά ανούσια ερώτηση για κάποιο προϊόν ή κάποια καταναλωτική προτίμηση

«Ποια είναι η αγαπημένη σας κολώνια; Εμένα η ιδέα του γάμου με τρομάζει. Προτιμώ να μείνω μόνη για την υπόλοιπη ζωή μου από το να ρισκάρω να χάσω τον εαυτό μου ή να συμβιβαστώ. Προσωπικά μου αρέσει η Fleur de Peau της Diptyque» γράφει στο βιντεάκι της στο TikTok η @dinas_version. Ένας άλλος δημιουργός ρωτάει «Ποιο είναι το αγαπημένο σας χόμπι;» για να μοιραστεί ότι δεν ξέρει πότε του αρέσει πραγματικά κάποιος ή αν του αρέσει μόνο γιατί του δίνει σημασία και να καταλήξει ότι «Τέλος πάντων! Εμένα μου αρέσει η μαγειρική». Και στα δύο βίντεο παίζει το τραγούδι «The Night We Met» των Lord Huron.

@dinas_version

♬ original sound - fiona’s gf

Η ιδέα πίσω από το trend είναι ότι ο περιστασιακός χρήστης της πλατφόρμας θα σταματήσει να διαβάζει μετά τη βαρετή ερώτηση και την εξομολόγηση θα δει μόνο η ψηφιακή κοινότητα του δημιουργού. «Μου φάνηκε σαν ένας λιγότερο έντονος τρόπος να εκφράσω τις ενδόμυχες σκέψεις μου» λέει η @azucena.ac, η οποία ρωτάει πώς φτιάχνουν οι υπόλοιποι τα μαλλιά τους για το γυμναστήριο πριν μοιραστεί ότι ανησυχεί ότι δεν θα την αγαπήσει ποτέ κανείς. «Αν κάποιος με ρωτούσε αν με απασχολεί το αν θα βρω ποτέ την πραγματική αγάπη, θα έλεγα ψέματα ή θα απέφευγα την ερώτηση. Έτσι ένιωσα πιο ασφαλής να εκφράσω αυτές τις σκέψεις» λέει.

Ουσιαστικά η ερώτηση δίνει την ψευδαίσθηση της προστασίας από τα αδιάκριτα ψηφιακά βλέμματα, σατιρίζοντας παράλληλα τις κοινωνικές πιέσεις που νιώθουν οι νέοι σήμερα. Στο trend, ο καταναλωτισμός παρουσιάζεται δίπλα στην ανάγκη για ανθρώπινη επαφή, γιατί και στην καθημερινότητά μας ασχολούμαστε συνεχώς και με τα δύο. Αυτές οι ανησυχίες μπορεί να εκδηλωθούν ανά πάσα στιγμή, είτε ψάχνουμε καινούριο χτένισμα ή κολώνια, είτε χαζεύουμε στο TikTok.

@gabesco playing the piano is pretty fun too #thenightwemet ♬ original sound - fiona’s gf

Το διαδίκτυο ήταν από πάντα ένας ενδιάμεσος χώρος, όπου η ανωνυμία και η ασφάλεια συνυπάρχουν με την απόλυτη έλλειψη ιδιωτικότητας. Η κοινοποίηση σκέψεων που, υπό τις συνθήκες της «πραγματικής ζωής», δεν θα μοιραζόταν κανείς με τόση ευχέρεια δεν είναι κάτι καινούριο. Σύμφωνα με το χρήστη @trentonvhorton (του αρέσει το γάλα αμυγδάλου, αλλά και η εποχή που ένιωθε κάτι, οτιδήποτε) «το trend δίνει την αίσθηση του ανήκειν σε άτομα που πιστεύουν ότι είναι οι μόνοι που ταυτίζονται με κάτι».

@trentonvthornton almond milk isnt 2 bad #fyp #foryou #viral ♬ original sound - fiona’s gf

Ένας άλλος λόγος που το trend έχει κερδίσει τόση δημοτικότητα είναι ότι μιμείται τον τρόπο που λαμβάνουμε και μεταβολίζουμε -ή όχι- την ψηφιακή πληροφορία, όταν σε χρονικό διάστημα μερικών λεπτών περνάνε από μπροστά μας διαφημίσεις, επικαιρότητα, κοινωνικός σχολιασμός και οι τελευταίες τάσεις της μόδας. Μέσα σε 30 δευτερόλεπτα καταφέρνει να συνδυάσει αυτό για το οποίο άνοιξες την εφαρμογή, αυτό που τελικά είδες και πώς σε έκανε να νιώσεις.