Αφήστε ήσυχο το Instagram: Οι αλλαγές στο app έχουν κάνει έξαλλο τον κόσμο (και τις Kardashians)
Κλέλια Φατούρου
28 Ιουλίου 2022
Το Instagram έχει ξεκινήσει μία σειρά αλλαγών, προκαλώντας τις αντιδράσεις των χρηστών, επωνύμων και μη. Τα reels είναι βίντεο που σου προσφέρουν το περιεχόμενο που θα ήθελες να δεις, με βάση τον αλγόριθμο, αλλά είναι ακριβώς το ίδιο με το TikTok.
Και ενώ βλέπεις content από ανθρώπους που δεν ακολουθείς (και δεν σκοπεύεις), χάνεις εντελώς το υλικό για το οποίο μπήκες εξαρχής στην πλατφόρμα του Instagram. Φωτογραφίες από φίλους και συγγενείς. Εκτός από εσένα, έχουν εκνευριστεί και όλοι οι celebrities, ειδικά εκείνοι που έχουν χτίσει την αυτοκρατορία τους μέσα από το Instagram. Η οικογένεια Kardashian απαιτεί να ξαναγίνει το Instagram σπουδαίο, πρωτοβουλία που ξεκίνησε η φωτογράφος Tati Bruening, προκειμένου να επανέλθει το timeline με χρονολογική σειρά.
Ο επικεφαλής του Instagram, Adam Mosseri, μπήκε στη διαδικασία να υπερασπιστεί το μέσο του, ανεβάζοντας ένα βίντεο που εξηγεί τους λόγους, για τους οποίους η πλατφόρμα έχει ξεκινήσει μία πορεία προς την αλλαγή. «Ακούμε τις ανησυχίες σας για τις φωτογραφίες και το ότι έχουμε αλλάξει σε βίντεο. Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τις φωτογραφίες, αλλά πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Το Instagram θα μπαίνει στη διαδικασία του βίντεο όλο και περισσότερο».
«Η ιδέα είναι ότι θέλουμε να σας βοηθήσουμε να ανακαλύψετε και και ενδιαφέροντα πράγματα στο Instagram, που μπορεί να μην ξέρατε καν ότι υπάρχουν. Μπορείτε να κλείσετε τη ρύθμιση των προτάσεων ως και έναν μήνα, αλλά θα προσπαθήσουμε να τις βελτιώσουμε, ώστε οι δημιουργοί να χτίσουν ένα νέο κοινό. Πρέπει να εξελιχθούμε, γιατί ο κόσμος αλλάζει γρήγορα και πρέπει να τον ακολουθήσουμε».
Αυτή η εξήγηση μάλλον δεν έπεισε κανέναν και οι απαντήσεις στα σχόλια το αποδεικνύουν. «Ο λόγος που υπάρχει τόση ζήτηση και ανάπτυξη στη δημιουργία των βίντεο, είναι επειδή μάς ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΕ να το κάνουμε. Αυτή όμως η μετάβαση δεν είναι κάτι που κάνει όλη η βιομηχανία, αλλά το TikTok. Καταλαβαίνω ότι πρέπει να πλησιάσετε τον ανταγωνισμό και να ικανοποιήσετε τους μετόχους σας, αλλά το Instagram θα χάσει την ταυτότητά του. Σας παρακαλώ ακούστε τις μαμάδες, τα παιδιά, τους μικρούς δημιουργούς, τους μεγάλους, τις εταιρίες αλλά και τους celebrities βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Αν δεν αλλάξει κάτι, δεν θα μείνει κανένας στην κοινότητα», σχολίασε ο youtuber James Charles (με 23 εκατ. followers).
Από την άλλη, ο Dan Toomey απαντά στον Adeam Mosseri, σατιρίζοντας τα όσα είπε. «Τέλος οι φωτογραφίες γιατί παρατηρήσαμε ότι οι φίλοι σας είναι βαρετοί. Αντί να αλληλεπιδράτε με τη μαμά σας ή τον φίλο σας Evan, θα αποκτήσετε σχέση με τον user_103987. Θα αλλάξουμε το logo μας γιατί είναι βαρετό (και βάζει στην οθόνη το logo του TikTok) και το Instagram θα μετονομαστεί σε Tinsta Tok. Σας προσφέρουμε 60 εκατ. δολάρια μόνο για να κάνετε βίντεο. Τις προτάσεις βίντεο σας τις κάνουμε για να χάσετε τον χρόνο σας με καινοτόμους τρόπους. Θα κρατήσουμε όμως αυτά που αγαπάτε. Διαφημίσεις για καναπέδες που δεν έχετε λεφτά να πάρετε. Το μόνο που αλλάζουμε είναι όλα όσα μισείτε. Την οικογένειά σας».
Είναι πλέον βέβαιο ότι το Instagram θέλει να γίνει TikTok, γιατί σύμφωνα με τα στατιστικά, παραμένει παγκοσμίως η πλατφόρμα με τα περισσότερα downloads. Το Facebook, που πηγαίνει χέρι χέρι με το Instagram, σκοπεύει να ακολουθήσει παρόμοια τακτική, με τον Mark Zuckerberg να ανακοινώνει ότι θα αλλάξει το feed με χρονολογική σειρά και το Home θα ακολουθεί νέο αλγόριθμο, ακολουθώντας τη λογική For You του TikTok. Να πούμε βέβαια ότι την τελευταία φορά που η Kylie Jenner παραπονέθηκε για app, το Snapchat έχασε 1,3 δις σε μετοχές.