WELL BEING

Βαρεθήκατε να κάνετε δίαιτα; Να πώς θα τη σταματήσετε οριστικά


Τζουλιάννα Καρνέζη

7 Ιουλίου 2022

Βαρεθήκατε να κάνετε δίαιτα; Να πώς θα τη σταματήσετε οριστικά
pexels
Πείτε τέλος στις δίαιτες.

Βαρεθήκατε και κουραστήκατε να κάνετε δίαιτα; Ανησυχείτε συνεχώς για την αύξηση του βάρους και δεν είστε σίγουροι πώς να ξεφύγετε από τη νοοτροπία της διατροφής; Λοιπόν, χαίρομαι που γνωριστήκαμε. Είμαι εδώ για να σας βοηθήσω να σταματήσετε οριστικά τις δίαιτες και να νιώσετε καλά μέσα και έξω.

Μπορεί να μην έχουμε συναντηθεί ποτέ προσωπικά, αλλά υπάρχουν μερικά πράγματα που ξέρω για εσάς. Ξέρω ότι ζείτε σε έναν κόσμο που κυβερνάται από την τοξική κουλτούρα της διατροφής και όλα αυτά τα παράλογα που τη συνοδεύουν. Και πιστεύω ότι εσείς, όπως και εγώ, θέλετε να είστε υγιείς χωρίς συνεχή αγώνα και εικασίες.

Γιατί όμως έχετε κουραστεί να κάνετε δίαιτα

Οι δίαιτες είναι γεμάτες με κανόνες… και όλοι έχουμε δοκιμάσει αρκετές για να καταλάβουμε ότι δεν έχουν αποτέλεσμα. Μάλιστα στην πραγματικότητα, το 96% αυτών αποτυγχάνει μακροπρόθεσμα. Γιατί, λοιπόν, οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν δίαιτα;

Πολλές δίαιτες που κυκλοφορούν εκεί έξω σας ξεγελάνε κάνοντας σας να πιστεύετε ότι κάνετε το «σωστό» για το σώμα σας. Αλλά οι περισσότερες από αυτές, όπως η δίαιτα Atkins, η δίαιτα με λαχανόσουπα και η δίαιτα αποτοξίνωσης με λεμόνι, εκτός ότι είναι επιβλαβείς για την υγεία, δεν έχουν και κανένα μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα.

Επίσης το πρόβλημα είναι ότι όταν αποτυγχάνετε σε μια δίαιτα, δεν κατηγορείτε τη δίαιτα. Στην πραγματικότητα καταλήγετε να αμφισβητείτε τον εαυτό σας και συνδυάζετε την «αποτυχία» με το ότι δεν είστε άξιοι.

Αν όμως συνεχίσετε να κατηγορείτε τους εαυτούς σας, θα συνεχίσετε να παρασύρεστε από τη γοητεία των πιο πρόσφατων διατροφικών τάσεων, οι οποίες είναι όλες, αναπόφευκτα, μη βιώσιμες. Αλλά η ζωή είναι πολύ σύντομη για να φοβάστε τους υδατάνθρακες ή να καταστρέψετε άλλες διακοπές επειδή «αισθάνεστε παχύσαρκοι». Δεν νομίζετε;

Η δίαιτα μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους

Αυτό που πολλοί άνθρωποι αδυνατούν να αναγνωρίσουν είναι οι συνέπειες της δίαιτας. Καθώς το σώμα έχει συνηθίσει σε μικρότερες ποσότητες, η ήδη υπάρχουσα εμμονή με το φαγητό ενισχύεται και η αύξηση βάρους είναι πιο πιθανή.

Στατιστικά, η δίαιτα οδηγεί σε αύξηση βάρους, μαζί με τη δημιουργία εμμονής με τα τρόφιμα που μπορεί να σας δυσκολέψει να τρώτε υγιεινά. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν τελικά φάτε το φαγητό που αρνιόσασταν τόσο καιρό, μπορεί να αισθανθείτε εντελώς εκτός ελέγχου λόγω όλων των περιορισμών και της πείνας.

Όσο περισσότερο προσπαθείτε να είστε «καλοί» ώστε να ζυγίζετε λιγότερο, τόσο πιο δύσκολο γίνεται να τηρήσετε όποια δίαιτα κάνετε τη συγκεκριμένη περίοδο. Εάν όμως σταματήσετε να ακούτε τους λεγόμενους γκουρού της ευεξίας με τις αποτοξινώσεις τους και τα «σχέδια υγιεινού τρόπου ζωής» και αρχίσετε να ακούτε το σώμα σας, τότε ο η σχέση σας με το φαγητό θα αλλάξει προς το καλύτερο.

Πώς να σταματήσετε να κάνετε δίαιτα

Όταν συντονιστείτε στην πείνα σας και τρώτε ισορροπημένα, το σώμα σας θα σας ενημερώσει ενστικτωδώς πότε έχει χορτάσει. Όταν μάθετε να ανταποκρίνεστε στα σήματα πείνας, πληρότητας και όρεξης, το σώμα σας θα σας καθοδηγήσει να κάνετε υγιεινές και ευχάριστες επιλογές.

Δεν χρειάζεται πλέον να μετράτε θερμίδες ή να ασχολείστε με το φαγητό. Αντί να τρώτε τα γεύματά σας με το ρολόι, συντονιστείτε στα μηνύματα που στέλνει το σώμα σας.

Τέλος μια καλή προσέγγιση είναι να υιοθετήσετε τη διαισθητική διατροφή. Ο στόχος της διαισθητικής διατροφής είναι να βελτιώσει τη σχέση σας με το φαγητό και με το σώμα σας με βάση τις αρχές για την πείνα, τον κορεσμό, τα συναισθήματα, την εικόνα του σώματος κ.λπ. Είναι μια προσέγγιση που σέβεται τις ηθικές αρχές της ευγένειας και της καλοσύνης. Η ευγένεια περιλαμβάνει το να δείχνεις επιείκεια προς τον εαυτό σου, να αναγνωρίζεις ότι κάνει ό,τι καλύτερο μπορείς μέχρι στιγμής και ότι έχεις καλή διάθεση προς τον εαυτό σου.

Ένα σώμα δεν περιορίζεται σε ένα σύνολο οργάνων, άκρων και λειτουργιών, αποτελείται επίσης από επιθυμίες, απολαύσεις, κινδύνους, χαρές, λύπες, κίνητρα, απογοήτευση αλλά και ελπίδα.