WELL BEING

Winter Blues: Πέντε survival tips για τα πολύ πρωινά του χειμώνα


JTeam

22 Οκτωβρίου 2022

Winter Blues: Πέντε survival tips για τα πολύ πρωινά του χειμώνα
Ο χειμώνας ξεκινά, τα δύσκολα πρωινά ξυπνήματα και η εποχική κατάθλιψη έρχονται συνοδεία. Βασικά tips που θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις το φαινόμενο SAD (seasonal affective disorder) και θα κάνουν τα χειμερινά πρωινά σου λίγο πιο όμορφα

Και πρωινό ξύπνημα και κρύο και χειμώνας, δεν πάνε μαζί και σίγουρα κάποια στιγμή θα πρέπει να απαγορευτούν. Οι υποχρεώσεις τρέχουν και σαν παραγωγικό άτομο που είσαι οφείλεις να σηκωθείς πολύ νωρίς ακόμη και τις σκοτεινές/ κρύες ημέρες του χειμώνα, που το να σηκωθείς από το κρεβάτι είναι το πρώτο δύσκολο task της ημέρας.

Όχι δεν είναι καθόλου περίεργο, αλλά ούτε και τεμπέλικο, το ότι θες όσο τίποτα να επιστρέψεις και πάλι στο ζεστό σου κρεβάτι, και να απολαύσεις λίγες ακόμη στιγμές ξεκούρασης. Που να τρέχεις άλλωστε, στο κρύο και την μαυρίλα, χωρίς να έχει καν ξημερώσει. Αλλά όχι μόνο πρέπει να τα αψηφήσεις όλα και να σηκωθείς, παρέα με αυτά, έρχονται και τα πρώτα έντονα συναισθήματα, του πλέον γνωστού φαινομένου και ως seasonal depression (seasonal affective disorder (SAD). Εποχική κατάθλιψη δηλαδή και περιλαμβάνει όλα εκείνα τα δυσάρεστα συναισθήματα, που φέρνει η νέα σεζόν και συγκεκριμένα ο απαιτητικός (συνήθως) χειμώνας.

Άτομα με ήδη θέματα ψυχικής υγείας, είναι πιο επιρρεπείς σε εποχική κατάθλιψη, ενώ το φως του ήλιου έχει καθοριστικό ρόλο, ενώ να σημειωθεί πως το 0,3/ 3% του πληθυσμού στις ΗΠΑ, αντιμετωπίζει κάθε χρόνο τέτοια εποχή το συγκεκριμένο είδος κατάθλιψης. Ωστόσο δεν χρειάζεται ούτε περαιτέρω άγχος, αλλά ούτε και περισσότερη ανησυχία. Αρκεί να ακολουθήσεις τις παρακάτω απλές συνήθειες, που έχουν όμως καθοριστικό ρόλο στην υποστηρικτική λειτουργία του εγκεφάλου και την καλύτερη/σταθερή διάθεση.

Συμπληρώματα βιταμίνης D

Μόλις οι ημέρες αρχίζουν να γίνονται μικρότερες και οι νύχτες μεγαλύτερες, τα επίπεδα της συγκεκριμένης βιταμίνης μειώνονται, με αποτέλεσμα να συμβάλλουν στα δυσάρεστα συναισθήματα. Είναι γνωστό πως η βιταμίνη D ενισχύει την διάθεση και συμβάλλει σημαντικά στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Μπορείς να ξεκινήσεις τα συμπληρώματα και να προσθέσεις περισσότερες τροφές με βιταμίνη D στην καθημερινότητα σου.

Σταθερές ώρες ύπνου και ξυπνήματος

Το άστατο ωράριο σίγουρα δεν θα σε βοηθήσει καθόλου, ούτε στο να ξεκουραστείς όπως χρειάζεται, ούτε και να έχεις μια ισορροπημένη διάθεση. Γι' αυτό και είναι ιδιαίτερα σημαντικό να έχεις μια συγκεκριμένη ώρα την οποία θα ξυπνάς, αλλά και μια συγκεκριμένη ώρα που θα πέφτεις για ύπνο. Προσπάθησε ακόμη και τα Σαββατοκύριακα, να μην ξεφεύγεις με μεγάλες διαφορές, καθώς είναι μια από τις καλύτερες συνήθειες για σωστό ύπνο και καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου.

Πρωινό πλούσιο σε καλά λιπαρά και βιταμίνες

Το ξέρω ότι θα έχεις βαρεθεί να το ακούς, αλλά ήδη γνωρίζεις τον καθοριστικό ρόλο που έχει η διατροφή σε όλα τα επίπεδα, πόσο μάλλον στην καλή λειτουργία του οργανισμού και επομένως της καλής διάθεσης. Τις χειμερινές ημέρες, είναι προτιμότερο να επιλέγεις γεύματα, ειδικά τα πρωινά, τα οποία είναι πλούσια σε καλά λιπαρά και βιταμίνες. Αβοκάντο, αβγά, σολομός και ξηροί καρποί ας γίνουν οι καλύτεροι σου φίλοι.

Ξύπνα με το φυσικό φως του ήλιου

Προσπάθησε όσο γίνεται να ξυπνάς τις ώρες που ανατέλλει ο ήλιος, αφήνοντας έστω λίγο το παράθυρο ανοιχτό για να μπαίνει το φως. Αυτό δυστυχώς για εσένα που σηκώνεσαι πολύ νωρίς και πριν την ανατολή του ήλιου, θα είναι ακόμη πιο δύσκολο να το τηρήσεις. Ωστόσο το ξύπνημα από το φως του ήλιου, είναι ο πιο φυσικός τρόπος για να προετοιμάσεις τον εγκέφαλο και το σώμα σου για μια απαιτητική ημέρα.

Βάλε να παίξει η playlist με τα αγαπημένα σου τραγούδια

Θα μου πεις πως το πρωί, μπορεί να μην έχεις όρεξη να ακούσεις τον παραμικρό ψίθυρο, αλλά οφείλεις να κάνεις και εσύ μια προσπάθεια για να κάνεις το περιβάλλον γύρω σου, λίγο πιο ζεστό και cozy. Το βάλεις όσο ετοιμάζεις τον ζεστό και μοσχομυρισμένο καφέ σου, την αγαπημένη σου playlist, θα δεις πόσο θα boostαρει την διάθεση σου και θα ετοιμαστείς για την μέρα σου με άλλη διάθεση.