Γιατί η αναβλητικότητα μπορεί να είναι πιο επιβλαβής από ό, τι νομίζουμε και τι μπορούμε να κάνουμε

Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2020

Σύμφωνα με τον Vanden Heuvel, η Αρχή της Ευχαρίστησης μπορεί να είναι υπεύθυνη για την αναβλητικότητα.

Εκτιμάται ότι περίπου το 20 τοις εκατό των ενηλίκων είναι αναβλητικοί. Ωστόσο, ορισμένοι καθυστερούνε πιο συχνά από άλλους. Αλλά γιατί συμβαίνει αυτό; 

Η αναβλητικότητα συμβαίνει όταν πρέπει να κάνετε πράγματα που δεν είναι τόσο ευχάριστα ή είναι λιγότερο επείγοντα. Ενώ οι άνθρωποι συχνά πιστεύουν ότι η αναβλητικότητα αφορά την τεμπελιά, συνήθως αυτό δεν ισχύει. Η αναβλητικότητα μπορεί να είναι μια απάντηση σε ένα άσκοπη ή βαρετή δουλειά ή σε κάτι που θεωρείται δυσάρεστο και που φοβόμαστε ότι μπορεί να αποτύχει.

Στη σύγχρονη εποχή υπάρχει περισσότερη αναβλητικότητα επειδή είμαστε πιο αγχωμένοι και επίσης επειδή έχουμε τόσες πολλούς περισπασμούς που επιτρέπουν την αναβλητικότητα.

Επίσης υπάρχουν πολλοί προσωπικοί παράγοντες που επηρεάζουν την αναβλητικότητα. Αυτοί περιλαμβάνουν κακή ψυχική υγεία, άγχος και τύπο προσωπικότητας. Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι υπάρχει και ένας γενετικός σύνδεσμος.

Η αναβλητικότητα έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζει αρνητικά τη σωματική υγεία. Μία μελέτη διαπίστωσε ότι η χρόνια αναβλητικότητα μπορεί να κάνει τους ανθρώπους πιο ευάλωτους σε σοβαρές παθήσεις όπως καρδιαγγειακά νοσήματα και υπέρταση. Μπορεί επίσης να επηρεάσει τη ψυχική υγεία γιατί οδηγεί σε άγχος, σε μια αίσθηση ενοχής και κρίσης, στην σοβαρή απώλεια παραγωγικότητας, καθώς και στην κοινωνική αποδοκιμασία για την μη τήρηση ευθυνών ή δεσμεύσεων. 

Σημάδια αναβλητικότητας:

Αργείτε να κάνετε κάποια πράγματα.

Έχετε αργή πρόοδο στις εργασίες, παρά το γεγονός ότι αισθάνεστε «απασχολημένοι» όλη την ώρα.

Αισθάνεστε αγχωμένοι επειδή η λίστα υποχρεώσεων σας μεγαλώνει.

Αποσπάστε εύκολα από άλλα πράγματα.

Παραιτείστε  εύκολα όταν μια εργασία είναι δύσκολη ή τρομακτική.

Πώς να αποφύγετε την αναβλητικότητα:

Αφαιρέστε την τεχνολογία από την κρεβατοκάμαρα για να αποφύγετε τον πειρασμό.

Πάρτε 30 λεπτά έως μια ώρα πριν τον ύπνο για να χαλαρώσετε διαβάζοντας ένα βιβλίο, πίνοντας ζεστό ρόφημα ή κάνοντας μπάνιο.

Χρησιμοποιήστε ένα ξυπνητήρι για να σας ειδοποιήσει πότε να απενεργοποιήσετε το τηλέφωνό σας.

Κατανομή ρεαλιστικής χρονικής περιόδου για εργασίες (και επιμείνουμε σε αυτήν).

Δημιουργήστε μια λίστα υποχρεώσεων και δώστε προτεραιότητα στα πράγματα που θέλετε να κάνετε λιγότερο.

Χωρίστε τις εργασίες σας ανάλογα με το μέγεθός τους.

Επιβραβεύστε τον εαυτό σας όταν γίνουν κάποια πράγματα. 

Όταν αρχίζετε να αναγνωρίζετε συμπεριφορές αναβλητικότητας, μπορεί να ανακαλύψετε μερικές δυσάρεστες αλήθειες που κρύβετε από τον εαυτό σας. Ίσως έχετε κάνει δικαιολογίες, κατηγορώντας εξωτερικές επιρροές ή ανθρώπους, ή ίσως αρνείστε πλήρως αυτό το ζήτημα. Είναι όμως σημαντικό να συνειδητοποιήσετε πώς αυτή η συμπεριφορά σας επηρεάζει. 

Όταν μάθετε τους λόγους για τους οποίους καθυστερείτε, μπορείτε να αρχίσετε να λαμβάνετε μέτρα για τη διαχείριση και την αποφυγή της αναβλητικότητας.

Ρωτήστε τον εαυτό σας τα ακόλουθα για να προσδιορίσετε γιατί αναβάλλετε κάποια πράγματα: 

«Μήπως η εργασία με κάνει να νιώθω δυσφορία, πλήξη ή φόβο;»

«Αποφεύγω να κάνω αυτό λόγω του πώς με κάνει να νιώθω;»

«Ο φόβος που έχω για σχετίζεται με κοινωνικό / γενικό άγχος ή πιθανή αποτυχία;»

«Είμαι σίγουρος γι αυτό που κάνω;»

Αυτές είναι  μόνο μερικές από μια πληθώρα τακτικών που υπάρχουν για να αντιμετωπίσετε την αναβλητικότητα. Μπορείτε να ξεκινήσετε με μικρά βήματα, έτσι ώστε να ξεπεράσετε την αναβλητικότητα και να έχετε περισσότερο χρόνο για δημιουργική σκέψη. 

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits