WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

4 fun δραστηριότητες που εκτοξεύουν κάθε ορμόνη ευτυχίας


Κλέλια Φατούρου

10 Νοεμβρίου 2021

4 fun δραστηριότητες που εκτοξεύουν κάθε ορμόνη ευτυχίας

Όταν λέμε fun δραστηριότητες, μιλάμε για απλά καθημερινά πράγματα, για τα οποία δεν χρειάζεται να βγείτε καν από το σπίτι.

Με τόσο άγχος, το burnout να καραδοκεί και ανησυχία για όλα όσο συμβαίνουν σε εμάς και στους γύρω μας, η καθημερινή υπενθύμιση για self care είναι απολύτως απαραίτητη. Ο στόχος είναι να απελευθερωθούν οι ορμόνες της χαράς και της ευτυχίας. Ντοπαμίνη, ωκυτοκίνη, σεροτονίνη και ενδορφίνες.

Με το που απελευθερώνονται, ενημερώνουν τον εγκέφαλο με χαρούμενα και υποστηρικτικά σήματα και όλα είναι υπέροχα. Και το καλύτερο είναι ότι δεν χρειάζεται να ξεκινήσετε μάθημα yoga ή να κάνετε ένα ταξίδι προκειμένου να νιώσετε την ευεξία σε σώμα και πνεύμα. Υπάρχουν πολύ συγκεκριμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε, με το καθένα από αυτά να ενεργοποιεί και διαφορετική ορμόνη χαράς.

Τραγούδι στο μπάνιο για ντοπαμίνη

Η ντοπαμίνη κάνει την εμφάνισή της κάθε φορά που ζούμε, θυμόμαστε ή ανυπομονούμε για κάτι υπέροχο. Το μπάνιο είναι από μόνο του μία χαλαρωτική διαδικασία, αλλά μπορείτε να το αναβαθμίσετε, κάνοντας το εξής. Τραγουδήστε στο μπάνιο. Ο λόγος είναι πολύ απλός. Έρευνα έχει δείξει ότι όταν ακούμε τις δονήσεις της ίδιας μας της φωνής, αποκτούμε περισσότερο θάρρος, γινόμαστε πιο επικοινωνιακοί με τους άλλους και, εντέλει, πιο χαρούμενοι.

Μασάζ για ωκυτοκίνη

Η ορμόνη που ανακαλύπτουμε όταν αγκαλιάζουμε έναν άνθρωπο ή κατά τη διάρκεια του οργασμού και μας βοηθά να νιώσουμε ασφάλεια και αγάπη. Επειδή όμως δεν χρειαζόμαστε απαραίτητα το άγγιγμα ενός άλλου ανθρώπου, ας κάνουμε μασάζ στον εαυτό μας, με focus στο πρόσωπο. Κάνουμε απαλό κυκλικό μασάζ γύρω από τα φρύδια ή κλείστε τα μάγουλά σας μέσα στα χέρια.

Ψεύτικο χαμόγελο για σεροτονίνη

Η σεροτονίνη είναι μία θαυματουργή ορμόνη που ενισχύει τις περισσότερες σωματικές λειτουργίες. Βελτιώνει την πέψη, την πίεση, τη διάθεση, τα πάντα. Αν και ο ήλιος είναι ένας αποτελεσματικός φυσικός τρόπος, υπάρχει και ένας σχετικά ανορθόδοξος τρόπος. Αναγκάστε τον εαυτό σας να χαμογελάσει 5-7 δευτερόλεπτα και το πιθανότερο είναι ότι θα χαμογελάσετε με την καρδιά σας.

Χορός για ενδορφίνες

Χορέψτε σε ένα μπαρ με φίλους, κάνοντας μαθήματα zumba ή μόνη στο σαλόνι. Ακόμα καλύτερα, κάντε το μπροστά σε έναν καθρέφτη, και μετά από κάθε τραγούδι, πείτε κάτι θετικό στον εαυτό σας, όπως «Αξίζω», ή «είμαι ευτυχισμένη».

Πηγή φωτογραφίας: Unsplash