WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

3 τρόποι για να σταματήσετε την καταστροφολογία


JTeam

2 Ιουλίου 2022

3 τρόποι για να σταματήσετε την καταστροφολογία
pexels
Αν τείνετε κι εσείς να καταστροφολογείτε όταν σας κυριεύει το άγχος, οι 3 παρακάτω τρόποι σίγουρα θα περιορίσουν αυτές σας τις σκέψεις

Από τις 6.000 σκέψεις που κάνουμε κάθε μέρα, σύμφωνα με έρευνα του Queen's University στο Kingston του Ontario, το 80% είναι αρνητικές. Ήρθε η ώρα να εκπλαγούμε από το πόσο αρνητικοί μπορούμε να γίνουμε και από το πώς μπορούμε να σκηνοθετήσουμε μόνοι μας μια δυσάρεστη κατάσταση, η οποία καταλήγει να γίνεται τοξική χωρίς να είναι υπαρκτή.

Είμαστε οι ιστορίες που λέμε στον εαυτό μας γι' αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην αναπαραγωγή. Ο εγκέφαλός μας έχει την τάση να πιστεύει ότι κάτι κακό θα συμβεί στο μέλλον αν αναπαράγουμε διαρκώς στη μνήμη του καταστροφολογικά σενάρια. Η τάση να εστιάζουμε σε αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα, που προκαλούν με τη σειρά τους και άλλες τέτοιες σκέψεις, είναι πολύ συχνό φαινόμενο και ειδικοί προτείνουν να δοκιμάσουμε κάποιον από τους παρακάτω τρόπους αν θέλουμε να αποβάλλουμε την καταστροφολογία και τον αρνητισμό από τη ζωή μας.

Αν τείνετε κι εσείς να καταστροφολογείτε όταν σας κυριεύει το άγχος, οι 3 παρακάτω τρόποι σίγουρα θα περιορίσουν αυτές σας τις σκέψεις:

1. Δοκιμάστε να παίρνετε αποφάσεις το πρωί

Συνήθως αγωνιούμε για το τι θα μας συμβεί στο μέλλον κάθε βράδυ. Η έλλειψη ύπνου όμως μπορεί να οδηγήσει σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση τον εγκέφαλό μας με αποτέλεσμα να γίνεται επιρρεπής στην καταστροφολογία. Το πρωί θεωρείται η πιο κατάλληλη στιγμή για αποφάσεις καθώς το μυαλό είναι καθαρό και συνεπώς σκεφτόμαστε πιο λογικά και ορθά.

2. Επινοήστε μια καλύτερη ιστορία

Ακόμη κι αν όλα έχουν πάει στραβά στο παρελθόν, είναι απίθανο αυτό να συμβεί και στο μέλλον. Ακριβώς επειδή, όπως υποστηρίζουν και οι ψυχολόγοι, «είμαστε η ιστορία που λε΄με στον εαυτό μας», καλό είναι να επινοήσουμε κάποια καλά σενάρια που θέλουμε να μας συμβούν και θα μας βοηθήσουν σίγουρα να περιορίσουμε το άγχος.

3. Να φέρεστε ευγενικά στον εαυτό σας

Όταν σκέφτεστε το μέλλον, προσπαθήστε να είστε πιο συμπονετικοί με τον εαυτό σας. Αυτό είναι αρκετά δύσκολο ακόμη και για άτομα με ενσυναίσθηση αλλά αν το καταφέρετε, θα έχετε διώξει μακριά σας, σε μεγάλο βαθμό τις αρνητικές σκέψεις. Με αυτόν τον τρόπο, θα αλληλεπιδράτε καλύτερα με τους άλλους και θα έχετε βρεθεί ένα βήμα πιο κοντά στην αισιοδοξία και τις θετικές σκέψεις.