WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

3 τρόποι να διαχειριστείτε μια τοξική σχέση (αν δεν μπορείτε να την αποφύγετε)


JTeam

26 Ιουλίου 2022

3 τρόποι να διαχειριστείτε μια τοξική σχέση (αν δεν μπορείτε να την αποφύγετε)
pexels
Αν έχετε αντιμετωπίσει ποτέ gaslighting ή έχετε δει πώς είναι ο χειριστικός έλεγχος σε μια σχέση, τα παρακάτω tips θα σας φανούν αρκετά χρήσιμα

Μια αρκετά δυσάρεστη παραδοχή που οφείλουμε να κάνουμε στον εαυτό μας είναι ότι όλοι κάποια στιγμή στη ζωή μας βρεθήκαμε κοντά σε τοξικούς ανθρώπους. Μπορεί να είχαν τη μορφή ενός χειριστικού συντρόφου, ενός εξουσιαστικού φίλου, ενός κακοπροαίρετου συγγενή, ενός αφεντικού που είχε εμμονή με το να υποδεικνύει τα λάθη και τις αδυναμίες μας. Σύμφωνα με μελέτη άλλωστε, το 70% των ανθρώπων έχει δουλέψει έστω μία φορά σε τοξικό εργασιακό περιβάλλον.

Τα όρια μεταξύ μιας υγιούς και μιας τοξικής σχέσης δυστυχώς πολλές φορές γίνονται δυσδιάκριτα αλλά οι ειδικοί είναι εδώ για να σας δείξουν πώς μπορείτε να βάλετε όρια όταν βλέπετε ότι μια κατάσταση αρχίζει να ξεφεύγει εντελώς από τον έλεγχο.

Η ψυχοθεραπεύτρια Amy Morin εξηγεί στο Psychology Today ότι οι τοξικοί άνθρωποι μπορεί να έχουν μεγάλο κόστος στην ψυχική μας υγεία.

A post shared by Mind Help | Mental Health (@mindhelpsupport)

3 τρόποι να αποβάλλετε την τοξικότητα από τη ζωή σας

Θέστε συναισθηματικά όρια

Δυστυχώς, δεν μπορούμε πάντα να αποφεύγουμε τα άτομα με τοξικά vibes καθώς μπορεί να κρύβονται παντού. Οπότε χρειάζεται ο καθένας ξεχωριστά να θέσει τα δικά του, υγιή όρια για να προστατεύσει τα συναισθήματά του. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να σας χαλάσουν τη μέρα και τη διάθεσή σας, ούτε να απορροφήσουν την ενέργειά σας.

Όπως περιγράφει χαρακτηριστικά: «Μην επιτρέπετε να εισβάλλουν στον ελεύθερο σας χρόνο, ούτε να καθορίζουν το πρόγραμμά σας. Είναι σημαντικό επίσης να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας ότι μπορείτε να έχετε τον έλεγχο στα συναισθήματά σας».

Μην προσπαθήσετε να τους ασκήσετε έλεγχο

Όταν πρέπει υποχρεωτικά να συναναστραφείτε ένα τέτοιο άτομο, συνήθως προσπαθείτε να αλλάξετε αυτό που είναι. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν γίνεται καθώς ο έλεγχος θα φέρει αντίθετα αποτελέσματα. Με το να εύχεστε τα άτομα αυτά να ήταν διαφορετικά, χάνετε μόνο τον χρόνο σας χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Προσπαθήστε να χειριστείτε την κατάσταση, κάνοντας επιλογές που θα σας απαλλάξουν από την έντονη συναναστροφή μαζί τους.

Κρατήστε τις υποσχέσεις απέναντι στον εαυτό σας

Αυτό σημαίνει ότι πέρα από τα όρια που πρέπει να θέσετε για να διαφυλάξετε την ψυχική σας ηρεμία, πρέπει να εφαρμόσετε το βασικότερο όλων. Ποιο είναι αυτό; Να μείνετε πιστοί στις υποσχέσεις σας και να περιορίσετε για παράδειγμα όσο περισσότερο μπορείτε, τις δυσλειτουργικές σχέσεις και τα τοξικά άτομα από τη ζωή σας.