WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

5 χαρακτηριστικά των ανθρώπων με ενσυναίσθηση που τους κάνουν καλύτερους στη δουλειά τους


JTeam

10 Ιανουαρίου 2023

5 χαρακτηριστικά των ανθρώπων με ενσυναίσθηση που τους κάνουν καλύτερους στη δουλειά τους
Η ενσυναίσθηση είναι το νέο soft skill που ψάχνουν όλοι οι εργοδότες

Εκτός από το γεγονός πως οι περισσότεροι εργοδότες επιθυμούν στην ομάδα τους άτομα με ενσυναίσθηση, όσο εξελίξεις αυτή την ικανότητα σου, τόσο καλύτερη θα γίνεται η ζωή σου, τόσο προσωπική και επαγγελματική. Η έννοια αυτή κυριαρχούσε κυρίως σε ζητήματα σχέσεων και καλύτερης κατανόησης. Φαίνεται ωστόσο πως η ενσυναίσθηση, είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια ικανότητα που θα βελτιώσει τις προσωπικές σου σχέσεις και θα βελτιώσει την επικοινωνία σου.

Πώς ορίζεται η ενσυναίσθηση

Η ενσυναίσθηση ορίζεται ως η συναισθηματική ταύτιση με την ψυχική κατάσταση ενός άλλου ατόμου, και η κατανόηση της συμπεριφοράς και των κινήτρων του. Άτομα με ενσυναίσθηση έχουν ανεπτυγμένο ένστικτο, μπορούν να καταλάβουν πιο εύκολα πότε κάποιος λέει ψέματα, η ενέργεια του περιβάλλοντος τους μπορεί να επηρεάσει τη δική τους πιο εύκολα, ενώ συχνά έχουν προαισθήματα και βιώνουν τον πόνο των άλλων.

«Η ενσυναίσθηση είναι η εξελικτική μας ικανότητα να βλέπουμε τον κόσμο από την οπτική γωνία του άλλου και να αναγνωρίζουμε ότι το πώς βλέπουν τα πράγματα βασίζεται μοναδικά στη δική τους οπτική γωνία και εμπειρία», λέει ο Nicklin στο Stylist. «Είναι, για να χρησιμοποιήσουμε ένα καθιερωμένο ρητό, την ικανότητα να «στέκεσαι στη θέση κάποιου άλλου» και να κατανοείς την άποψή του χωρίς κρίση ή προκατάληψη.

Στην ουσία η ενσυναίσθηση ορίζεται ως super power των ημερών και οι λόγοι για να έχεις περισσότερη στον επαγγελματικό σου χώρο είναι πολλοί. Αν όμως δεν ξέρεις από που να αρχίσεις, μπορείς να εντάξεις τις παρακάτω συνήθειες:

Αύξησε την περιέργειά σου

«Οι πιο ενσυναίσθητοι άνθρωποι είναι από τη φύση τους περίεργοι», λέει ο Nicklin. «Κάνουν ερωτήσεις που οι άλλοι δεν θα έκαναν και αναζητούν απαντήσεις για να βουτήξουν πιο βαθιά στη διορατικότητα και τις εμπειρίες κάποιου για να κατανοήσουν την άποψή τους. «Για να αποκτήσετε αυτή τη συνήθεια, πιέστε τον εαυτό σας να ξεκινήσει συνομιλίες κάνοντας ερωτήσεις που ενθαρρύνουν τους γύρω σας να μοιραστούν τις ιστορίες τους.

Δώσε έμφαση στη γλώσσα του σώματος

Σκεφτείτε την οπτική επαφή, τη θέση του σώματος και τη στάση του σώματος.

«Η ενσυναισθηματική κατανόηση εμπλέκει τη δύναμη της γλώσσας του σώματος στις συνομιλίες και σας ενθαρρύνει να χρησιμοποιήσετε ολόκληρο το σώμα σας για να δείξετε ότι ενδιαφέρεστε και είστε παρόντες για τις πραγματικότητες των άλλων», λέει ο Nicklin. «Οι ηγέτες με ενσυναίσθηση χρησιμοποιούν απευθείας οπτική επαφή και η προσοχή τους είναι πάντα εστιασμένη αποκλειστικά σε όποιον μιλάει. Τα σώματά τους είναι στραμμένα προς τον ομιλητή, τα χέρια τους δεν είναι σταυρωμένα και θυμούνται να χαμογελούν και να γνέφουν για να ενθαρρύνουν την κοινή χρήση».

Άκουσε περισσότερο και μίλα λιγότερο

«Εάν είχατε μια συνομιλία με ένα άτομο με μεγάλη ενσυναίσθηση, είναι πιθανό να έχετε φύγει νιώθοντας ότι άκουσαν πραγματικά αυτά που είχατε να πείτε», σημειώνει ο Nicklin. «Αυτό συμβαίνει επειδή τα άτομα με ενσυναίσθηση κατανοούν τη σημασία του να «ακούνε» και να «βλέπουν» έναν άλλον. Αυτό το σύνολο δεξιοτήτων όχι μόνο σας δίνει τη δυνατότητα να κατανοήσετε καλύτερα πώς να εργάζεστε – ή να ζείτε – με άλλους, αλλά δημιουργεί εμπιστοσύνη και ηρεμία σε αυτούς με τους οποίους συνδέεστε.

«Όταν οι άνθρωποι αισθάνονται ότι τους κατανοούν και τους βλέπουν οι άλλοι, τα επίπεδα άγχους τους μειώνονται και η αίσθηση ασφάλειας και αυτοπεποίθησης αυξάνεται και είναι πολύ πιο πιθανό να μοιραστούν βαθιά, ισχυρή εικόνα για την προοπτική και τη γνώμη τους».

Δείξε περισσότερη υπομονή

Δεν είναι εύκολο να έχεις μια συναισθηματική σύνδεση με κάποιο συνάδελφο, πόσο μάλλον όταν δεν τον γνωρίζεις καλά. Η απόσταση δημιουργεί χάσμα, ωστόσο καμία ουσιαστική σχέση είτε προσωπική, είτε επαγγελματική, δεν συμβαίνει μέσα σε μια νύχτα. Δείξει υπομονή και δώσε χρόνο στις επαγγελματικές σου σχέσεις, προκειμένου να γίνουν καλύτερες και πιο ουσιαστικές.

Μην υποτιμάς το «ευχαριστώ»

Ο Nicklin προσθέτει: «Οι ηγέτες και οι επικοινωνιακοί ηγέτες εκτιμούν μια χειρονομία ευχαριστίας και κατανόησης ως κάτι που δεν είναι καθόλου ασήμαντο. Η δύναμη των λέξεων «ευχαριστώ», μια καλά μελετημένη προσωπική συνάντηση ή προσωπικά γραπτά σχόλια όλα προσφέρουν ένα σημάδι ότι κατανοείτε και εκτιμάτε τον δέκτη.

«Αυτές οι στιγμές προσωπικής εκτίμησης συχνά αποδεικνύουν πολύ βαθύτερη σύνδεση μεταξύ δύο ανθρώπων από μια υπερβολική χειρονομία».