WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

4 θετικές σκέψεις που μπορείς να κάνεις όταν σε πιάνει ματαίωση


JTeam

22 Ιανουαρίου 2023

4 θετικές σκέψεις που μπορείς να κάνεις όταν σε πιάνει ματαίωση
pexels
Όταν κάτι διογκώνεται μέσα μας και μοιάζει με αφόρητο βάρος, ακόμη και η πιο μικρή αλλαγή μπορεί να κάνει τη διαφορά

Είναι εντελώς ok να επιτρέπεις στον εαυτό σου να έχει τις «μαύρες» του και να φτάνει στη ματαίωση. Δεν χρειάζεται να προσπαθείς να ξεγελάσεις τον εαυτό σου με διάφορα κόλπα ώστε να αρχίσει να νιώθει καλά. Η τοξική θετικότητα δεν θα σε οδηγήσει πουθενά. Το κλειδί σύμφωνα με τους ψυχολόγους, όταν έχεις τέτοιες μέρες, είναι να μάθεις να διαχειρίζεσαι σωστά τα συναισθήματά σου.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αποδέχεσαι τα αρνητικά, ακριβώς όπως προκύπτουν, και αυτό θα σου επιτρέψει να κάνεις μερικές αυθόρμητες και αβίαστες θετικές σκέψεις, που είναι και το ζητούμενο.

1. Μια μικρή αλλαγή μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά

Αφιέρωσε χρόνο για τον εαυτό σου και κάνε κάτι που θες πραγματικά εδώ και καιρό. Κάνε μια μικρή αλλαγή στην καθημερινότητά σου, ολοκλήρωσε εκείνο το μικρό task που όλο αναβάλλεις. Δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι που θα σου πάρει πολύ χρόνο, ακόμη και η πιο μικρή αλλαγή μπορεί να επιστρέψει τη χαρά και το νόημα στη ζωή σου.

2. Μπορείς να νιώσεις καλά ακόμη κι αν δεν έχεις λύση για όλα

Δεν χρειάζεται να τα έχεις λύσει όλα για να επιτρέψεις στον εαυτό σου να σκεφτεί θετικά. Πολλές φορές πιστεύουμε ότι δεν θα νιώσουμε καλύτερα αν δεν βρεθεί μια συγκεκριμένη λύση. Όμως μπορείς να βρεις τρόπους να αυξήσεις τη διάθεσή σου ακόμη κι αν δεν έχεις καταφέρει να βρεις λύση σε κάτι σύνθετο. Άνθρωπος είσαι.

3. Είναι ok το να μη βλέπεις πάντα τη φωτεινή πλευρά

Απομακρύνσου από τη λογική της τοξικής θετικότητας. Δεν χρειάζεται να βάζεις «φωτεινές» ταμπέλες στη ζωή σου κάθε φορά που όλα «μαυρίζουν». Αποδέξου τα αρνητικά συναισθήματά σου, δώσε χώρο και χρόνο στον εαυτό σου να τα διαχειριστεί και θα προκύψουν αβίαστα και τα θετικά.

4. Είναι φυσιολογικό να έχεις ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα

Δεν χρειάζεται να προσλαμβάνεις τα πάντα γύρω σου με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Υπάρχουν μέρες κακές και καλές, και όταν επιτρέψεις στον εαυτό σου να βιώνει αυτές τις μεταπτώσεις χωρίς καμία ενοχή, τότε θα δεις πως οι ημέρες με τα ψυχολογικά αυτά σκαμπανεβάσματα θα λιγοστέψουν, ακριβώς επειδή θα τις έχεις αποδεχτεί.