Γιατί κάποιες φορές δυσκολευόμαστε να επικοινωνήσουμε με τον σύντροφό μας
22 Ιουνίου 2020
Η σημασία της επικοινωνίας είναι γνωστή και αποδεκτή. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι είναι αρκετά καλοί ακροατές, τουλάχιστον στις στενές τους σχέσεις. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι ακούνε μόνο επιφανειακά. Συχνά, σκέφτονται, «Τι πρέπει να πάρω από αυτό;» Ή, "Συμφωνώ με αυτά τα σχόλια;" Ή ακόμη, "Πότε θα σταματήσει να μιλάει ;!" Σε αντίθεση με την ενεργή ακρόαση, αυτά είναι όλα παραδείγματα παθητικής ακρόασης.
Μπορεί να έχετε δοκιμάσει να τα κάνετε όλα τα σωστά και να αποφεύγετε τις λανθασμένες συμπεριφορές, αλλά εξακολουθείτε να κατηγορείτε τον σύντροφό σας ότι «δεν ακούει πραγματικά». Τι κάνει την προσεκτική ακρόαση τόσο δύσκολη σε μια σχέση;
Υπάρχουν προφανείς λόγοι ότι το να ακούς τον άλλον με προσοχή μπορεί να είναι μια πρόκληση, και αυτό ισχύει για όλες τις σχέσεις, συμπεριλαμβανομένων των γονέων με τα παιδιά τους, τους συναδέλφους ή τους φίλους. Τα συνηθισμένα προβλήματα που επηρεάζουν την προσοχή μας περιλαμβάνουν την κόπωση , το άγχος , την ανησυχία για άλλα ζητήματα ή την απόσπαση προσοχής από κάτι πιο επείγον.
Ωστόσο, κανένας από αυτούς τους λόγους δεν φτάνει στην καρδιά του προβλήματος. Εκτός αν συζητάτε απλώς για το τι να φάτε ή για το που είναι η τροφή του σκύλου, η ενεργή ακρόαση μπορεί να είναι πολύ πιο δύσκολη από ό, τι στις περισσότερες άλλες περιπτώσεις..
Δεν είναι αυτό που λέτε, είναι το πώς το λέτε.
Η βασική διαφορά που κάνει τις συνομιλίες ζευγαριών πιο απαιτητικές είναι ο συναισθηματικός τόνος. Η έρευνα στην επικοινωνία του Albert Mehrabian έχει υποστηρίξει ότι ένα μεγάλο μέρος της προσοχής μας σε έναν ομιλητή επικεντρώνεται στον τόνο του. Αν για παράδειγμα οι λέξεις και ο τόνος δεν ταιριάζουν, οι άνθρωποι θα εμπιστευτούν τον τόνο.
Πόσο συχνά λέτε τα παράπονά σας με ήρεμο και ευχάριστο τόνο; Μπορεί να εκφράσετε το παράπονο σας με θυμωμένο τόσο ή μπορεί να το εκφράσετε με ήρεμο και ειλικρινές τόνο. Εάν μιλάτε με θυμωμένο τόνο, δεν θα ακουστείτε προβληματισμένοι, αλλά θα ακουστείτε ανήσυχοι. Θα υπάρξει αυτή η προφανής αναντιστοιχία μεταξύ λέξεων και τόνου, και ο σύντροφός σας πιθανότατα θα ανταποκριθεί στον θυμό με ένα αμυντικό σχόλιο.
Στην επικοινωνία των ζευγαριών, τόσο ο ομιλητής όσο και ο ακροατής έχουν σημαντικούς ρόλους στην ενεργή διαδικασία της ακρόασης.
Ενώ ο ρόλος του ακροατή είναι να δίνει προσοχή στο μήνυμα, ο ρόλος του ομιλητή είναι να δίνει προσοχή στον συναισθηματικό τόνο των σχολίων του. Κάνοντας το αυτό, ο ομιλητής έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να ξεκινήσει μια εποικοδομητική συζήτηση. Το άτομο με το παράπονο (ομιλητής) θα έχει ένα καλύτερο αποτέλεσμα, είτε ο στόχος είναι να λύσει ένα πρόβλημα, είτε απλά να αισθανθεί ότι γίνεται κατανοητό.
Δυστυχώς, στην πολυάσχολη καθημερινότητα οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ακούνε για να κατανοήσουν και να αποκριθούν, ακούνε για να απαντήσουν. Μην εστιάζετε στο τι θα πείτε μετά, αλλά εστιάστε σε ό,τι σας λέει ο σύντροφό σας. Και όταν θα έχετε κατανοήσει πραγματικά αυτό που σας έχει πει, τότε είστε σε θέση να διαμορφώσετε την δική σας άποψη.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τη διατροφή, τη γυμναστική, το σεξ και την ψυχική υγεία.