Σούπερ τροφές, για σούπερ υγεία

Πέμπτη, 01 Μαρτίου 2012
UI_SEONG_Black_Garlic_Farming.jpg

Βάλτε τις στην διατροφή και στο μενού σας και νιώστε ευεξία.

Άλλες είναι γνωστές, άλλες καλούμαστε να τις ανακαλύψουμε. Τροφές με άγνωστα ονόματα και άλλες απλές, κοινές. Εκεί που ξέραμε λοιπόν το σπανάκι ως την σούπερ τροφή, αφού έκανε τα μπράτσα του Ποπαϋ δυνατά, έρχονται κάθε τόσο να προστεθούν μια σειρά από τροφές προερχόμενες από εξωτικά μέρη, από ινδιάνικες φυλές ή άλλες που είναι τόσο ταπεινές που μέχρι πριν δεν τους είχαμε δώσει καν σημασία. Ιδού λοιπόν ποια είναι η φετινή λίστα με τις hot, super, must τροφές για τις οποίες δεν θα χρειαστεί να ξενιτευτείτε για να τις βάλετε στο πιάτο σας!

Ρόδι, το αντιοξειδωτικό

Πλέον γνωρίζουν και οι πέτρες για τις ιδιότητες του. Ένα φρούτο στενά συνδεδεμένο με τα Χριστούγεννα που πλέον μπαίνει όλο το χρόνο μέσα σε σαλάτες με λαχανικά ή φρούτα και αποτελεί ιδανικό σνακ ή topping για το γιαούρτι. Και αυτό όπως όλα τα κόκκινα φρούτα και τα μούρα είναι από τις πιο δημοφιλείς τροφές. Ενώ το ρόδι έχει κατακτήσει και την κοσμετολογία, διεισδύοντας σε κρέμες και άλλα καλλυντικά.

Quinoa (Κινόα) το εναλλακτικό
Πρόκειται για σπόρους με ινδιάνικη καταγωγή. Είναι ένα γευστικό και ωφέλιμο αντικατάστατο του ρυζιού και του κους κους, ενώ σε μορφή αλευριού γίνεται και ψωμί. Η έλλειψη γλουτένης είναι το χαρακτηριστικό που το κάνει φιλικό προς όλους και κυρίως προς το γαστρεντερικό μας σύστημα ενώ και η προσαρμοστικότητα του σε πολλά είδη πιάτων το κάνει αγαπημένο και εύκολο συστατικό. Πλέον το βρίσκετε σε κάθε κατάστημα με βιολογικά είδη.

Λαχανίδα η παρεξηγημένη
Την βρίσκεις στην Πορτογαλία, την Βραζιλία και γενικότερα στη νότια Αμερική, όμως υπάρχει και στην Ελλάδα. Ένα λαχανικό που βοηθάει πολύ την λειτουργία του εντέρου, είναι φυσική πηγή ασβεστίου, διαθέτει βιταμίνες Α,C και Κ είναι γεμάτο με ίνες και έχει τόσο πολλά μεταλλικά στοιχεία που είναι δύσκολο να τα αναφέρουμε όλα. Μια ιδανική τροφή για καλύτερη όραση όσο μεγαλώνετε.

Σπιρουλίνα η τροφή των αστροναυτών!
Αντιοξειδωτική, κατά της αναιμίας, των φλεγμονών στις αρθρώσεις και της ενίσχυσης του ανοσοποιητικού. Αυτό το φύκι είναι το κατάλληλο συμπλήρωμα διατροφής και γεμάτο με πρωτεΐνη και ασβέστιο που βοηθάει στο σύνολο την υγεία μας. Η ελληνική δε Σπιρουλίνα είναι η μόνη που προκύπτει απο βιολογική καλλιέργεια σε όλη την Ευρώπη. Κάτι πολύ σημαντικό μιας και το συγκεκριμένο φυτό μπορεί να απορροφήσει επικίνδυνες για τον οργανισμό τοξίνες ,εάν δεν είναι οργανικής καλλιέργειας. 'Οπως για όλα τα συμπληρώματα διατροφής, έτσι και για την σπιρουλίνα πρέπει να ρωτήσετε τον γιατρό σας πριν την ξεκινήσετε.

 Faro
Αυτή η μορφή αρχαίου σιταριού ήταν το βασικό φαγητό των Αιγύπτιων εργατών που έχτισαν τις πυραμίδες. Τότε ήταν η πρώτη ύλη για το ψωμί αλλά και την μπύρα. Έχει την διπλάσια ποσότητα σε ίνες και είναι χαμηλό σε γλουτένη. Πλέον δεν μπαίνει σε αρτοσκευάσματα αλλά στην Τουρκία θα το βρείτε μέσα σε σούπες και στην Ιταλία μέσα σε μαγειρευτά κατσαρόλας. Κάλλιστα όμως γίνεται και μια ιδανική βάση για σαλάτα.

Μαύρο σκόρδο, το υγιεινό gourmet
Ξεχάστε την έντονη μυρωδιά αφού δεν έχει καμία σχέση με το άσπρο και βάλτε το στο πιάτο σας. Το μαύρο σκόρδο είναι το επιτυχημένο αποτέλεσμα ενός πειράματος του Κορεατικού λαού. Η ζύμωση του μέσα σε υψηλές θερμοκρασίες για περίπου ένα μήνα διπλασιάζει τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες του κάνοντας το παράλληλα έναν δυνατό σύμμαχο κατά του καρκίνου και της χοληστερίνης. Εάν σε αυτά προσθέσετε ότι είναι φυσικό αντιβιοτικό, αντιμυκητιακό και αντιφλεγμονώδες τότε έχετε σίγουρα στο πιάτο σας μια σούπερ τροφή. Τέλειο τριμμένο πάνω σε φρεσκοψημένο ψωμί, έχει μια γλυκιά γεύση, αλλά και μέσα σε μια κρεμώδη σάλτσα για μακαρόνια.