WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν είναι αφυδατωμένο


25 Αυγούστου 2015

Dollarphotoclub_53814857-2καθευα.jpg

Για να λειτουργήσει σωστά το σώμα σας χρειάζεται νερό, ενώ αν δεν ενυδατώνεται, μπορεί να δημιουργηθούν πολλά προβλήματα υγείας. Κάθε κίνηση που κάνετε δημιουργεί θερμότητα, όταν όμως είστε αφυδατωμένοι δεν έχετε αρκετό νερό για να ιδρώσετε, με αποτέλεσμα η θερμότητα να παραμένει εγκλωβισμένη στο σώμα σας. Παρακάτω θα διαβάσετε τι γίνετε στο σώμα σας, όταν είστε αφυδατωμένοι.

Η καρδιά σας πρέπει να δουλεύει υπερωρίες. Περίπου το 60% του ανθρώπινου σώματος είναι νερό και μία από τις μεγαλύτερες δεξαμενές είναι το αίμα. Όταν είστε αφυδατωμένοι, ο όγκος του αίματος μειώνεται, αλλά η καρδιά σας θα πρέπει να αντλήσει το ίδιο ποσό, για να λειτουργήσει. Η μείωση του όγκου κάνει την καρδιά να δουλεύει πιο σκληρά και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο κίνδυνο θερμικής εξάντλησης.

Μήπως σας έχει συμβεί να νιώθετε ότι είστε σε σύγχυση και ξαφνικά να συνειδητοποιείτε ότι διψάτε; Η αφυδάτωση μπορεί να σας προκαλέσει πονοκέφαλο και να μειώσει τη συγκέντρωση σας. Επίσης, ενδέχεται να νιώθετε ότι είστε κουρασμένοι και ανήσυχοι, αφού εξαιτίας της αφυδάτωσης μπορεί να χάσετε μέχρι και το 1,59% του σωματικού σας βάρους.

Χάνετε άλατα, και ίσως χρειαστεί να τα αντικαταστήσετε. Όταν ιδρώνετε χάνετε και άλατα μαζί και αυτός είναι ο λόγος που μετά από μια σκληρή προπόνηση χρειάζεστε ηλεκτρολύτες. Όμως, δεν χρειάζεται να καταφεύγετε πάντα στα αθλητικά ποτά, διότι μπορείτε να πιείτε νερό.

Πόσο νερό πρέπει πραγματικά να πίνετε;

Στη πραγματικά δεν υπάρχει ένας κανόνας που να ταιριάζει σε όλους, όσο αφορά τη ποσότητα του νερού που πρέπει να πίνετε. Το Ινστιτούτο Ιατρικής εκτιμά, ότι οι άνδρες χρειάζονται περίπου 3,7 λίτρα την ημέρα και οι γυναίκες χρειάζονται περίπου 2,7, αλλά αυτό περιλαμβάνει τα υγρά που παίρνουμε από τις τροφές και αντιπροσωπεύει περίπου το 20% της ημερήσιας πρόσληψης νερού μας. Η πιο σωστή απάντηση στο ερώτημα, πόσο νερό πρέπει να πίνετε είναι «εξαρτάται». Και αυτό γιατί συμβάλλουν πολλοί παράγοντες, όπως είναι οι καιρικές συνθήκες, πόσο δραστήριοι είστε, το βάρος σας και το φαγητό που τρώτε.