Αυτές είναι οι αγαπημένες δίαιτες των γυναικών

Τζουλιάννα Καρνέζη ΤΖΟΥΛΙAΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Παρασκευή 08 Μαρτίου 2019

Παρασκευή 08 Μαρτίου 2019

Αυτές είναι οι αγαπημένες δίαιτες των γυναικών

Τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία του αδυνατίσματος αναπτύσσεται όλο και περισσότερο.  Αρκεί να γράψουμε τη λέξη diet σε μια μηχανή αναζήτησης του internet και θα βρεθούμε μπροστά από εκατομμύρια αποτελέσματα. Αν και μαγική φόρμουλα που θα μας απαλλάξει από τα περιττά κιλά δεν υπάρχει, ωστόσο  οι γυναίκες έχουν αδυναμία στις παρακάτω γνωστές δίαιτες.

Διαβάστε εδώ: Πώς θα δεν θα πάρετε βάρος στην εμμηνόπαυση

Κετογονική δίαιτα

Η κετογονική δίαιτα αναπτύχθηκε το 1920 στο νοσοκομείο John Hopkins ως θεραπεία για την επιληψία. Από τότε έχουν γίνει πάρα πολλές μελέτες που αποδεικνύουν την αποτελεσματικότατα της κετογονικής δίαιτας στην αντιμετώπιση των επιληπτικών κρίσεων. Πρόκειται για μια διατροφή υψηλή σε λίπη και χαμηλή σε υδατάνθρακες, η οποία οδηγεί στην παραγωγή κετονών στον οργανισμό, κατάσταση γνωστή ως κέτωση. Σκοπός της συγκεκριμένης δίαιτας είναι η χρήση του λίπους σαν κύριο καύσιμο για τον οργανισμό αντί τη γλυκόζη. Η κετογονική δίαιτα βασίζεται κυρίως στην κατανάλωση τροφών πλούσιων σε καλά» λιπαρά (μονοακόρεστα, πολυακόρεστα), όπως  ελαιόλαδο, αβοκάντο, ξηρούς καρπούς, ελιές, ταχίνι, λιπαρά ψάρια. Απαγορευμένες τροφές της κετογονικής δίαιτας είναι τα δημητριακά, το ψωμί, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα αμυλούχα λαχανικά, πολλά φρούτα, τα γλυκά, η ζάχαρη, το μέλι και τα όσπρια.

Διαβάστε εδώ: Οι ειδικοί μας δίνουν τις καλύτερες συμβουλές για να χάσουμε τα περιττά κιλά

Αν ακολουθήσετε τη συγκεκριμένη διατροφή θα χάσετε κιλά, ωστόσο δεν υπάρχουν πολλές επιστημονικές μελέτες που να αποδεικνύουν πως η κετογονική δίαιτα είναι αποτελεσματική μακροπρόθεσμα. Σε κάθε περίπτωση αυτό που γνωρίζουμε με σιγουριά είναι πως οργανισμός χρειάζεται όλες τις ομάδες τροφίμων και όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να λειτουργήσει αρμονικά. Αν λοιπόν θέλετε να χάσετε κιλά καλύτερα να ακολουθήσετε μια ισορροπημένη διατροφή σε συνδυασμό με τη φυσική δραστηριότητα, χωρίς να καταφύγετε σε ακραίες λύσεις.

Δίαιτα DASH

Η δίαιτα DASH σχεδιάστηκε για να βοηθήσει τους ανθρώπους να μειώσουν την υψηλή αρτηριακή πίεση και θεωρείται από τις πιο αποτελεσματικές, υγιεινές και ασφαλείς δίαιτες για το 2019. Χαρακτηρίζεται από ένα μίγμα φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης, άπαχων πρωτεϊνών και γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Ενώ μειώνει την πρόσληψη σε αλμυρές και υψηλών κορεσμένων λιπαρών τροφές. Η δίαιτα DASH έχει σα στόχο τη μείωση της υπέρτασης από όπου πήρε και το όνομα της: Dietary Approach to Stop Hypertension – DASH. Εκτός όμως από τη μείωση της υπέρτασης, όσοι ακολουθούν τη συγκεκριμένη δίαιτα χάνουν τα κιλά με φυσιολογικό ρυθμό και όχι με δραματικό τρόπο όπως μπορεί να συμβαίνει με άλλες δίαιτες.

Flexitarian Diet

Πρόκειται για μία διατροφή κυρίως χορτοφαγική, που όμως επιτρέπει μερικές την κατανάλωση κρέατος. Συγκεκριμένη η flexitarian διατροφή ερμηνεύεται ως ευέλικτη –φυτοφαγική κατά βάση- διατροφή. Έρευνες δείχνουν πως όσοι ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή συνηθίζουν να τρώνε λιγότερο και να ζυγίζουν λιγότερο. Αν λοιπόν ακολουθήσετε μια διατροφή στα πρότυπα της χορτοφαγίας με την επιλογή να προσθέτετε που και που λίγο κρέας, τότε θα νιώθετε χορτάτοι και θα έχετε καταναλώσει λιγότερες θερμίδες. Με απλά λόγια η flexitarian διατροφή θα μπορούσε να είναι το δίδυμο αδελφάκι της μεσογειακής διατροφής, αφού και στις δυο συνίσταται η καθημερινή κατανάλωση τροφίμων φυτικής προέλευσης και λιγότερο η κατανάλωση κρέατος.

Διαβάστε εδώ: Ποιες τροφές επιλέγουν οι ειδικοί για να αντιμετωπίσουν τη φλεγμονή

Δίαιτα Dukan

Η δίαιτα Dukan πήρε το όνομα της από τον Γάλλο γιατρό Pierre Dukan. Πρόκειται για μια από τις πιο δημοφιλείς δίαιτες αφού υπόσχεται γρήγορη απώλεια κιλών. Η συγκεκριμένη έχει 4 φάσεις: Στην πρώτη φάση καταναλώνετε μόνο πρωτεϊνικές τροφές και διαρκεί από 2 μέχρι 10 ημέρες, ανάλογα τα κιλά που θέλουμε να χάσουμε. Στη δεύτερη φάση προστίθενται και τα λαχανικά ενώ στη τρίτη φάση μπορείτε να επανεντάξετε σε περιορισμένες ποσότητες τα φρούτα, το ψωμί και τα τυριά. Επίσης μπορείτε να καταναλώσετε δυο φορές την εβδομάδα ένα γεύμα με άμυλο, όπως πατάτες, ρύζι, μακαρόνια και όσπρια. Η τέταρτη φάση είναι και η τελευταία και έχει στόχο τη διατήρηση του βάρους. Σε αυτή τη φάση μπορείτε να φάτε ό, τι επιθυμείτε αρκεί να υπάρχει μια ημέρα την εβδομάδα καθαρής πρωτεΐνης και να καταναλώνετε καθημερινά πίτουρο βρώμης.

Θα χάσετε κιλά;  Ναι με τη δίαιτα Dukan μπορείτε να χάσετε βάρος, όμως το θέμα δεν είναι μόνο τα κιλά, ούτε πρέπει να τα θυσιάζουμε όλα στο βωμό της απώλειας βάρους. Αυτό που έχει πρωταρχική σημασία είναι η υγεία. Και όπως είναι φανερό η δίαιτα Dukan περιορίζει σε μεγάλο βαθμό τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια με αποτέλεσμα να επιφέρει ελλείψεις σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, μέταλλα και φυτικές ίνες. Επίσης, ένα καίριο σημείο της συγκεκριμένης δίαιτας είναι η μεγάλη κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών οξέων που μπορεί να προκαλέσει αύξηση της χοληστερίνης.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

 

 

More for you

Don't Miss