Οι καλύτερες στρατηγικές απώλειας βάρους σύμφωνα με τους ειδικούς

Τζουλιάννα Καρνέζη
Σάββατο 25 Ιανουάριος 2020

Έχω γράψει πολλά άρθρα για την απώλεια βάρους και πιστεύω πως δεν υπάρχει μια και μόνο μέθοδος που να ταιριάζει σε όλους. Όμως υπάρχουν μερικές στρατηγικές που ισχύουν σχεδόν για όλους.

Εάν για παράδειγμα ένα πρόγραμμα διατροφής σας κάνει να νιώθετε μίζεροι, κοινωνικά απομονωμένοι και σας αγχώνει, πιθανότατα δεν είναι βιώσιμο. Η απώλεια βάρους θα πρέπει να ενισχύσει την υγεία σας και να σας μάθει να τρώτε σωστά. Επίσης, εάν η προσέγγιση απώλειας βάρους  δεν γίνει τρόπος ζωής, πιθανότατα θα γυρίσετε πίσω στις παλιές συνήθειες και το βάρος θα επιστρέψει ξανά.

Παρακάτω θα δείτε μερικές στρατηγικές που μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε τα περιττά κιλά.

Καταναλώστε υγιεινό φαγητό.

Οι επιλογές που κάνετε παίζουν σημαντικό ρόλο στην απώλεια βάρους και στην υγεία σας. Δεν είναι το ίδιο εάν τρώτε για πρωινό γιαούρτι με βρώμη με το εάν τρώτε ένα muffin που παρασκευάζεται με απλούς υδατάνθρακες, ζάχαρη και τεχνητά πρόσθετα. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες σας προσφέρουν ενέργεια, αυξάνουν τον κορεσμό και δημιουργούν διαφορετικό αντίκτυπο στο σάκχαρο του αίματος και στη ρύθμιση της ινσουλίνης, στην πέψη και στον μεταβολισμό. 

Τρώτε περισσότερα λαχανικά.

Σύμφωνα με το Centers for Disease Control μόνο το 9% των ενηλίκων τρώει την ελάχιστη συνιστώμενη πρόσληψη λαχανικών, που είναι δύο έως τρία φλιτζάνια την ημέρα. Αλλά εάν θέλετε να χάσετε κιλά και να βελτιώσετε την υγεία σας, είναι σημαντικό να καταναλώνετε λαχανικά σε κάθε σας γεύμα. Τα φυλλώδη και τα μη φυλλώδη λαχανικά, όπως μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, κουνουπίδι, κολοκυθάκια, ντομάτες, πιπεριές, μανιτάρια και κρεμμύδια - είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, αλλά παρέχουν επίσης μόλις 25 θερμίδες ή λιγότερο ανά φλιτζάνι. Επιπλέον οι ίνες, τα πρεβιοτικά και τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν, έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή και μεταβάλλουν τη σύνθεση των βακτηρίων του εντέρου με τρόπους που ενισχύουν την ανοσία και βελτιώνουν τη γενική υγεία.

Πιείτε περισσότερο νερό.

Πιθανότητα το έχετε ακούσει ένα εκατομμύριο φορές, παρόλα αυτά στην πράξη οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ακολουθούν τη συγκεκριμένη συμβουλή. Το νερό είναι απαραίτητο για κάθε διαδικασία στο σώμα, συμπεριλαμβανομένης της υγιούς κυκλοφορίας, της πέψης και της εξάλειψης των τοξινών. Το πόσιμο νερό έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει την όρεξη, βοηθώντας έτσι στην απώλεια βάρους. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ιατρικής, γυναίκες ηλικίας 19 και άνω χρειάζονται 2,7 λίτρα υγρών την ημέρα (πάνω από 11 φλιτζάνια) και οι άνδρες χρειάζονται 3,7 λίτρα (πάνω από 15 φλιτζάνια). Περίπου το 20% των υγρών προέρχεται από τρόφιμα αλλά και από άλλες πηγές όπως το τσάι. 

Μαγειρέψτε στο σπίτι πιο συχνά.

Τα γεύματα εστιατορίου προσφέρουν μεγάλες ποσότητες και γενναιόδωρη χρήση αμύλου και ζάχαρης. Και είναι πραγματικά δύσκολο να μην τρώτε πάρα πολύ, είτε αυτό οφείλεται στη γευσιγνωσία, είτε δεν θέλετε να αφήσετε φαγητό- ακόμα κι αν είναι παραπάνω από αυτό που χρειάζεστε. Όταν όμως μαγειρεύετε στο σπίτι ξέρετε τι υλικά χρησιμοποιείτε και πώς θα μαγειρέψετε το φαγητό σας. 

Επαναξιολογήστε το αλκοόλ.

Εκτός από την παροχή θερμίδων, το αλκοόλ τείνει να μειώνει τις αναστολές και να αυξάνει την όρεξη. Αν όμως δεν μπορείτε να κόψετε εντελώς το αλκοόλ, σκεφτείτε τη σε μια συγκεκριμένη στρατηγική κατανάλωσης του. 

Μην λιμοκτονείτε.

Πολλοί λίγοι άνθρωποι καταφέρανε να χάσουν βάρος λιμοκτονώντας. Μπορεί κάποιοι να χάσανε κιλά με αυτό τον τρόπο, όμως δεν κατάφεραν να διατηρήσουν αυτή την απώλεια. Στόχος σας πρέπει να είναι να μάθετε να τρώτε σωστά και να χάσετε τα κιλά με υγιές τρόπο, χωρίς να βάλετε σε κίνδυνο την υγεία σας.  Καταλαβαίνω πλήρως την έλξη που μπορεί να έχουν οι αυστηρές δίαιτες, αλλά στο τέλος δεν θα έχετε μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. 

Τέλος μάθετε να ξεχωρίζετε την πραγματική πείνα από τη συναισθηματική.

Η πείνα του σώματος ενεργοποιεί ενδείξεις που είναι φυσικές, όπως μια ελαφρώς διαμαρτυρία της κοιλιάς και μια ανάγκη για καύσιμα. Η πείνα του μυαλού δεν έχει καμία σχέση με τις ανάγκες του σώματός σας. Μπορεί να δημιουργείται λόγω συνήθειας, ανίας ή εξαιτίας κάποιας συναισθηματικής αλλαγής. 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.