Δείτε ποιες τροφές σας αφυδατώνουν

Τζουλιάννα Καρνέζη
Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020

Όλοι γνωρίζουμε ότι το καρπούζι ενυδατώνει, αλλά τι γίνεται με τις τροφές που σας αφυδατώνουν; 
Οι μήνες του καλοκαιριού είναι πολύ ζεστοί που πολλές φορές θέλουμε να βουτήξουμε στη θάλασσα και να μείνουμε έτσι μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Όταν έχει τόση ζέστη η ενυδάτωση είναι εξαιρετικά σημαντική. Η κατανάλωση αρκετού νερού αλλά και φρούτων και λαχανικών ενυδατώνουν το σώμα. Αλλά αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που μπορούν να προκαλέσουν αφυδάτωση. 

Η σωστή ενυδάτωση είναι σημαντική για την πέψη, την απορρόφηση θρεπτικών ουσιών, σε όλο το σώμα, τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και τη σωστή λειτουργία των οργάνων. Είναι επίσης καλό για την ψυχική σας υγεία. Το να μην πίνετε αρκετό νερό μπορεί να προκαλέσει δυσφορία και δυσκολία στη συγκέντρωσή σας.

Τόσο τα αλλαντικά όσο και τα τηγανητά φαγητά είναι και τα δύο προϊόντα αφυδάτωσης. Γι 'αυτό πιθανότατα νιώθετε διψασμένοι αφού τα φάτε. Κάτι που μπορεί να σας εκπλήξει είναι ότι η κατανάλωση υπερβολικής πρωτεΐνης μπορεί επίσης να σας αφυδατώσει. 

Ας δούμε αναλυτικά μερικές τροφές που απορροφούν την ενυδάτωση και την υγρασία από τον οργανισμό. 
Αλάτι

Το αλάτι ανήκει στις τροφές που αφυδατώνουν τον οργανισμό, προκαλεί κατακρατήσεις στο σώμα μας, πρήζει και είναι υπεύθυνο για το γνωστό φούσκωμα. Όλες οι τροφές άλλωστε περιέχουν από μόνες τους αλάτι.

Επεξεργασμένες τροφές

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα, περιέχουν αρκετό αλάτι, λιπαρά, πρόσθετα και συντηρητικά τα οποία αφυδατώνουν τον οργανισμό προκαλώντας ακόμη και γήρανση του δέρματος.

Αλκοόλ

Το αλκοόλ προκαλεί συρρίκνωση των κυττάρων, που οδηγεί στην αποβολή του νερού που περιέχονται σε αυτά. 

Πρωτεΐνη

Η πρωτεΐνη, όπως αναφέραμε παραπάνω, όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες, μπορεί να αφυδατώσει  τον οργανισμό. Αυτό συμβαίνει γιατί το σώμα καλείται να χρησιμοποιήσει περισσότερο νερό, για να αποβάλει το άζωτο που δημιουργείται από την κατανάλωση της. 

Ζάχαρη

Η ζάχαρη έχει την τάση να αφυδατώνει τον οργανισμό. Για αυτό λοιπόν όταν διψάτε, αντί να πιείτε ένα αναψυκτικό, προτιμήστε νερό.

Από την άλλη πλευρά, ορισμένα τρόφιμα, κυρίως τα φρούτα και τα λαχανικά,  μπορούν πραγματικά να ενυδατώσουν το σώμα. Η τροφή συμβάλλει περίπου στο 20% της συνολικής πρόσληψης νερού.