Ποιες τροφές χαρίζουν λαμπερή επιδερμίδα και ποιες την καταστρέφουν

Τζουλιάννα Καρνέζη
Πέμπτη, 08 Απριλίου 2021

Η ομορφιά δεν εξαρτάται μόνο από αυτά που περιέχει το νεσεσέρ μας, αλλά και από ό,τι περιέχει το πιάτο μας. Τελικά είμαστε ό,τι τρώμε; Κι όμως ναι, διότι υπάρχουν τροφές που επηρεάζουν τη διάθεση μας, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μας ομορφαίνουν. Όμως, είστε σίγουρες ότι παίρνετε τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά για να έχετε μια λαμπερή και νεανική επιδερμίδα; 

Δείτε τις τροφές που προστατεύουν το δέρμα σας

Φράουλες, ακτινίδια και πορτοκάλια που είναι καλές πηγές βιταμίνης C

Η βιταμίνη C είναι γνωστή για τη ρύθμιση της παραγωγής του κολλαγόνου, μια πρωτεΐνη απαραίτητη για την εξωκυτταρική σταθερότητα του δέρματος. 

Μελέτες έχουν δείξει ότι μια διατροφή υψηλής περιεκτικότητας σε βιταμίνη C συνδέεται με μια πιο νεανική και λαμπερή επιδερμίδα και με λιγότερες ρυτίδες. Επίσης, αυτή η βιταμίνη προστατεύει από τις επιπτώσεις της έκθεσης στην υπεριώδη ακτινοβολία, δρώντας ως αντιοξειδωτικό.

Λάχανο

Όσο "ρυτιδιασμένο" και αν σας φαίνεται το λάχανο, τόσο καλό κάνει στην επιδερμίδα. Και αυτό γιατί μόνο ένα φλιτζάνι τροφοδοτεί τον οργανισμό με τη συνιστώμενη ποσότητα βιταμίνης Α και C, όπου και οι δυο βιταμίνες είναι απαραίτητες για την ενίσχυση του κολλαγόνου.

Καρύδια

Οι αγαπημένοι αυτοί ξηροί καρποί είναι πλούσιοι με άλφα-λινολενικό οξύ (ALA),  το οποίο είναι γνωστό ότι ενισχύει την παραγωγή των κυττάρων του δέρματος και κλειδώνει την  υγρασία.  Προσθέστε μια χούφτα καρύδια στις σαλάτες και στο πλιγούρι βρώμης και θα διαπιστώσετε την αλλαγή της επιδερμίδας σας προς το καλύτερο.

Ηλιόσποροι

Οι ηλιόσποροι είναι μια πλούσια πηγή βιταμίνης Ε η οποία βοηθάει ώστε η επιδερμίδα να είναι πάντα λαμπερή, ενώ προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες.

Σπόροι ροδιού

Όσο περίεργο και αν σας ακούγετε είναι γεγονός πως αν προσθέσετε αυτό το φρούτο στη διατροφή σας η επιδερμίδα σας θα γίνει πιο φωτεινή. Το ρόδι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά τα οποία καταπολεμούν τις φλεγμονές και αυξάνουν τη ροή του αίματος. Επίσης, οι σπόροι ροδιού περιέχουν το ελλαγικό οξύ που έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την καταστροφή του κολλαγόνου, ενισχύοντας την ελαστικότητα του δέρματος.

Ντομάτες

Το λυκοπένιο που υπάρχει στις ντομάτες είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που προφυλάσσει την επιδερμίδα από τις καταστροφές που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Η συγκέντρωση του λυκοπενίου αυξάνεται όταν η ντομάτα είναι μαγειρεμένη και όχι όταν τη καταναλώνετε φρέσκια. Έτσι προτιμήστε χυμούς ντομάτας, σάλτσες ή φτιάξετε μια ντοματόσουπα. Για να φαίνεστε λαμπερές και νέες πρέπει να καταναλώνετε αυτό το λαχανικό τουλάχιστον 5 φορές την εβδομάδα.

Σολομό

Ο σολομός είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που βοηθάνε στη διατήρηση της ελαστικότητας και της υγρασίας του δέρματος. Επίσης, αυτά τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα συμμετέχουν στη σύνθεση της κερατίνης, που προστατεύει το δέρμα.

Βατόμουρα

Τα βατόμουρα έχουν χαρακτηριστεί ως το νούμερο ένα φρούτο με αντιοξειδωτικές ιδιότητες και προστατεύουν από τα σημάδια της γήρανσης. Επιπλέον, το ελλαγικό οξύ που περιέχουν προστατεύει από την υπεριώδη ακτινοβολία και μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των ρυτίδων. Καταναλώσετε 1/2 φλιτζάνι φρέσκα ή κατεψυγμένα βατόμουρα καθημερινά.

Τροφές καταστρέφουν την επιδερμίδα σας

Τηγανιτά

Είναι πλέον γνωστό ότι τα τηγανιτά μπορούν να προκαλέσουν αρκετά προβλήματα υγείας. Αυτό όμως που λίγοι γνωρίζουν είναι ότι έχουν επίσης αρνητικές επιδράσεις στην υγεία τους δέρματος, οδηγώντας σε πρόωρη γήρανση.

Αλκοόλ

Σύμφωνα με τους ειδικούς ως ασφαλή κατανάλωση για υγιείς ανθρώπους θεωρείται 1 ποτήρι αλκοόλ την ημέρα για τις γυναίκες και 2 ποτήρια για τους άντρες. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ έχει άσκημες επιπτώσεις στην υγεία και στην επιδερμίδα, κυρίως στο πρόσωπο. Αυτό συμβαίνει γιατί προκαλεί διαστολή των αιμοφόρων αγγείων με αποτέλεσμα να εμφανίζονται στο πρόσωπο κυρίως οι γνωστές σε όλους ευρυαγγείες.

Επεξεργασμένα τρόφιμα

Το γρήγορο φαγητό είναι ένας από τους κυριότερους εχθρούς της επιδερμίδας. Οι επεξεργασμένες τροφές όπως τα πατατάκια, τα γλυκά και άλλες τροφές, μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να προκαλέσουν φλεγμονή επηρεάζοντας αρνητικά το δέρμα μας. Επίσης , έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην ενίσχυση των κυττάρων που δημιουργούν το κολλαγόνο, που είναι το δομικό συστατικό του δέρματος και απαραίτητο για τη διατήρηση της υγείας του.

Ζάχαρη

Η αυξημένη κατανάλωση ζάχαρης επιτυγχάνει τη διαδικασία της γήρανσης του δέρματος, διότι επιτίθεται στην ελαστίνη, μια πρωτεΐνη που είναι απαραίτητη για να έχουμε λαμπερό και ελαστικό δέρμα. Εάν λοιπόν καταναλώνουμε υπερβολική ποσότητα ζάχαρης, εκτός ότι θα πάρουμε βάρος, θα αποκτήσουμε επίσης και μια θαμπή, χαλαρή και γεμάτη ρυτίδες επιδερμίδα.

Το αλάτι

Το αλάτι είναι υπεύθυνο για την κατακράτηση υγρών στο σώμα, το ίδιο και στο πρόσωπο. Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού προκαλεί πρήξιμο στο πρόσωπο. Μειώστε όσο περισσότερο μπορείτε το αλάτι, αντικαταστήστε το με αρωματικά φυτά όπως τον άνηθο και τη ρίγανη.

Δείτε επίσης

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits