Μυστικά για να ενεργοποιήσετε τον μεταβολισμό σας και να χάσετε κιλά

Τζουλιάννα Καρνέζη
Σάββατο, 22 Μαΐου 2021

Η λέξη "μεταβολισμός" συσχετίζεται συχνά με όρους όπως "δίαιτα", "άσκηση" και "απώλεια βάρους". Αλλά σπανίως εξηγείται λεπτομερώς η σημασία της, ως αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση

Τι είναι ο μεταβολισμός

Ο μεταβολισμός είναι η ενέργεια που δαπανούμε καθημερινά και αποτελείται ουσιαστικά από τον βασικό μεταβολισμό, δηλαδή την ενέργεια που δαπανούμε σε κατάσταση ηρεμίας, συν την ενέργεια που δαπανούμε με την οποιαδήποτε δραστηριότητα έχουμε μέσα στην ημέρα. Με απλά λόγια, χωρίς το μεταβολισμό δεν θα αισθανόσαστε την ενεργειακή ώθηση που παίρνετε από την κατανάλωση ενός γεύματος.

Πώς λειτουργεί ο μεταβολισμός

Τώρα που έχουμε ξεκαθαρίσει τι είναι ο μεταβολισμός σας, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πώς λειτουργεί. Στην πιο απλοϊκή μορφή του, ο μεταβολισμός είναι η διαδικασία του σώματός κατά την οποία λαμβάνει καύσιμα από τις τροφές και τα υγρά και τη μετατρέπει σε ή αποθηκευμένη ενέργεια στο σώμα. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που τρώτε κάτι - μια πίτσα, το αγαπημένο σας σνακ - το σώμα σας μετατρέπει το φαγητό σε ενέργεια και στη συνέχεια η εν λόγω ενέργεια είτε θα χρησιμοποιηθεί αμέσως είτε θα αποθηκευτεί.

Σημάδια ότι έχετε αργό μεταβολισμό

Εάν κάποιος έχει αργό μεταβολισμό, μπορεί να εμφανίσει συμπτώματα όπως αύξηση βάρους, κόπωση, χαμηλή ενέργεια και δυσκολίες να ολοκληρώσει απλά καθημερινά καθήκοντα. Μπορεί επίσης να παρατηρήσετε μερικές φυσικές ενδείξεις όπως το ξηρό δέρμα, τα εύθραυστα νύχια και τριχόπτωση. 

Μπορεί να πάσχετε από ημικρανίες και να θέλετε να καταναλώνετε πολλά γλυκά. Τα συμπτώματα όπως χαμηλή ενέργειας και εύθραυστα νύχια συμβαίνουν επειδή το σώμα σας δεν επεξεργάζεται σωστά την ενέργεια. Δεν μπορεί να αφομοιώσει, να σπάσει και να απορροφήσει ορισμένα θρεπτικά συστατικά που είναι ζωτικής σημασίας.

Οι άνθρωποι τείνουν να βγάζουν πολύ γρήγορη το συμπέρασμα ότι έχουν αργό μεταβολισμό, όμως στην πραγματικότητα κάτι τέτοιο είναι σπάνιο. Γι αυτό και εάν εμφανίζετε τα παραπάνω συμπτώματα, στις περισσότερες περιπτώσεις οι ένοχοι είναι η έλλειψη ύπνου, η κακή διατροφή  και η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας. Οι κυριότεροι παράγοντες που συμβάλουν στον αργό μεταβολισμό είναι ιατρικοί, όπως η ορμονική ανισορροπία και η  ασθένεια του θυρεοειδούς. Εάν υποπτεύεστε ότι έχετε αργό μεταβολισμό, θα πρέπει να συμβουλευτείτε έναν ενδοκρινολόγο.

Πώς θα ενεργοποιήσετε τον μεταβολισμό σας και θα χάσετε τα περιττά κιλά

Γυμναστείτε νωρίς το πρωί. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να επιταχύνετε τον μεταβολισμό σας, είναι η άσκηση. Επίσης έχει αποδειχτεί ότι όσοι ασκούνται το πρωί έχουν έναν υψηλότερο μεταβολισμό, από εκείνους που γυμνάζονται πιο αργά μέσα στην ημέρα. Αυτό συμβαίνει, γιατί το σώμα σας έχει περισσότερη ενέργεια και είναι πιο ελαφρύ το πρωί.

Καταναλώστε πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα. Ένας άλλος εύκολος τρόπος για να ενεργοποιήσετε τον μεταβολισμό σας, είναι να τρώτε πρωτεΐνη σε όλα τα γεύματά σας. Η πρωτεΐνη χρειάζεται αρκετή ενέργεια για να μεταβολιστεί,  βοηθάει στην οικοδόμηση των μυών και η πέψη της ενισχύει τον μεταβολισμό. Προσθέστε άπαχες πηγές πρωτεΐνης σε κάθε γεύμα και σνακ. Δεν χρειάζεται να αγχώνεστε με τη ποσότητα, και μια μικρή μερίδα, είναι αρκετή για να επιταχύνει τον μεταβολισμό σας.

Καταναλώστε λαχανικά. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά μπορούν να βοηθήσουν να έχετε έναν πιο γρήγορο μεταβολισμό και να σας κρατήσουν χορτάτους για αρκετή ώρα. Επιπλέον, είναι πλούσια σε μαγνήσιο, το οποίο είναι ένα κορυφαίο θρεπτικό συστατικό , που απαιτείται για την ενεργοποίηση του μεταβολισμού, και για να κάνετε έναν ποιοτικό ύπνο, χωρίς άγχος.

Κοιμηθείτε τουλάχιστον 8 ώρες. Είμαι σίγουρη ό,τι ήδη γνωρίζετε ότι χρειάζεστε αρκετό ύπνο, αλλά πρέπει να δώσετε μια ιδιαίτερη προσοχή, εάν θέλετε έναν υγιή μεταβολισμό. Το σώμα σας δεν μπορεί να δουλέψει στον βέλτιστο βαθμό, χωρίς τουλάχιστον 8 ώρες ύπνου. Κάποιοι μπορεί να θεωρείτε ότι και 6 ή ακόμα και 7 ώρες ξεκούρασης είναι αρκετές, αλλά το 8 είναι ο μαγικός αριθμός. Ορισμένες ορμόνες που παράγονται όταν κοιμάστε, βοηθάνε όχι μόνο στην οικοδόμηση των μυών, αλλά και στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού.  

Μειώστε ή εξαλείψτε το αλκοόλ, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Εκτός από τις θερμίδες του, το αλκοόλ είναι επίσης διεγερτικό της όρεξης και μειώνει τις αναστολές, οπότε είναι πιο πιθανό να τρώτε υπερβολικά ή να καταναλώνετε τροφές που δεν θα επιλέγατε εάν δεν πίνατε. Για μια πιο μακροπρόθεσμη στρατηγική, περιορίστε το αλκοόλ σε μερικές ημέρες την εβδομάδα.

Μείνετε ενυδατωμένοι. Προσπαθήστε να πίνετε αρκετά υγρά μέσα στην ημέρα και να τρώτε τροφές πλούσιες σε νερό, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.

Μειώστε το στρες. Το στρες μπορεί μειώσει το μεταβολικό ρυθμό και να μας οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους. Βρείτε τεχνικές καταπολέμησης του άγχους, όπως η γιόγκα, ο διαλογισμός, η ανάγνωση ενός βιβλίου.

Ο μεταβολισμός λοιπόν θα έλεγα πως είναι σύμμαχός μας στην προσπάθεια απώλειας κιλών, αρκεί να τον φροντίζουμε καθημερινά μέσω της ισορροπημένης διατροφής και της φυσικής δραστηριότητας.

Τέλος θα ήθελα να προσθέσω πως οι ακραίες μέθοδοι απώλειας βάρους δεν οδηγούν σε καλύτερα αποτελέσματα. Επίσης εάν θέλετε να διατηρήσετε μόνιμα τα κιλά που χάσατε, είναι σημαντικό να υιοθετήσετε μια διατροφή που μπορείτε να διατηρήσετε μακροπρόθεσμα.

Δείτε επίσης: 25 Celebrities που έχουν δηλώσει ότι δεν θέλουν να κάνουν παιδιά

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits