Πώς θα χάσετε βάρος γρήγορα, αλλά με ασφάλεια

Τζουλιάννα Καρνέζη
Κυριακή, 23 Μαΐου 2021

Χωρίς τεχνάσματα, όχι ψέματα - απλώς επιστημονικές στρατηγικές διατροφής για να  ξεκινήσετε την απώλεια βάρους.

Χάστε 5 κιλά σε μία εβδομάδα! Είναι κάτι που διαβάζουμε πολύ συχνά. Και ενώ είναι πιθανό κάποιος να χάσει τόσο πολύ σε αυτό το χρονικό διάστημα, εξαρτάται πραγματικά από τον μεταβολισμό και από πολλούς άλλους παράγοντες που είναι μοναδικοί για εσάς , όπως η σωματική δραστηριότητα και η σύνθεση του σώματος.

Η απώλεια βάρους είναι αλληλένδετη με τις θερμίδες: Τρώτε λιγότερο από ό, τι καίτε και θα χάσετε βάρος. Όμως με βάση την εμπειρία μου στη διατροφή, οι περισσότεροι τείνουν να τρώνε τρόφιμα που δεν είναι πυκνά σε θρεπτικά συστατικά, αλλά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες. Οι κύριοι ένοχοι έρχονται συχνά με τη μορφή εκλεπτυσμένων υδατανθράκων όπως τσιπς, κράκερ και μπισκότα, αλλά και ροφήματα με θερμίδες. 

Εάν λοιπόν θέλετε να χάσετε βάρος γρήγορα, αλλά με ασφάλεια, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές

Φτιάξτε ένα καλό πρωινό.

Όλα τα γεύματα είναι σημαντικά, αλλά το πρωινό είναι αυτό που σας βοηθάει να ξεκινήσετε τη μέρα σας σωστά. Ένα υγιεινό πρωινό είναι εκείνο που θα σας κρατήσει χορτάτους και θα αποτρέψει την υπερκατανάλωση αργότερα μέσα στην ημέρα. Στόχος να τρώτε οπουδήποτε μεταξύ 400 και 500 θερμίδων για το πρωινό σας γεύμα και βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει μια πηγή άπαχης πρωτεΐνης και καλό λίπος (όπως αυγά, γιαούρτι χωρίς ζάχαρη, ξηροί καρποί) και φυτικές ίνες (λαχανικά, φρούτα ή 100% δημητριακά ολικής αλέσεως). 

Ασκηθείτε 

Η προπόνηση δύναμης δημιουργεί άπαχο μυϊκό ιστό, ο οποίος καίει περισσότερες θερμίδες - 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα. Εάν έχετε μυϊκή μάζα μπορείτε να χάσετε πιο γρήγορα τα περιττά κιλά. 

Η προπόνηση δύναμης μόλις τρεις έως τέσσερις φορές την εβδομάδα μπορεί να οδηγήσει σε γρήγορη βελτίωση όχι μόνο στην απώλεια βάρους, αλλά και στο εύρος κίνησης, σταθερότητας και στάσης.

Πηγαίνετε για ύπνο νωρίτερα.

Υπάρχουν έρευνες που αποδεικνύουν ότι η λήψη λιγότερου ύπνου - περίπου επτά ώρες - μπορεί να επιβραδύνει τον μεταβολισμό σας. Επιπλέον, όταν είστε ξύπνιοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, είναι φυσικά πιο πιθανό να τσιμπολογήσετε. 

Αντισταθείτε στην επιθυμία να παραλείψετε ένα γεύμα.

Η παράλειψη των γευμάτων δεν θα σας κάνει να χάσετε βάρος πιο γρήγορα. Εάν μια κουραστική μέρα καθιστά αδύνατο ένα γεύμα, πάρτε μαζί φρούτα σε περίπτωση που πεινάσετε. Είναι σημαντικό να μην μένετε για πολλές ώρες νηστικοί, γιατί μετά μπορεί να καταναλώσετε περισσότερο φαγητό από αυτό που θα καταναλώνατε εάν είχατε φάει ένα σνακ. 

Αγνοήστε τα τεχνάσματα.

Εάν ψάξετε στο διαδίκτυο θα βρείτε πάρα πολλά διατροφικά σχήματα που υπόσχονται ότι θα χάσετε για παράδειγμα 10 κιλά σε 10 ημέρες. Η απόγνωση μπορεί να σας ωθήσει να τα ακολουθήσετε, όμως συνήθως όταν χάνετε τόσο γρήγορα τα κιλά, θα τα πάρετε ξανά πίσω.