Καλοκαιρινές βουτιές: 5+1 tips για να κρατήσετε ασφαλές το παιδί σας στο νερό

The Jennettes
Τρίτη, 06 Ιουλίου 2021

Ζούμε σε μια χώρα με πολλές πισίνες και όμορφες παραλίες! Αυτό αυτομάτως το κάνει επίφοβο - ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες - να συμβεί κάτι τραγικό. 

Η ασφάλεια στο νερό, ειδικά όταν πρόκειται για τα παιδιά μας, είναι εξαιρετικά σημαντική. Τα παιδιά λατρεύουν να παίζουν σε πισίνες, υδάτινα πάρκα και στη θάλασσα. Και ως γονείς, κάνουμε ό, τι μπορούμε για να τους κρατήσουμε ασφαλείς παρακολουθώντας τα στενά.

Πόσες φορές έχουμε ακούσει ότι κάποιο παιδάκι πνίγηκε κατά τη διάρκεια των διακοπών; Πρόκειται για αμέλεια των γονιών; Για την «κακιά τη στιγμή»; Όπως και να έχει, πρέπει οι γονείς να είναι «ετοιμοπόλεμοι» και να γνωρίζουν τα παρακάτω tips για να είναι προετοιμασμένοι για κάθε ενδεχόμενο!

1. Εκπαιδεύστε τα παιδιά για τους κινδύνους

Το να βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά κατανοούν τους λόγους για τους οποίους υπάρχει ένας κανόνας, μπορεί να τους βοηθήσουν να έχουν έναν υγιή φόβο για το νερό. Βοηθήστε τους να καταλάβουν πώς μοιάζει ο πνιγμός, να γνωρίζουν τους περιορισμούς τους, να εξηγούν γιατί πρέπει να κάνουμε διαλείμματα από το κολύμπι και γιατί κρατάμε την αναπνοή μας υποβρύχια, καθώς και γιατί τα σωσίβια είναι τόσο σημαντικά.

2. Καθορισμός μέτρων ασφαλείας

Πριν μπουν στην πισίνα, την θάλασσα ή οπουδήποτε αλλού, είναι σημαντικό τα παιδιά να κατανοήσουν τους κινδύνους και να σεβαστούν το νερό. Είναι πολύτιμο να ορίσετε όρια και να λάβετε μέτρα ασφαλείας μαζί τους. Το να μιλήσετε για πράγματα όπως το που μπορούν και δεν μπορούν να κολυμπήσουν, πού να κάνουν βουτιές και που όχι, να προσέχουν άλλους ανθρώπους και να συμμετέχουν στη συζήτηση, είναι πολύ σημαντικό στην κατανόησή τους.

Το να λες στα παιδιά να ζητήσουν άδεια πριν μπουν στο νερό μας κάνει ως γονείς να γνωρίζουμε που βρίσκονται και ότι πρέπει να τους παρακολουθούμε.

3. Ορίστε υπενθυμίσεις στο κινητό για έλεγχο στα παιδιά

Δεν είναι πάντα δυνατή η παρακολούθηση παιδιών σαν να είσαι «γεράκι». Κανείς δεν είναι τέλειος γονέας. Κάτι μπορεί να ξεφύγει από την αντίληψή σου ή να ξεχαστείς. Ρυθμίζοντας μια υπενθύμιση στα τηλέφωνά μας βοηθάει να είμαστε σίγουροι ότι κάνουμε check στα παιδιά, ακόμα κι αν αποσπάσουμε την προσοχή μας.

4. Διδάξτε στα παιδιά να σέβονται τον προσωπικό χώρο του άλλου

Μερικές φορές όταν κάποιος δυσκολεύεται, αρπάζει όποιον είναι πιο κοντά και πανικοβάλλεται. Ακόμα και οι καλοί κολυμβητές, δεν μπορούν να κρατηθούν πάνω από το νερό εάν συμβεί αυτό. Θα πρέπει να διδάξετε στα παιδιά τι να κάνουν αν συμβεί αυτό: Πρέπει να «ρουφήξουν» αέρα, να βουτήξουν στο νερό, να μαζέψουν χέρια και πόδια και να σπρώξουν μακριά.

Μόλις αποστασιοποιηθούν με ασφάλεια, θα πρέπει να ζητήσουν βοήθεια εκ μέρους του άλλου ατόμου. Τα παιδιά πρέπει επίσης να διδαχθούν να γνωρίζουν τον προσωπικό χώρο των άλλων.

5. Δώστε στον εαυτό σας και στα παιδιά ένα διάλειμμα

Τα παιδιά φαίνεται να έχουν ατελείωτη ενέργεια και θα μπορούσαν πιθανώς να κολυμπούν για πάντα. Κάνοντας ένα διάλειμμα μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα είναι ωφέλιμο να διασφαλίσουμε ότι εμείς ως γονείς, θα ξεκουραστούμε από την εποπτεία και θα αναζωογονήσουμε το μυαλό μας, διατηρώντας μας αιχμηρούς όταν επιστρέψουν στο νερό. Κολυμπήστε για ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα, όπως 30 λεπτά, τότε ο καθένας πρέπει να βγει από την πισίνα και να κάνει ένα διάλειμμα.

6. Μην εμπιστεύεστε τους άλλους να παρακολουθούν τα παιδιά σας

Μπορεί να φαίνεται σοβαρό, αλλά η εμπιστοσύνη σε κάποιον άλλον να φροντίζει τα παιδιά σας, ακόμα και αν είναι εκπαιδευμένοι επαγγελματίες όπως ναυαγοσώστες, μπορεί να μην είναι ο σωστός τρόπος. Καλύτερα να τους φοράτε πάντα σωσίβιο και να ακολουθείτε τα παραπάνω βήματα.

Δείτε ακόμη: 10 αντιηλιακά για υψηλή προστασία

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits