WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

5 δίαιτες της μόδας που όμως καλό θα ήταν να αποφύγετε


Τζουλιάννα Καρνέζη

20 Ιανουαρίου 2022

5 δίαιτες της μόδας που όμως καλό θα ήταν να αποφύγετε
pexels
Σίγουρα ακούγεται πολύ ελκυστική η φράση «Αν ακολουθήσεις αυτή τη δίαιτα θα χάσεις 5 κιλά σε μια εβδομάδα» και σίγουρα θα έχετε ακούσει ή διαβάσει μια από αυτές τις δίαιτες της μόδας που υπόσχονται γρήγορη απώλεια κιλών.

Το να ακολουθείτε ακραίες δίαιτες μπορεί να σας δώσει γρήγορα αποτελέσματα, αλλά συνήθως δεν έχουν μόνιμο αποτέλεσμα. Οι μοντέρνες, παράξενες δίαιτες στρεσάρουν το σώμα και μερικές φορές σας αναγκάζουν να παίρνετε περισσότερο βάρος από αυτό που είχατε όταν ξεκινούσατε. Κάντε λοιπόν τη χάρη στον εαυτό σας και στο σώμα σας και δείτε αυτές τις 5 τάσεις διατροφής που καλό θα ήταν να αποφύγετε.

Η δίαιτα των βρεφικών τροφών

Με τη δίαιτα των βρεφικών τροφών, η ιδέα είναι να τρώτε μόνο παιδικές τροφές κάθε μέρα. Επιτρέπονται έως και 14 βάζα βρεφικής τροφής την ημέρα, τα οποία σίγουρα δεν παρέχουν αρκετά θρεπτικά συστατικά σε έναν ενήλικα. Οι βρεφικές τροφές δεν έχουν παρασκευαστεί για να ικανοποιούν τις ανάγκες των ενηλίκων, καθώς τα μωρά δεν χρειάζονται τόσες πρωτεΐνες και θρεπτικά συστατικά όσο οι ενήλικες.

Η δίαιτα με το μηλόξυδο

Η συγκεκριμένη δίαιτα λειτουργεί πίνοντας μία έως τρεις κουταλιές της σούπας ξύδι με ή πριν από κάθε γεύμα. Όμως παρόλο που έχουν διεξαχθεί μελέτες για να δοκιμαστούν τα οφέλη του μηλόξυδου, δεν βρέθηκαν δεδομένα που να υποστηρίζουν ότι είναι ωφέλιμο στην υγεία ή ότι μας βοηθάει να χάσουμε κιλά. Επίσης οι περισσότερες δοκιμές έχουν γίνει σε ζώα (κυρίως αρουραίους και ποντίκια), τα οποία έχουν πολύ διαφορετική ανατομία και φυσιολογία σε σύγκριση με τον άνθρωπο.

Η δίαιτα της λαχανόσουπας

Η δίαιτα της λαχανόσουπας περιλαμβάνει την κατανάλωση σούπας λαχανικών για δύο εβδομάδες, με κύριο συστατικό το λάχανο. Αυτή η δίαιτα είναι ελλιπής σε πρωτεΐνες, λίπος και θρεπτικά συστατικά και οδηγεί μόνο σε επιβράδυνση του μεταβολισμού. Ένας επιβραδυνόμενος μεταβολισμός είναι το τελευταίο πράγμα που θέλετε όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος.

Η δίαιτα του γκρέιπφρουτ

Μια άλλη κλασική δίαιτα της μόδας είναι η δίαιτα γκρέιπφρουτ, την οποία πολλοί έχουν δοκιμάσει τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους. Αν λοιπόν έχετε πέσει θύμα αυτής της φαινομενικά διαχρονικής τάσης, τότε έχετε ήδη συνειδητοποιήσει την αναποτελεσματικότητά της. Ενώ η ενσωμάτωση του γκρέιπφρουτ στη διατροφή σας είναι μια εξαιρετική επιλογή, η αντικατάσταση των γευμάτων με γκρέιπφρουτ είναι επιβλαβής για την υγεία. Ορισμένες εκδοχές της δίαιτας με γκρέιπφρουτ απαιτούν να περιορίσετε τη διατροφή σε μόλις 800 θερμίδες την ημέρα, κάτι που είναι μια συνταγή καταστροφής για την μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους. Αυτή η δίαιτα θα έπρεπε να είχε εξαφανιστεί τη δεκαετία του '80 όπου ξεκίνησε.

Η δίαιτα της ζώνης

Δημιουργός της είναι ο Barry Sears, ερευνητής του ΜΙΤ στον τομέα της φαρμακευτικής. Η δίαιτα της ζώνης βασίζεται στη θεωρία ότι η παχυσαρκία οφείλεται στην αυξημένη έκκριση ινσουλίνης. Έτσι ο Sears προτείνει μια δίαιτα που αποτελείται από 30% πρωτεΐνες, 40% υδατάνθρακες και 30% λίπος. Η δίαιτα ζώνης υπόσχεται απώλεια βάρους μέχρι και 5 κιλά την εβδομάδα, αλλά και μείωση των κινδύνων εμφάνισης χρόνιων παθήσεων, όπως διαβήτη, καρκίνο και καρδιακή νόσο και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Η βασική δίαιτα διαρκεί δυο εβδομάδες, αλλά ο Sears την προτείνει για όλη μας τη ζωή.

Η δίαιτα της ζώνης είναι υψηλή σε πρωτεΐνη γι αυτό και οδηγεί σε γρήγορη απώλεια κιλών. Σε γενικές γραμμές ενθαρρύνει την κατανάλωση μονοακόρεστων λιπαρών και την μείωση κορεσμένων και trans λιπαρών οξέων. Όμως η κατανομή των θρεπτικών συστατικών στη συγκεκριμένη δίαιτα απέχει από τις παγκόσμιες συστάσεις.