WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

4 λόγοι για τους οποίους τα ζυμαρικά δεν είναι εχθρός μας


Τζουλιάννα Καρνέζη

5 Φεβρουαρίου 2022

4 λόγοι για τους οποίους τα ζυμαρικά δεν είναι εχθρός μας
pexels
Τα ζυμαρικά είναι ίσως από τα πιο αγαπημένα τρόφιμα παγκοσμίως και παρόλα αυτά έχουν κατηγορηθεί για πολλά άσκημα πράγματα όσο αφορά την υγεία και τα κιλά μας. Είναι όμως αυτό δίκαιο;

Έχω ακούσει πολλούς ανθρώπους να λένε ότι δεν πρέπει να τρώνε τα «λευκά τρόφιμα». Και εδώ θα ήθελα να προσθέσω πως αυτή είναι μια κακή συμβουλή, γιατί απλά δεν είναι αλήθεια. Υπονοεί ότι οι λευκές τροφές όπως τα ζυμαρικά (και οι πατάτες) είναι διατροφικά κακές και προκαλούν αύξηση βάρους. Αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Ας δούμε όμως τα γεγονότα.

Τα ζυμαρικά έχουν θρεπτικά συστατικά

Ναι, τα λευκά ζυμαρικά είναι «εξευγενισμένοι κόκκοι», αλλά δεν ανήκουν στην ίδια κατηγορία με τα επεξεργασμένα τρόφιμα όπως τα ντόνατς και τα μπισκότα. Τα λευκά ζυμαρικά έχουν φυτικές ίνες και είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνες του συμπλέγματος Β και σίδηρο. Και αν θέλετε περισσότερες φυτικές ίνες, επιλέξτε ζυμαρικά ολικής αλέσεως, τα οποία περιέχουν έως και επτά γραμμάρια φυτικών ινών ανά μερίδα - αυτό είναι περίπου το ένα τρίτο της ανάγκης μας για όλη την ημέρα.

Τα ζυμαρικά δεν ανεβάζουν το σάκχαρό σας στα ύψη

Τα ζυμαρικά έχουν στην πραγματικότητα χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (GI), ο οποίος κατατάσσει πόσο αυξάνεται το σάκχαρό σας μετά την κατανάλωση διαφορετικών τροφών. Ο GI των ζυμαρικών είναι μεταξύ 50-55 (θεωρείται τροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη), σε σύγκριση με το 70 για το λευκό ψωμί (θεωρείται υψηλό). Τα τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη πιστεύεται ότι μεταβολίζονται πιο αργά και οδηγούν σε χαμηλότερες διακυμάνσεις στα επίπεδα ινσουλίνης, κάτι που είναι καλύτερο για την υγεία. Ο GI σίγουρα δεν είναι ένα άψογο μέτρο, αλλά υποδηλώνει ότι τα ζυμαρικά δεν προκαλούν αύξηση και πτώση του σακχάρου στο αίμα όπως κάποιοι πιστεύουν.

Τα ζυμαρικά δεν είναι ο εφιάλτης όσων κάνουν δίαιτα

Τα ζυμαρικά αποτελούν μέρος της Μεσογειακής Διατροφής, ένα μοτίβο διατροφής που έχει αποδειχθεί σε πολυάριθμες μελέτες ότι έχει οφέλη για την υγεία, όπως μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και διαβήτη - και υγιέστερο βάρος.

Τα ζυμαρικά δεν μαγειρεύονται μόνο με βαριές σάλτσες

Αν και μερικοί άνθρωποι συνδέουν τα ζυμαρικά με βαριές σάλτσες, στην πραγματικότητα μπορούν να μαγειρευτούν με όλα τα είδη υγιεινών τροφών, όπως λαχανικά, ξηρούς καρπούς, άπαχες πρωτεΐνες και έλαια.