WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

6 πράγματα που μπορεί να μην γνωρίζετε για την κετογονική δίαιτα


Τζουλιάννα Καρνέζη

20 Φεβρουαρίου 2022

6 πράγματα που μπορεί να μην γνωρίζετε για την κετογονική δίαιτα
pexels
Δεν περνάει μέρα που να μην ακούσω ή να μην διαβάσω κάτι σχετικά με την κετογονική δίαιτα (γνωστή και ως keto diet).

Η κετογονική δίαιτα είναι ένα πρόγραμμα διατροφής με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και χαμηλή σε υδατάνθρακες. Όταν στερούμε από το σώμα μας τους υδατάνθρακες, την προτιμώμενη πηγή ενέργειας του, το αναγκάζουμε να χρησιμοποιεί λίπος για καύσιμο. Αυτό αναγκάζει το συκώτι να παράγει κετονοσώματα, τα οποία τα κύτταρά μας μπορούν να χρησιμοποιήσουν για ενέργεια. Και όταν πρόκειται για την απώλεια βάρους, είναι αποτελεσματικό.

Επίσης όταν ακολουθείτε την κετογονική δίαιτα η όρεξή σας μειώνεται λόγω της κατανάλωσης τόσων πολλών τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ενώ ταυτόχρονα εξαλείφετε πολλές τροφές (και περιορίζετε δραματικά την ποικιλία των τροφών που τρώτε), γεγονός που θα μειώσει την ποσότητα που τρώτε.

Υπάρχει όμως ένα αλλά…. Γι αυτό εάν σκέφτεστε να δοκιμάσετε την κετογονική δίιατα, εδώ είναι μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε:

Η κετογονική δίαιτα δεν είναι μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες

Πολλοί υποθέτουν ότι επειδή η keto diet είναι χαμηλή σε υδατάνθρακες, θα καταναλώνουν περισσότερη πρωτεΐνη. Αλλά η συγκεκριμένη δίαιτα στην πραγματικότητα δεν απαιτεί πολλή πρωτεΐνη. Η τυπική κατανομή είναι 75 τοις εκατό λίπος, 20 τοις εκατό πρωτεΐνη και 5 τοις εκατό υδατάνθρακες.

Έτσι, ενώ υπάρχει χώρος για κρέας, η κύρια εστίασή σας είναι τα λίπη, όπως το βούτυρο, το βούτυρο ξηρών καρπών και το λάδι καρύδας. Και δεν είναι ακόμα σαφές εάν υπάρχουν μακροπρόθεσμοι κίνδυνοι για την υγεία από την κατανάλωση τόσο πολλών λιπαρών κάθε μέρα, ειδικά κορεσμένων.

Οι χορτοφάγοι μπορεί να δυσκολευτούν

Αν και δεν είναι μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, οι χορτοφάγοι μπορεί να δυσκολεύονται να καλύψουν τις πρωτεϊνικές τους ανάγκες, γιατί περιορίζουν πολλές φυτικές τροφές λόγω των υδατανθράκων.

Μπορεί να έχετε δυσκοιλιότητα

Μειώνοντας ή αποκλείοντας τρόφιμα όπως δημητριακά ολικής αλέσεως, φασόλια και φρούτα από τη διατροφή σας, αποκλείετε τις πλούσιες πηγές φυτικών ινών. Άλλες συχνές παρενέργειες: Χαμηλό σάκχαρο στο αίμα και αίσθημα αδυναμίας από την έλλειψη υδατανθράκων.

Δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιείτε την κετογονική δίαιτα για την απώλειας βάρους

Η κετογονική δίαιτα αναπτύχθηκε πριν από σχεδόν έναν αιώνα για τη θεραπεία διαταραχών επιληπτικών κρίσεων, όπως η επιληψία στα παιδιά, και όχι σαν μια μέθοδος για την απώλεια βάρους.

Τα περισσότερα φρούτα απαγορεύονται

Τα φρούτα δεν επιτρέπονται σε μεγάλες ποσότητες, επειδή είναι πλούσια σε υδατάνθρακες. Εάν ακολουθείτε την κετογονική δίαιτα μπορείτε να τρώτε μόνο περίπου 20 γραμμάρια υδατάνθρακες την ημέρα - και ένα μεγάλο μήλο έχει 25.

Τα οφέλη της κετογονικής δίαιτας υπερδιαφημίζονται

Ναι, η κετογονική δίαιτα πιθανότατα θα οδηγήσει σε απώλεια βάρους εάν ακολουθηθεί. Αλλά όλες οι υπόλοιπες πληροφορίες σχετικά με τα οφέλη της, όπως είναι η θεραπεία της ακμής, η επιβράδυνση των σημαδιών της γήρανσης και την πρόληψη του καρκίνου, δεν είναι επιστημονικά αποδεδειγμένα.