WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε; Η καρδιά σας μπορεί να πληρώσει το τίμημα


Τζουλιάννα Καρνέζη

22 Απριλίου 2022

Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε; Η καρδιά σας μπορεί να πληρώσει το τίμημα
pexels
Το ξυπνητήρι δείχνει 2:40 π.μ., έξω ακόμα είναι νύχτα και δεν σας παίρνει με τίποτα ο ύπνος.

Η αϋπνία είναι ένα φαινόμενο της εποχής μας με τα αυξανόμενα στοιχεία να δείχνουν ότι ο κακός ύπνος συνδέεται με μια σειρά από προβλήματα υγείας, συμπεριλαμβανομένου του υψηλότερου κινδύνου για υψηλή αρτηριακή πίεση, διαβήτη, παχυσαρκία και καρδιακές παθήσεις.

Μάλιστα μια πρόσφατη μελέτη σε άτομα μέσης ηλικίας διαπιστώνει ότι ο συνδυασμός προβλημάτων ύπνου - όπως δυσκολία στον ύπνο, ξύπνημα τις πρώτες πρωινές ώρες ή ύπνος λιγότερο από έξι ώρες τη νύχτα - μπορεί σχεδόν να τριπλασιάσει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου.

Αυτά τα νέα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία του να κοιμάστε επαρκώς. Ωστόσο πολλά είναι τα πράγματα που μπορούν να συμβάλουν στην έλλειψη ύπνου. Μερικοί άνθρωποι απλά δεν αφιερώνουν αρκετό χρόνο για να κοιμηθούν. Άλλοι έχουν συνήθειες που διαταράσσουν ή παρεμποδίζουν τον ύπνο. Και κάποιοι άλλοι έχουν μια ιατρική πάθηση ή μια διαταραχή που διαταράσσει την ποιότητα ή την ποσότητα του ύπνου τους.

Εάν όμως δυσκολεύεστε να αποκοιμηθείτε, υπάρχουν πολλοί τρόποι αντιμετώπισης αυτών των κοινών προβλημάτων, από απλές αλλαγές στην καθημερινή σας ρουτίνα έως την εξειδικευμένη γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία που στοχεύει σε προβλήματα ύπνου Αξίζει να τα δοκιμάσετε, γιατί ο καλός ύπνος βοηθάει με πολλούς τρόπους.

Η αντιμετώπιση των διαταραχών του ύπνου μπορεί να σας κάνει να νιώθετε εγρήγορση κατά τη διάρκεια της ημέρας, να βελτιώσει την ποιότητα της ζωής σας και φυσικά να μειώσει τους κινδύνους για την υγεία, χαρίζοντας σας μακροζωία.