WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Συμπληρώματα ψευδαργύρου: Τι πρέπει να γνωρίζετε αν σκέφτεστε να τα ξεκινήσετε


Τζουλιάννα Καρνέζη

12 Σεπτεμβρίου 2022

Συμπληρώματα ψευδαργύρου: Τι πρέπει να γνωρίζετε αν σκέφτεστε να τα ξεκινήσετε
pexels
Αναλύουμε τα οφέλη του ψευδαργύρου και εάν τα συμπληρώματα είναι απαραίτητα.

Ο ψευδάργυρος είναι ένα μέταλλο που συμβάλει στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος και αυτή η σύνδεση μπορεί να σας κάνει να αναρωτιέστε εάν πρέπει να παίρνετε συμπλήρωμα ψευδαργύρου.

Ως διαιτολόγος, συνιστώ να λαμβάνετε τον ψευδάργυρό σας από το φαγητό και όχι από κάποιο συμπλήρωμα , και υπάρχουν σημαντικοί λόγοι πίσω από αυτή τη συμβουλή. Δείτε τι πρέπει να γνωρίζετε για τα συμπληρώματα ψευδαργύρου- μαζί με μερικά από τα οφέλη του ψευδαργύρου και τις πηγές τροφίμων στις οποίες μπορείτε να βασιστείτε.

Οφέλη του ψευδαργύρου για την υγεία

Εκτός από το ρόλο του στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος, ο ψευδάργυρος απαιτείται για τη δραστηριότητα περισσότερων από 300 ενζύμων που βοηθούν στην υγιή πέψη, τη λειτουργία των νεύρων και τον μεταβολισμό.

Ο ψευδάργυρος υποστηρίζει επίσης την υγεία του εγκεφάλου. Σε σύγκριση με άλλα όργανα του σώματος, η συγκέντρωση ψευδαργύρου είναι υψηλότερη στον εγκέφαλο. Μια μελέτη του 2017, που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Molecular Sciences, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι αλλαγές στην ισορροπία ψευδαργύρου στον εγκέφαλο μπορεί να επηρεάσουν καταστάσεις που περιλαμβάνουν γνωστική έκπτωση που σχετίζεται με την ηλικία, την κατάθλιψη και τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Ένας άλλος από τους κύριους ρόλους του ψευδαργύρου είναι να βοηθά το σώμα να θεραπευτεί. Ο ψευδάργυρος απαιτείται για την επισκευή της κυτταρικής μεμβράνης, την ανάπτυξη των κυττάρων και τη διατήρηση ενός υγιούς δέρματος. Οι εξαρτώμενες από ψευδάργυρο πρωτεΐνες παίζουν θεμελιώδεις ρόλους μέσα στα κύτταρα, συμπεριλαμβανομένης της επιδιόρθωσης του DNA. Για αυτούς τους λόγους, μια ανεπάρκεια ψευδαργύρου μπορεί να οδηγήσει σε δερματικά προβλήματα και εξασθενημένη επούλωση πληγών.

Η ανεπαρκής πρόσληψη ψευδάργυρου μπορεί επίσης να επηρεάσει αρνητικά τις αισθήσεις και την όρεξή σας. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, το 35% έως 45% των ενηλίκων 60 ετών και άνω που είχαν πρόσληψη ψευδαργύρου κάτω από την εκτιμώμενη μέση απαίτηση, εμφάνισαν ένα σύνολο παρενεργειών, όπως μειωμένη γεύση και όσφρηση, καθώς και κακή όρεξη. Εάν έχετε χάσει ποτέ αυτές τις αισθήσεις λόγω ασθένειας, γνωρίζετε πόσο επηρεάζουν την όρεξη για φαγητό. Σε υγιείς ενήλικες, ο ψευδάργυρος παίζει ρόλο στη διατήρηση αυτών των λειτουργιών.

Τέλος, αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η ανεπάρκεια ψευδαργύρου αυξάνει το οξειδωτικό στρες, το οποίο είναι ουσιαστικά μια ανισορροπία μεταξύ της παραγωγής ελεύθερων ριζών που καταστρέφουν τα κύτταρα και της ικανότητας του σώματος να αντιμετωπίσει αυτές τις επιβλαβείς επιπτώσεις. Ο ψευδάργυρος έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει τους δείκτες του αίματος για τη φλεγμονή, μια γνωστή αιτία πρόωρης γήρανσης και χρόνιας νόσου.