WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τελικά είναι υγιεινά τα φυτικά κρέατα;


Τζουλιάννα Καρνέζη

31 Οκτωβρίου 2022

Τελικά είναι υγιεινά τα φυτικά κρέατα;
pexels
Τα κρέατα φυτικής προέλευσης προσφέρουν μια εναλλακτική λύση στην κατανάλωση ζωικών προϊόντων. Είναι όμως καλύτερα για εσάς;

Σήμερα, τα φυτικά κρέατα είναι πιο δημοφιλή από ποτέ. Εμφανίζονται στα ράφια των παντοπωλείων, στα μενού των φαστ φουντ και στα εστιατόρια, αλλάζοντας τον τρόπο που τρώνε οι άνθρωποι.

Τι είναι το φυτικό κρέας;

Δημοφιλή τόσο στους κρεατοφάγους όσο και στους μη κρεατοφάγους, τα κρέατα φυτικής προέλευσης (ονομάζονται επίσης «ψεύτικο κρέας») είναι ακριβώς αυτό που ακούγεται - κρέας από φυτά. Αυτά τα υποκατάστατα κρέατος μπορούν να παρασκευαστούν από μια ποικιλία πρωτεϊνών φυτικής προέλευσης, όπως:

  • Σόγια

  • Αρακάς

  • Φασόλια

  • Φακές

  • Γλουτένη από σιτάρι

Αυτές οι εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης, έχουν γεύση και μαγειρεύονται σαν «κανονικό» κρέας. Πολλές μάλιστα έχουν παρόμοια εμφάνιση και υφή.

Συγκρίνοντας τις επιλογές σας

Θα βρείτε επιλογές χωρίς κρέας που ταιριάζουν σε κάθε ουρανίσκο, σε πολλές γευστικές μορφές, όπως:

  • Κιμάς

  • Λουκάνικο».

  • Κοτομπουκιές

  • Φιλέτα «ψαριού».

  • Ψεύτικο «μπέικον»

Με τόσες πολλές επιλογές χωρίς κρέας που είναι ευρέως διαθέσιμες, είναι πιο εύκολο από ποτέ να απολαύσετε vegan γεύματα ή να υιοθετήσετε μια φυτική διατροφή. Επίσης πολλά υποκατάστατα κρέατος προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα διατροφικών πλεονεκτημάτων, όπως πρωτεΐνες, σίδηρος και φυτικές ίνες. Αλλά δεν είναι όλα τα φυτικά κρέατα ίδια. Γι' αυτό είναι σημαντικό να κάνετε την έρευνά σας.

Όλα είναι θέμα ισορροπίας

Αν λοιπόν σας ενδιαφέρει να δοκιμάσετε μια φυτική πρωτεΐνη, είναι σημαντικό πρώτα να διαβάσετε την ετικέτα των τροφίμων για να κατανοήσετε καλύτερα τα συστατικά της. Ένας γενικός κανόνας; Όσο πιο σύντομη είναι η λίστα συστατικών, συνήθως τόσο πιο υγιεινό είναι. Επίσης πολλά τρόφιμα φυτικής προέλευσης μπορεί να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, ειδικά αν είναι επεξεργασμένα.

Εάν προσέχετε το νάτριό σας, μπορεί να θέλετε να αποφύγετε κατεψυγμένα ή προσυσκευασμένα κρέατα φυτικής προέλευσης ή, όταν τα τρώτε, θα ήταν καλό να τα συνδυάσετε με ένα συνοδευτικό χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο, όπως σαλάτα, καστανό ρύζι ή λαχανικά στον ατμό. Για να είστε σίγουροι ότι τρώτε όσο το δυνατόν πιο υγιεινά, μπορείτε επίσης να ξεκινήσετε με φρέσκα υλικά και να ετοιμάζετε πιάτα χωρίς κρέας στο σπίτι.

Γίνετε δημιουργικοί στην κουζίνα

Το να μαγειρεύετε γεύματα με βάση τα φυτά στο σπίτι είναι πιο εύκολο από ό,τι νομίζετε. Περιηγηθείτε στο διαδίκτυο για να βρείτε μερικές ιδέες για γεύματα, όπως μπιφτέκια με φακές ή κρέας φυτικής προέλευσης με μπρόκολο. Πάρτε φρέσκα υλικά από το τοπικό παντοπωλείο σας και μετά κατευθυνθείτε στην κουζίνα.

Καταψύξτε τυχόν υπολείμματα ή χρησιμοποιήστε τα για μεσημεριανό γεύμα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Εάν αισθάνεστε δημιουργικοί, χρησιμοποιήστε ξανά τα υπολείμματα βάζοντάς τα πάνω από χόρτα ή τα αγαπημένα σας ζυμαρικά ή μετατρέποντάς τα σε σούπα.

Και εάν περιστασιακά απολαμβάνετε ένα επεξεργασμένο γεύμα, δεν υπάρχει λόγος να αγχώνεστε γι' αυτό. Όπως οτιδήποτε άλλο, είναι καλό να απολαμβάνουμε τα επεξεργασμένα φυτικά κρέατα με μέτρο.

Τα πάντα έχουν να κάνουν με την ισορροπία. Εάν τρώτε γεύματα χαμηλότερης περιεκτικότητας σε νάτριο κατά τη διάρκεια της ημέρας, τότε μπορείτε να απολαμβάνετε και κάτι με υψηλότερο νάτριο, όπως ένα έτοιμο μπιφτέκι φυτικής προέλευσης ή ένα κατεψυγμένο γεύμα.